Zajímavé ojetiny s naftovým motorem budí zájem hlavně pro nízkou spotřebu

1

Naftový motor je nejenom symbolem spolehlivosti, ale i nízké spotřeby. Přinášíme přehled zajímavých  aut s naftou pod kapotou, která jsou stará pět let a tak mohou být celkem zajímavou volbou pro toho, kdo se nenechal stále přesvědčit k tomu, že nafta je to nejhorší, co jen může být. Pokud trváte na ojetém dieselovém autě, těchto 5 kandidátů může být slušnou volbou.

Citroen C3 1.4 ΗDi

Malý, ale stylový francouzský model Citroen C3 má pod kapotou naftový motor o objemu 1,4 litru, který přináší výkon 68 koní. Točivý moment je 160 Nm. Nejde sice o žádné vysoké hodnoty, ale na druhou stranu pro jízdy po městě tyto parametry plně dostačují. Jenom počítejte s tím, že dostat na tachometr stovku může trvat 15,5 sekundy. Na druhou stranu udávaná spotřeba 3,8 litrů na sto zní celkem příjemně.

Mohlo by vás zajímat:  Kia Ceed, auto, ve kterém se vyznáte

Fiat Panda 1.3 MTJ

Ani s tímto vozem se ve městě rozhodně neztratíte. Ne každému sice může vyhovovat jeho design, ale na druhou stranu má Fiat Panda rozhodně co nabídnout. Hlavně tedy naftový motor o objemu 1,3 litrů, který přináší výkon 75 koní a točivý moment 190 Nm, což jsou opět parametry vhodní právě po městský provoz. Stovku zvládnete za necelých třináct sekund a spotřeba se podle dat pohybuje těsně pod čtyřmi litry.

Zdroj obrázku: Ford

Ford Fiesta 1,5 TDCi

Designově velmi povedené auto, které si své zákazníky rozhodně dokáže najít. A to nejenom pro svůj vzhled, ale i díky naftovému motoru o objemu 1,5 litru, který je pod kapotou. Připomeňme, že Ford Fiesta s tímto motorem nabízí buď 75, nebo také 95 koní. A právě tuto variantu s točivým momentem 215 Nm doporučujeme. Stovku zvládne auto za 10,6 sekund a spotřeba o hodnotě 3,7 litrů na sto je velmi příznivá.

Mohlo by vás zajímat:  Jak vybrat ten nejlepší zvedák?

Hyundai i20 1.1 CRDi

Populární městské auto od korejské automobilky, které vyniká především kombinací slušné výbavy a nízké ceny. To platilo jak při koupi nového, tak to platí i v případě ojetiny. Hyundai i20 má pod kapotou naftový motor o objemu 1,1 litru s výkonem 75 koní a točivým momentem 180 Nm. Stovku zvládne za dlouhých 15,7 sekund, ale na druhou stranu spotřeba tohoto tříválce činí pouze 3,8 litrů na sto najetých kilometrů.

Zdroj obrázku: Opel

Opel Corsa 1.3 DTE

Známý a populární vůz Opel Corsa zná snad každý. My si představíme ojetinu s motorem o objemu 1,3 litrů, který samozřejmě spaluje naftu. Z té vytváří výkon o hodnotě 95 koní, díky čemuž lze zvládnout stovku za 11,9 sekundy. Velkým kladem auta je jeho opravdu minimální spotřeba, jelikož dle dostupných dat si auto vezme jenom 3,2 litrů na sto ujetých kilometrů.

Zdroj: Autorský text
David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora