Hyundai odhalil nový model Veloster N s 8stupňovou převodovkou DCT

037b

Společnost Hyundai Motor Company představila modernizovanou verzi modelu Veloster N pro modelový rok 2020 se zcela novou 8stupňovou kapalinovou dvouspojkovou převodovkou N (N DCT). Nový Veloster N zaručuje svým designem i konstrukcí mimořádné potěšení z jízdy. Hyundai vyvinul převodovku N DCT s cílem poskytnout řidiči jak radost z manuálního řazení, tak i komfort automatické převodovky. Nový Veloster N s převodovkou N DCT dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy.

Převodovka N DCT je vybavena elektronicky řízeným ovládání dvou spojek v olejové lázni, které zaručuje nejvyšší úroveň jízdního komfortu, hospodárnosti, a především potěšení z jízdy. Na rozdíl od dvouspojkové převodovky se suchými spojkami používá kapalinová N DCT olej. Tím se výrazně vylepšilo mazání a chlazení, což je důležité ve spojení s výkonnými motory.

Zdroj obrázku: Tiskové materiály Hyundai

Převodovka N DCT nabízí funkce známé z videoher pro ještě větší potěšení z jízdy. N Grin Shift (NGS) zvyšuje točivý moment o 7 procent z 353 Nm na 377 Nm prostřednictvím krátkodobého nárůstu plnicího tlaku po dobu 20 sekund a urychluje reakce převodovky. Výsledkem jsou výkony, které zcela jistě vykouzlí řidiči víc než spokojený úsměv na tváři.

N Power Shift (NPS) se navíc aktivuje, jakmile vůz zrychluje s více než 90% otevřením škrticí klapky. Funkce potlačuje pokles točivého momentu při řazení vyšších převodových stupňů, aby byl maximalizován přenos hnací síly na vozovku. Řidič tak může prožívat dynamickou akceleraci a pohotové reakce vozu i při řazení.

Mohlo by vás zajímat:  Model z řady Neo Sports Café Honda CB650R posouvá hranice nejenom v designu

Převodovka N DCT je vybavena také funkcí N Track Sense Shift (NTS), která se automaticky aktivuje, jakmile rozpozná optimální provozní podmínky pro dynamickou jízdu. Převodovka díky této funkci optimalizuje sportovní výkony řazením správných převodových stupňů ve správný okamžik stejně jako profesionální závodní jezdec.

Zdroj obrázku: Tiskové materiály Hyundai

Všechny uvedené funkce si může řidič nakonfigurovat pomocí nejmodernějšího ovládacího systému na větším, 8“ displeji s vysokým rozlišením ve vylepšeném informačním a zábavním systému modelu Veloster N. Informační a zábavní systém je kombinován s prémiovým audiosystémem JBL, který potěší uši každého audiofila. Veloster N obdržel i další vylepšené funkce, jakými jsou automatické vyrovnávání otáček při řazení, systém pro dynamický rozjezd a krátkodobé zvýšení plnicího tlaku. Optimalizované systémy automaticky detekují jízdní styl řidiče a stav vozovky a těmto skutečnostem přizpůsobují okamžiky řazení. Pokud vůz jede například v klesání, využije brzdění motorem, aby se snížilo riziko přehřátí kotoučových brzd. Jestliže řidič jede na limitu na závodním okruhu, využije jeho Veloster N celý rozsah provozních otáček motoru, aby maximalizoval jízdní výkony.

Mohlo by vás zajímat:  Ford S-Max 2014 - První rendery druhé generace

Veloster N je vybaven bezpečnostními technologiemi Hyundai SmartSense. Mezi ně patří mimo jiné asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Front Collision-Avoidance Assist), asistent pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning), asistent řízení v jízdním pruhu LFA (Lane Following Assist), asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist), asistent dálkových světel HBA (High Beam Assist), asistent pro sledování slepého úhlu BCW (Blind-Spot Collision Warning) a asistent pro upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání RCCW (Rear Cross-Traffic Collision Warning).

Zákazníci mohou na přání rozšířit výbavu nového modelu Veloster N také lehkými sportovními anatomickými sedadly N. Anatomická sportovní sedadla jsou čalouněna měkkým materiálem Alcantara®, který připomíná semiš, a poskytují řidiči pevnou oporu při průjezdu zatáčkami ve vysokých rychlostech. Sedadla, koncipovaná pro jízdu na závodních okruzích, jsou tenčí a mají o cca 2 kg nižší hmotnost v porovnání se standardními sedadly. Sedadla jsou navíc vybavena osvětleným logem N na boční straně horní části opěradel, které umocňuje estetický dojem interiéru. Logo N je osvětleno společně s ostatními částmi interiéru. Tím vzniká jedinečná atmosféra pro maximální potěšení z jízdy.

Mohlo by vás zajímat:  Ford bude nabízet motor 1.0 EcoBoost i pro Tourneo Connect
Zdroj obrázku: Tiskové materiály Hyundai

Převodovka N DCT a další nové funkce umožnily značce Hyundai realizovat v ještě větší míře filozofii vozů N zaměřených na „radost z jízdy“. Veloster N je nyní opravdovým „dravcem do zatáček“, sportovním vozem pro dovádění na závodních okruzích, ale i pro každodenní provoz. „Veloster N je názornou ukázkou přístupu značky Hyundai k vysokovýkonným vozům. Zařazením převodovky N DCT do výbavy modelu Veloster N poskytujeme řidičům sportovní výkony a současně i komfort,“ řekl Thomas Schemera, vedoucí produktové divize společnosti Hyundai. „Žádný zákazník, který touží po radosti z jízdy, si nenechá ujít příležitost řídit nový Veloster N – sportovní vůz pro každodenní provoz i závodní okruhy.“

Hyundai vyvíjí pod značkou N vysokovýkonné automobily, které neskutečně zrychlí řidičům tep, kdykoli usednou za jejich volant. Při vývoji modelu Hyundai Veloster N bylo nejvyšší prioritou potěšeníz jízdy. Vynikající jízdní vlastnosti v zatáčkách a skvělé výkony na závodních okruzích jsou přitom kombinovány se snadným řízením sportovního vozu v každodenním provozu. Hyundai vyvinul model Veloster N ve svém globálním výzkumném a vývojovém centru v Koreji a finální nastavení optimalizoval ve svém testovacím centru na Nürburgringu v Německu.

Veloster N bude uveden na trh v dubnu, nejprve v Jižní Koreji, a posléze budou následovat další trhy.

Zdroj: TZ Hyundai
Jakub Horák

O Jakub Horák

Kontakt na autora: jakub.horak@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora