Před zhruba týdnem nechal McLaren nahlédnout do kokpitu svého vrcholného modelu P1. Skoro na den přesně po týdnu nám firma z Wokingu naservírovala první informace o technice.
Všechny jistě zajímá, co se nachází pod kapotou modelu. A musím říct, že jde vskutku o klenot. Dvakrát přeplňovaný osmiválec 3.8 umístěný ve středu automobilu doplňuje elektromotor, který je přímo připojen k osmiválci. Celkový výkon této dvojice je 916 koní, maximální točivý moment vrcholí na 900 Nm. Tento výkon přenáší na zadní kola sedmistupňová dvouspojková převodovka.
Samotný benzínový motor má svůj základ v jednotce M838T z McLarenu MP4-12C a jeho výkon je 737 koní. Maximální točivý moment 720 Nm je k dispozici už od 4000 ot./min. Oproti verzi v MP4-12C má osmiválec v P1 zlepšení chlazení a litinový blok, aby se mohl k osmiválci připojit také elektromotor.
Ten má na svědomí divize McLaren Electronics, jejímž cílem bylo vytvořit lehký elektromotor, který by doplňoval klasický spalovací. Výkon elektrického pomocníka je 179 koní, maximální točivý moment pak 260 Nm.
Pokud by Vás zajímaly dynamické parametry automobilu, tak těmi se McLaren nepochlubil. Naopak bezpečně víme, že emise CO2 na jeden ujetý kilometr nebudou větší než 200 g. P1 navíc může jet pouze na elektřinu a to do vzdálenosti větší než 10 km. Aby to však nebylo pouze o ekologii, použil McLaren i nějaké technologie ze světa formule 1. Především jde o systémy DRS (Drag Reduction System) a IPAS (Instant Power Assist System). Oba jsou aktivovány skrze knoflíky na volantu.
Balík lithium-iontových baterií o hmotnosti 96 kg (umístěny v karbonovém monokoku auta) může být nabíjen skrze motor nebo také přes zásuvku. P1 se tak stává i plug-in hybridem.
Momentálně je to vše, co Vám k novému „zelenému“ výtvoru McLarenu můžeme prozradit. Více informací však určitě bude na stánku McLarenu v Ženevě, kde se sériová P1 představí ve světové premiéře.
Fotogalerie: Worldcarfans