Pokud jste byli v minulosti v Londýně, jistě vás zde kromě památek zaujaly také specifické vozy taxi. Pokud jste byli v této metropoli v poslední době, jistě jste si všimli i další zajímavé věci. Některé taxíky již nemají spalovací motor, ale využívají elektřinu. Za nimi stojí společnost The London Electric Company Vehicle, která vyrábí vozy nesoucí jednoduché označení TX. A právě tato společnost se nechala slyšet, že bude nejenom pokračovat s výrobou, ale že chystá i cenově dostupnější variantu.
Nový model LEVC TX Icon
Nový model ponese označení LEVC TX Icon. Nejde o žádné dlouhodobé plány do budoucna, jelikož The London Electric Company Vehicle již oznámila, že zahájení výroby má začít v září letošního roku. Cílem je vytvořit další verzi elektrického londýnského taxíku, který však bude mít kulantně řečeno „snížená standardy“. Půjde tak o verzi, která nebude mít tak dobrou výbavu a vlastnosti, jako tomu je u klasické verze TX. To se však pozitivně podepíše také na ceně, která bude podstatně nižší. LEVC však neprozradila, o co bude nový taxík chudší a zde se to dotkne třeba i komfortu samotných cestujících.
Auto se má vyrábět v továrně v Coventry, se kterou byly v minulosti spojeny spekulace o tom, že by snad měla zavírat a mělo by dojít k přesunutí výroby. To šéf automobilky jasně popřel a dodal, že je vše připraveno k tomu, aby se zde mohla od září rozběhnout výroba nového elektrického taxíku LEVC TX Icon. Kolik bude stát však neprozradil. Rozhodně to má být méně než 55 599 GBP, což je cena klasického TX.
Firma i nadále zůstává v Británii
Daný krok jenom potvrzuje předchozí slova o tom, že The London Electric Company Vehicle bude chtít i nadále zůstávat ve své domovině. Tedy že bude chtít i nadále zůstávat ve Velké Británii. Z ní mnoho firem odchází, jelikož plánovaný Brexit je pro ně značně nevýhodný. Proto nejenom svá sídla, ale i výrobu přesouvají jinam. LEVC potvrdila, že nic takového z její strany nehrozí a stále zůstane britskou společností charakteristickou tím, že vyrábí nepřehlédnutelné londýnské taxíky.