Už týden po úvodním podniku v Austrálii, se týmy formule 1 přesunuly do Sepangu, kde pokračovalo mistrovství světa svým druhým podnikem. Všeobecně se Malajsii očekával zajímavý závod a hrátky počasí, nakonec to však byla spíše nudná podívaná.
Na startu se jezdci seřadili v pořadí Vettel, Massa, Alonso, Hamilton, Webber, Rosberg, Button, Sutil, Pérez a Räikkönen, který dostal penalizaci tří míst za blokování Rosberga v kvalifikaci.
Samotný start závodu se neobešel bez menších dramat, když ještě před ním se na okruh snesly kapky deště. To zapříčinilo, že celé startovní pole odstartovalo na pneumatikách do přechodných podmínek. Start vyšel nejlépe Vettelovi, který se bez problémů udržel před dvojicí Ferrari. Ta si vyměnila pozice, avšak ne na dlouho. Ve druhé zatáčce totiž Alonso drcnul do vozu Sebastiana Vettela a poškodil si přední křídlo. To už se Massa stihnul propadnout za Webbera.
Alonso s poškozeným křídlem pokračoval celé kolo na druhé pozici. Když už se čekalo, že Španěl zajede do boxů na výměnu, Alonso tak neučinil a rozhodl se zůstat na trati, což se mu krutě vymstilo. Na cílové rovince ho totiž nejen, že předjel Webber, ale celé křídlo se vzpříčilo, dostalo se pod vůz a to znamenalo konec pro Alonsa, který jel v Sepangu svou dvoustou velkou cenu. Smolně si počínal také Massa, který se z druhé pozice propadnul až za oba Mercedesy, které se mezitím vypořádaly s dobře jedoucím Buttonem.
Po pěti kolech se pořadí ustálilo: 1. Vettel, 2. Webber, 3. Hamilton, 4. Rosberg, 5. Button. Hned o kolo později si pro suché gumy zajel lídr Sebastian Vettel, zatímco jeho soupeř a kolega od Red Bullu se na trati rozhodl vyčkat, což se ukázalo jako dobrý strategický tah. Díky pozdější zastávce a volné trati se totiž Webber vrátil v 8. kole na vedoucí pozici. Kromě Red Bullu se v první pětce nic nezměnilo.
Ve stejném kole jako Webber zamířil do boxů i Hamilton, ale místo rychlé zastávky se prezentoval úsměvnou chybkou, když najel do boxového stání McLarenu. Své zaváhání ale naštěstí rychle napravil. Fáze po prvních zastávkách v boxech byla poměrně nudná, pokud jako vzrušení neberete kolizi mezi Vergnem a Picem v boxech, výlet Maldonada mimo trať nebo problémy s maticemi u Force Indie. To vše se ale odehrávalo až za hranicemi první desítky.
##Hamilton##
Ve dvacátém kole bylo pořadí stále stejné: 1. Webber, 2. Vettel, 3. Hamilton, 4. Rosberg, 5. Button. Druhé zastávky v boxech načal ve dvacátém kole Mark Webber, kterého postupně následovali Vettel, Hamilton i Rosberg. Po druhých zastávkách se pořadí na čele nezměnilo.
Ve 32. kole následovala vlna třetích zastávek, které přinesly alespoň trošku vzrušení, protože se Hamilton dostal v pořadí před Vettela. Jenomže tvrdší pneumatiky Hamiltonovi nesedly tak, jak by potřeboval a Vettel se před něj ve 39. kole dostal a začal Hamiltonovi okamžitě ujíždět vstříc Marku Webberovi. Drama v boxové uličce předvedl Button, kterému mechanici špatně upevnili kolo a také Räikkönen s Hülkenbergem, kteří spolu málem kolidovali, když se Němec neodlepil ze svého stání tak rychle, jak by potřeboval.
Ve 44. kole se do boxů odhodlal ke čtvrté zastávce Mark Webber, který se vrátil jen těsně před Sebastianem Vettelem, který měl zastávku již za sebou. Několik kol pak na sebe oba dotírali (Vettel si ještě před zastávkami postěžoval, že je rychlejší, tak aby mu tým Webbera odklidil z cesty), až ve 46. kole došlo k pěknému souboji, kde sice jeden druhému nic nedaroval, přesto vše proběhlo férově. Vettel se po několika zatáčkách dostal na čelo a výsledek už nepustil, byť se Webber snažil o zvrat.
