Je to týden od zpackané (nebo nahrané?) prezentace vozu Tesla Cybertruck. Futuristický pick-up se stal velkým terčem parodií všeho druhu. Zároveň se však stal autem, kterému objednávky vyletěly nahoru doslova závratným tempem. Je otázkou, jaký podíl činí lidí, kteří by toto netradičně vyhlížející auto skutečně využili a kolik z nich si ho kupuje jenom proto, že je to Tesla. A hodně unikátní.
Více než 200 000 objednávek
Jakmile byl spuštěný systém objednávek, byla Tesla doslova zavalena novými zájemci. První odhalená čísla mluví o tom, že si Tesla Cybertruck objednalo přes 200 000 lidí. Vzhledem k tomu jak auto vypadá a vzhledem k tomu jak se (ne)povedla prezentace kvality oken je to až neuvěřitelné číslo.
Celkem tři varianty
Tesla Cybertruck bude k dispozici hned ve třech verzích, které se mají lišit hlavně svým výkonem a také dojezdem. Základní verze zvládne asi 400 kilometrů, zrychlí na stovku za 6,5 sekundy a maximálku bude mít 177 kilometrů v hodině. Druhá verze nabídne dojezd 482 kilometrů, zrychlení na stovku za 4,5 sekundy a maximálku o hodnotě 190 km/h.
A potom je tu třetí, prémiová a nejlepší verze. Láká na ohromující dojezd 800 kilometrů, láká na zajímavou rychlost 210 kilometrů v hodině, a láká také na až neuvěřitelní zrychlení, které má činit pouze 2,9 kilometrů. Vzhledem k velikosti a robustnosti vozu je to až neuvěřitelné číslo zcela srovnatelné s moderními supersporty.
Auto bude až za rok. Přesto na něm Tesla už vydělává
Každá oficiální přijatá objednávka vozu Tesla Cybertruck je podmíněna zaplacením vratné zálohy, která činí 100 dolarů. Pokud si zájemce vůz skutečně koupí, odečte se z ceny vozu. Pokud ne, záloha propadá. A i když první vozy budou k dispozici zhruba až za rok, Tesla už na nich vydělala pořádný balík. V přepočtu asi 460 milionů korun. Tomu se říká strategie.