První část článku je za námi. Byla zaměřena na ty modely, u kterých je třeba říci, že jejich průměrná návštěva servisu neklesla pod 20 000 Kč. Nyní, v našem pokračování našeho článku, se podíváme na automobily, u kterých je možné říci, že už pod tuto hranici klesnou. Vzhledem k tomu, o jaké vozy se jedná, se však mluví o stále celkem vysokých částkách. O jaké konkrétní modely jde a u kterých se majitelé návštěvy autorizovaného nebo neautorizovaného servisu bojí více, než čehokoliv jiného?
Mercedes-Benz třídy CL
Tento model už můžeme zařadit skutečně do kategorie poměrně starých ojetin, které mohou přesahovat i průměrné stáří u nás provozovaných vozů. To proto, že model Mercedes-Benz třídy CL se začal poprvé vyrábět už v roce 1999. Pokud jde o konec jeho produkce, tak se mluví o roce 2006. Ukazuje se ale jako velký držák a tak jich lze na silnicích stále potkat poměrně dost. Když se však objeví problém vyžadující návštěvu servisu, je třeba si připravit částku v podobě 19 000 Kč.
Bentley Continental GT
Další z vozů, které si zaslouží, aby se o nich mluvilo jako o unikátech. To je model Bentley Continental GT, který se začal vyrábět v roce 2003 a produkce nejnovější generace stále trvá. Pokud se na voze něco pokazí, je třeba návštěva servisu, která průměrně stojí 19 000 Kč. Je to sice dost, ale vzhledem k charakteru vozu jde o částku celkem ucházející. Zvláště, když ji porovnáme s výše popsaným starým Mercedesem, kde se jedná o sumu stejnou.
Audi A6 Allroad (C5)
Také jeden z modelů, které byly ve své době špičkou a unikátem, ale dnes už se řadí spíše do historie. To je příklad vozu Audi A6 Allroad (C5), který sjel poprvé z výrobních linek v roce 2000. Vyráběl se po dobu šesti let, tedy do roku 2006. Pokud tento model vlastníte, tak počítejte s ním, že náklady na řešení problému v servisech nemusí být úplně malé, jelikož se bavíme v průměru o částce celých 18 000 korun českých.
Range Rover
Vůz, který je nejenom nepřehlédnutelný, ale uspokojí i milovníka kvalitního zpracování, velkého pohodlí, či zájemce o cestu méně přístupným terénem. I proto se Range Rover stal od roku 2002 velmi populárním vozem. A to až do roku 2012, kdy jeho produkce skončila. Kdo ho má a musí navštívit servisní středisko, měl by počítat s průměrnou cenou opravy okolo 18 000 Kč. Není to nijak málo, ale v porovnání s charakteristikou vozu nejde ani o úplně astronomickou sumu. To je však dáno tím, že auto už lze řadit do kategorie celkem starších variant.
Audi RS6 (C5/C6)
Pro toho, kdo nechtěl jenom běžné svezení, ale chtěl si užít skvělého výkonu na okruhu a na silnici, byl model Audi RS6 (C5/C6) správným řešením. A to jak v roce 2002, tak i v roce 2011, kdy došlo k ukončení produkce a toto auto je tedy nadále k dispozici už jenom jako ojetina. Pokud máte zálusk právě na tento model, nezapomeňte přihlédnout také k průměrným servisním nákladům, které jsou s ním spojeny. Na kolik vás vyjdou? Je to částka 16 000 Kč.
Mercedes-Benz třídy GL/GLS
Určitě nejde no žádný tuctový model. A to ani v případě řešení nejstaršího, vyrobeného už v roce 2006, tak v případě nejnovější generace, kterou je možné pořídit jako nový vůz, jelikož auto se vyrábí stále. Nutno říci, že vzhledem k tomu musíme říci, že v některých případech nelze až tak úplně říci, že by částka za opravy byla nutně přemrštěná. Vysoká ale je a činí v průměru 16 000 korun českých.
Porsche 911 (996)
Legendární a ikonické auto, o kterém mnoho lidí stále velmi sní. Model 911 má bohatou historii a nejnovější verze tohoto unikátního vozu stále sjíždění z výrobních linek. My se konkrétně zaměříme na variantu Porsche 911 (996), což je model, který se začal vyrábět v roce 2001 a produkce této generace trvala tři roky, do roku 2004. Vzhledem k jeho stáří nejde o auto nijak cenově nedostupné. Když s ním ale budete muset navštívit servis, počítejte s tím, že se neobejdete bez částky 16 000 Kč, což je průměrná hodnota servisních prací.
Mercedes-Benz třídy R
Poměrně zajímavé a praktické auto, které má stále mnoho fanoušků. A že ji nebude nijak málo, to ukazuje také doba, po kterou se auto vyrábělo. Začalo se s ním v roce 2005 a skončilo se s ním v roce 2011. Dnes už ho tedy nepořídíte jinak, než ve formě ojetiny. Jedním z parametrů, na který je dobré při výběru hledět, je i to, na kolik vás může vyjít návštěva servisu. Podle statistik je to částka okolo 14 000 korun, což určitě není nijak málo.
Mercedes-Benz Vito/Viano
Nejsou to jenom vozy osobní, které lze v našem přehledu najít. Dostáváme se také do segmentu užitkových vozů, které by měly přece jenom vydržet i hrubší zacházení. A příkladem může být model Mercedes-Benz Vito/Viano, který se začal vyrábět v roce 1996 a konec jeho produkce přišel s rokem 2004. Dnes už jde v případě této generace o celkem starou dodávku, kde se dá očekávat, že nějaké poruchy přece jenom budou. Zklamáním však je, že za návštěvu servisu je v průměru účtováno okolo 13 000 Kč, což rozhodně není suma nijak malý.
Citroën C6
Poměrně praktický automobil pro běžného člověka. Nutno říci, že se jedná o vůz, která byl poměrně populární, což dokazuje i to, že se s výrobou začalo v roce 2005 a poslední generace sjela z výrobní linky v roce Citroën C6. Jednalo se o auto oblíbené i díky tomu, že jeho cena nebyla nijak výrazně vysoká. To se však nedá tak úplně říci o ceně oprav. I když jde o auto levnější a také o auto straší, možná negativně překvapí, že servisní úkony nemusí být nejlevnější. Pokud jde o průměrnou sumu, tak se bavíme o částce 12 000 Kč.
Citroën XM
U této automobilky ještě zůstaneme. A hned na úvod se podíváme na částku, kterou je suma 10 000 Kč. Na první pohled se to nemusí zdát zase až tak moc. Na ten druhý ale už ano. Důvodem je to, že mluvíme o modelu Citroën XM. Takovém, který se začal vyrábět už v roce 1994 a konec produkce byl spojený s rokem 2000. Jde u auto, které nelze označit jinak, než staré. A i když by se očekávalo, že ceny servisu nebudou nijak velké, je pravdou pravý opak. Dát s takto starým vozem 10 000 Kč není málo.