Na party i byznys je Volkswagen Multivan T6.1 jako stvořený. Tak jsme to zkusili

Img 20200520 102046

Že musí být dodávka autem, které je určeno jenom pro řemeslníka a běžný člověk by se do ní spíše bál usednout? V případě Volkswagenu Transporter možná. Ale rozhodně ne v případě vozu Volkswagen Multivan T6.1, který jsme mohli otestovat. Ať už chcete dopřát pohodlné svezení svým obchodním partnerům, nebo vyrazit s přáteli na party, sedíte v tom správném voze.

Design

Vůz prošel Faceliftem a na první pohled dává jasně najevo, že to stoprocentně není žádná pracovní dodávka, od které by se měl slušně oblečený člověk držet dál. Volkswagen Multivan využívá dvoubarevného laku, což působí velmi povedeným, originálním dojmem. Zaujme i pěkná podoba světel, ze kterých do boku vychází lesklý prvek jasně označující, s jakým vozem máte tu čest. Nešetřilo se ani lesklými chromovými prvky, které velmi dobře ladí s použitými koly. A najednou si říkáte, že nebudete nasedat do pracovního auta, ale do něčeho, co bych se nebál nazvat limuzínou.

Foto: David Hampl

Interiér

Už po otevření dveří dokáže Volkswagen Multivan zaujmout. Řidiče zaujme třeba desetipalcový, samozřejmě digitální přístrojový panel, nebo dotykový displej infotainmentu. Samozřejmostí je i škála mechanických tlačítek, umožňující rychlou aktivaci té které funkce, která je zrovna potřeba. A to vše je stylově zabaleno do materiálů, které nepostrádají lesk – ať už černý či chromový, tak do materiálů poměrně věrně imitujících dřevěné obložení. A v tu chvíli opět víte, že nesedíte v pracovní dodávce. Ale přitom máte všude po ruce množství přihrádek, na nápoje, na drobnosti, na mobil – i když zde by mohla být přece jenom o něco větší, hlavně když máte telefon v pouzdře. I když nasedáte s mnoha věcmi, jsou kam dát. V tom se Multivan od své pracovní Transporter verze skvěle inspiruje.

Mohlo by vás zajímat:  Test Hyundaie i10 N Line – velmi svižná a dobře vybavená jednohubka

A velmi rychle to zjistí i vaši pasažéři. Třeba když usednou do pohodlných kožených sedaček, které lze dokonce různě modifikovat podle toho, jak chtějí vaši pasažéři. Zatímco 2 přední sedadla, řidiče a spolujezdce jsou neměnná, to co se děje vzadu máte plně ve svých rukách. Dvě sedadla v druhé řadě lze nastavit jak po směru, tak i proti směru jízdy, klidně každé zvlášť. A posouvat je oběma směry, pro zajištění dokonalého komfortu. Nechybí ani možnost nastavení opěradel, nebo vyklopení loketních opěrek.

Foto: David Hampl

Poslední řadu 3 sedadel lze posunout třeba až úplně do zadní části auta, ochudit se o zavazadlový prostor, ale zase nabídnou cestujícím takový komfort, jaký v jiném voze těžko zažijí. A klidně jim ho doplňte středovým stolečkem, ať už pro pracovní notebook, nebo nějaký ten drink. Anebo je lze posunout co nejvíce vpřed, ale klidně i sklopit (stejně jako prostřední řadu) a mít auto s takovým zavazadlovým prostorem, že můžete nosit a nosit a stále nebude plný. Variabilita, kterou Volkswagen Multivan nabídne, téměř nemá limity.

Funkce a výbava

Že není Multivan žádnou pracovní dodávkou, ale autem pro nejnáročnější, to potvrzuje i svou výbavou. Boční dveře, na obou stranách v elektrice, a tak stačí pouze pohyb klikou a dveře se sami otevřou. Samozřejmostí je možnost ovládat je i tlačítky od řidiče. V elektrice je i otevírání zadních dveří, zavazadlového prostoru. Nejenom, že to opět navozuje dojem skutečného luxusu, ale je to nesmírně praktické, jelikož každý ví, jaká je jejich váha a ruční otevírání není vždy jednoduché, zvlášť když nemáte obě ruce volné.