Ani na třetím a čtvrtém místě se nic zvláštního do konce závodu neodehrálo, přestože mohlo, protože Rosberg byl evidentně rychlejší než Hamilton, který navíc šetřil palivo. Jenže příkaz od šéfa je příkaz od šéfa a Rosberg se tak musel držet zpátky. Šest kol před koncem vypadalo pořadí následovně: 1. Vettel, 2. Webber, 3. Hamilton, 4. Rosberg, 5. Grosjean, 6. Massa, 7. Räikkönen, 8. Pérez, 9. Hülkenberg, 10. Gutiérrez.
Do konce závodu si pozice prohodili už jen Grosjean s Massou a na desáté místo se dostal Jean-Eric Vergne. Zbytek se obešel už bez zbytečných dramat (byť Rosberg si stěžoval týmu, proč nemůže Hamiltona předjet) a vítězem se tak stal Sebastian Vettel, před jistě frustrovaným Markem Webberem, který však odjel výborný závod. Podobně na tom jsou i oba Mercedesy, naopak tábory Ferrari a Lotusu asi budou malinko naštvané.
Další závod se jede až 14.4 v čínské Šanghaji.
Kompletní pořadí VC Malajsie:
1. | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 1:38:56.681 |
2. | Mark Webber | Red Bull Racing-Renault | + 4.2 s |
3. | Lewis Hamilton | Mercedes | + 12.1 s |
4. | Nico Rosberg | Mercedes | + 12.6 s |
5. | Felipe Massa | Ferrari | + 25.6 s |
6. | Romain Grosjean | Lotus-Renault | + 35.5 s |
7. | Kimi Räikkönen | Lotus-Renault | + 48.4 s |
8. | Nico Hulkenberg | Sauber-Ferrari | + 53.0 s |
9. | Sergio Perez | McLaren-Mercedes | + 72.3 s |
10. | Jean-Eric Vergne | STR-Ferrari | + 87.1 s |
11. | Valtteri Bottas | Williams-Renault | + 88.6 s |
12. | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | + 1 kolo |
13. | Jules Bianchi | Marussia-Cosworth | + 1 kolo |
14. | Charles Pic | Caterham-Renault | + 1 kolo |
15. | Giedo van der Garde | Caterham-Renault | + 1 kolo |
16. | Max Chilton | Marussia-Cosworth | + 2 kola |
17. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | + 3 kola |
18. | Daniel Ricciardo | STR-Ferrari | + 5 kol |
NC | Pastor Maldonado | Williams-Renault | havárie |
NC | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | technika |
NC | Paul di Resta | Force India-Mercedes | technika |
NC | Fernando Alonso | Ferrari | havárie |
Pořadí jezdců po dvou z devatenácti závodů
1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 40 |
2. | Kimi Räikkönen | Lotus-Renault | 31 |
3. | Mark Weber | Red Bull Racing-Renault | 26 |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | 25 |
5. | Felipe Massa | Ferrari | 22 |
6. | Fernando Alonso | Ferrari | 18 |
7. | Nico Rosberg | Mercedes | 12 |
8. | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 9 |
9. | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 6 |
10. | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 4 |
11. | Nico Hulkenberg | Sauber-Ferrari | 4 |
12. | Sergio Perez | McLaren-Mercedes | 2 |
13. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 2 |
14. | Jean-Eric Vergne | STR-Ferrari | 1 |
15. | Valtteri Bottas | Williams-Renault | 0 |
16. | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 0 |
17. | Jules Bianchi | Marussia-Cosworth | 0 |
18. | Charles Pic | Caterham-Renault | 0 |
19. | Giedo van der Garde | Caterham-Renault | 0 |
20. | Max Chilton | Marussia-Cosworth | 0 |
21. | Daniel Ricciardo | STR-Ferrari | 0 |
22. | Pastor Maldonado | Williams-Renault | 0 |
Pořadí týmů po dvou z devatenácti závodů
1. | Red Bull Racing-Renault | 66 |
2. | Lotus-Renault | 40 |
3. | Ferrari | 40 |
4. | Mercedes | 37 |
5. | Force India-Mercedes | 10 |
6. | Sauber-Ferrari | 4 |
7. | McLaren-Mercedes | 4 |
8. | STR-Ferrari | 1 |
9. | Williams-Renault | 0 |
10. | Marussia-Cosworth | 0 |
11. | Caterham-Renault | 0 |
Zdroj: formula1.com