Mnoho řidičů vozí v autě kurty. Ne kvůli nákladu, ale jako pomoc, pokud zapadnou. Kdo míří do terénu, často ji má jako nezbytnou výbavu v případě nouze. Mnozí neznalí si myslí, že zapadlé auto lze vytáhnout jenom pomocí navijáku, nebo jiného vozu. Realita je však taková, že stačí jenom kus kurty a pomůžeme si sami.
Tato metoda se může hodit všem, kteří nechtějí volat na pomoc někoho dalšího, kteří nemají čas čekat na to, až případná pomoc konečně přijede, nebo dokonce nedokážou správně popsat svou aktuální polohu, kam by měla pomoc dorazit a ta by v okolí zbytečně bloudila.
Krok 1 – Namotat kurtu na kolo
Prvním krokem je namotání kurty na kolo našeho vozu. Pokud jsme zapadli, je třeba kurtu lehce zastrčit mezi pneumatiku a podklad a pomalu kolem otáčet, aby se kurta dostatečně namotala. Čím více se na pneumatiku namotá, tím lépe bude držet a tím zvyšujeme pravděpodobnost toho, že vyjedeme.
Krok 2 – Nalezení pevného bodu
Druhým krokem je nutnost nalezení pevného bodu. Může se jednat třeba o pevný strom, nebo cokoliv jiného, k čemu kurtu upevníme. V pouštích se používá například i metoda naplněného pytle s pískem, ke kterému je kurta upevněna a ten je následně zahrabán do země. I takto lze improvizovaně vytvořit pevný bod, ke kterému bude kurta uchycena.
Krok 3 – Rozjezd
Je tu poslední, třetí krok, kterým je rozjezd. Měl by být pozvolný a plynulý. Kurta je pevně uchycena k pevnému bodu a kolo se postupně otáčí. Tím se kurta začíná postupně namotávat na pneumatiku a nás to s vozem táhne blíže pevnému bodu. Dostáváme se tak z místa zapadnutí a můžeme pokračovat v jízdě.
Krok 4 – Úklid
Finální krok, související s tím, že kurtu z kola odmotáme, sundáme ji i z pevného bodu, uložíme do zavazadlového prostoru a můžeme nadále pokračovat v jízdě terénem, s jistotou že případné další zapadnutí víme, jak vyřešit.