Potěší také prošpikovanost USB porty, kde je snad jediným zklamáním fakt, že jde o moderní USB-C, tedy nikoliv klasický, ano dnes už možná zastaralý konektor. Samozřejmostí je pochopitelně i online konektivita s infotainmentem. Co ve výbavě dále nechybí, je adaptivní tempomat – s volbou až 5 různých vzdáleností. Výhodou adaptivního tempomatu je fakt, že sice dokáže zastavit v koloně, ale toto už nedokáže udržet, takže po několika sekundách jsem vyzván k sešlápnutí brzdy, jinak se vůz rozjíždí.

Mohlo by vás zajímat:  Test Hyundai IONIQ 5 – nepřehlédnutelný, prostorný a na poměry svého segmentu celkem dostupný elektromobil
Foto: David Hampl

Je tu i hlídání mrtvého úhlu – i když klasickým výrazným oranžovým světlem na boku zrcátka, což celkový dojem o stylu celého vozu lehce kazí. Co však musím Multivanu rozhodně vytknout, je startování klíčkem. Pokud usedám do vozu, který je takový, jak je popsáno, bych opravdu nečekal nutnost vytahování klíčku, ale logicky bych očekával (a chtěl) tlačítko.

Součástí výbavy je také nezávislé topení, takže komfortní teplotu lze mít v autě kdykoliv. A to nejenom vpředu, jelikož i v zadní části vozu nejdeme na stropě výdechy klimatizace, které umožní jízdu při přijatelné teplotě všem, co zrovna ve voze cestují. Řidič hlavně v zimě ocení i vyhřívání čelního skla. O bezpečnost jízdy se stará hlídač pruhů, které zajistí navrácení vozu zpět do jízdní stopy a v případě potřeby upozorní na problém vibracemi ve volantu.

Jízda

Díky automatické převodovce stačí zařadit D, dát nohu z brzdy a vyrazit. Převodovka řadí velmi slušně a je třeba ocenit plynulost změny jednotlivých rychlostních stupňů, což je pochopitelně jedna z výhod dvojspojkových převodovek. Kdo by chtěl mít rychlostní stupně přece jenom ve svých rukou, může řadicí páku jedním pohybem naklonit do boku a řadit dle potřeby. I na dálnici, při standardní sto třicítce, Multivan zaujme příjemným tichem, což komfort cesty jenom zvyšuje.

Jízdu si lze v Multivanu přizpůsobit svým potřebám. Nechybí jízdní režimy, jako Eko, který plně dostačuje při jízdě pouze v jedné osobě, kdy lze i jezdit s celkem slušnou spotřebou. Nechybí ani režim Komfort, který dokáže Multivan skutečně přeměnit doslova v pohodlnou limuzínu. Dále nechybí režim Normal, dokonce i Sport pro milovníky ostřejší jízdy, a dále režim Individual pro toho, kdo si chce sám nastavit chování a vlastnosti vozu.

Mohlo by vás zajímat:  Test Opel Insignia GSi: Když se z manažerského auta stává zábavný atlet
Foto: David Hampl

Auto má dostatek výkonu jak k tomu, aby celkem svižně uvedlo do pohybu svou celkovou váhu i s řidičem, tak i případné cestující, spolu s jejich zavazadly. Obavy z líných rozjezdů opravdu nejsou na místě, takže ani případné rychlé předjíždění rozhodně nebude zapovězeno. Multivan si kdekoliv udržuje svou kultivovanost a komfort, a přitom stále solidně drží v zatáčkách a navozuje pocity velké jistoty. Slušná byla i spotřeba, která v kombinaci se sedmdesátilitrovou nádrží zajistí, že k pumpě nebudete muset až tak často.

Shrnutí

Stačí otevřít dveře (ty boční elektricky), nasednout a v tu chvíli se cítíte jako v jiném světě. Jako ve voze, který se více než pracovnímu Transporteru podobá luxusní limuzíně. Výbava, elektrika, kůže, nastavitelnost sedadel, stoleček… A to vše v široké škále modifikací. Na tenhle komfort si nelze nezvyknout. Přidejme k tomu dobrou svižnost při jízdě, příjemné ticho, dobrou spotřebu a velkou nádrž a je jasné, že až budete chtít vyzvedávat své obchodní partnery na letišti, nebo dopřát svým přátelům párty třeba při cestě na letní festival, jenom těžko by jiné auto vyhovovalo více. Ale také to něco stojí, a to v případě naší testované verze lehce přes 1,55 milionů korun. V základu lze ale Multivan pořídit i pod 900 tisíc. Počítejte však s kompromisy, které v našem testovaném modelu rozhodně nebylo třeba dělat.

Zdroj: Autorský text

Zdroj fotografií: Vlastní fotografie autora
David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora