Mercedes-Benz SLS AMG GT Final Edition – Konečné sbohem

V sériové podobě se Mercedes-Benz SLS AMG poprvé představil v roce 2009 a prodeje začaly hned z kraje následujícího roku. Už od samého začátku vůz sbíral různá ocenění, trofeje na závodních tratích a obdiv na běžných silnicích. Kvůli tomu je třeba výrobu modelu ukončit stylově, proto vznikla Final Edition.

Model SLS AMG je prvním vozem, který kompletně vyvinula společnost AMG patřící pod mateřský Mercedes-Benz. Oficiálně se výrobce k ukončení kariéry modelu nevyjadřuje, ale dle zákulisních informací za to může pokles prodejů. Původní nadšení a hromadné objednávky totiž postupně ochladly a automobilce se prý nedostávalo dostatečného počtu zákazníků.

SLS AMG GT Final Edition oslavil světovou premiéru na dvou autosalonech zároveň, konkrétně v Tokiu a Los Angeles. Základem je klasická verze modelu s prvky z brutální Black Series a okruhového GT3 „45th Anniversary“. Lízátko předního nárazníku je zhotoveno z karbonu, stejně jako kapota s centrálním výstupem vzduchu. Ten nejen odvádí teplý vzduch od motoru, ale zároveň zvyšuje přítlak na přední nápravě. Karbonová vlákna také najdeme na přítlačném křídle na víku kufru a v menším množství rovněž v difuzoru zadního nárazníku.

Mohlo by vás zajímat:  Elegantní, extravagantní a jedinečné: nové Porsche 911 Targa

Podvozek vozu je vybaven sportovním zavěšením AMG RIDE CONTROLelektronicky nastavitelnými tlumiči. Mezi volitelné režimy přirozeně patří SportSport Plus. Třmeny brzd jsou lakovány červenou barvou, což kontrastuje s černými nebo stříbrnými koly AMG. Ty na přání (bez příplatku) mohou obouvat speciálně vyvinuté pneumatiky Cup od společnosti Dunlop. Jejich plný název je Sport Maxx Race a rozměry činí 265/35 R19 na přední nápravě a 295/30 R20 na zadní.

Pod kapotou Final Edtion je stejný atmosférický V8 o objemu 6.3 litru. Výkon výrobce udává hodnotou 591 koní při 6.800ot/min a točivý moment 650Nm při 4.750ot/min. Zrychlení z klidu na 100km/h je otázkou 3.7 sekund a na 200km/h se ručička tachometru dostane za 11.2 sekund. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 320km/h. Instalovanou převodovkou je dvouspojkové ústrojí AMG SPEEDSHIFT DCT se sedmi stupni, možností manuálního řazení, čtyřmi programy a režimem RACE START.

Mohlo by vás zajímat:  Alfa Romeo 1300 GT Junior na prodej

Při úpravách se nezapomnělo ani na interiér, kde byla použita luxusní kůže s diamantovým vzorem na sportovních sedačkách, středové konzoli a dveřích. Kontrastní stehování má stříbrnou barvu, čímž ladí s bezpečnostními pásy. Palubní deska je standardně vykládaná dekorem z karbonových vláken. Volant se oblékl do Alcantary a dostal detaily z lesklého černého kovu, který se nachází také okolo výdechů ventilace. Aby zákazník nezapomněl, že sedí ve speciálním SLS AMG GT, na středové konzoli se objevila plaketa s nápisem „AMG Final Edition – 1 of 350“.

Mohlo by vás zajímat:  Audi A6 a A7 v edici Black Edition pouze pro Velkou Británii

A číslo 350 není náhodné, neboť Final Edition vznikne pouze v odpovídajícím počtu kusů a pak bude výroba modelu SLS AMG GT zcela ukončena. Závěrečná edice se na trhy dostane v březnu 2014 a ceny v Německu budou startovat na 225.505,- eurech (cca 6.153.000,- Kč vč. DPH) za SLS AMG GT Coupé Final Edition, Roadster pak přijde na 233.835,- euro (cca 6.380.000,- Kč vč. DPH).

Zdroj: Mercedes-Benz