Loňský frankfurtský autosalon přinesl dost možná nejpodivnější koncept poslední doby. Stříbrný Golf Sportsvan byl snad vším víc než konceptem. Nyní bez větších fanfár přichází na trh jeho sériová podoba.
S délkou 4338 mm, výškou 1578 mm a šířkou 1807 mm je Sportsvan o 134 mm delší, 2 mm nižší a 48 mm širší než Golf Plus a o 83 mm delší, 126 mm vyšší a 8 mm širší než Golf s karosérií hatchback. Zajímavým údajem je prodloužení zadního převisu karosérie o 47 mm, což zvětšilo zavazadlový prostor.
Celkově do Sportsvanu naložíte 500 litrů v základní konfiguraci sedadel, 590 litrů se zadní lavicí posunutou úplně vpředu (rozsah posouvání 180 mm) a 1520 litrů při sklopených zadních sedadlech. Oproti předchůdci je to opět nárůst – o 76 litrů, 85 litrů a 70 litrů. Nakládací hrana byla oproti předchůdci snížena o 13 mm (652 mm), naopak prostor v kabině se díky použití modulární platformy MQB zvětšil – například pro hlavy zadních cestujících je k dispozici 1008 mm.
Tím se od výčtu suchých čísel v interiéru můžeme přesunout k výčtu suchých čísel pod kapotou. Základní jednotkou je slabší 1.2 TSI (63 koní, 160 Nm, 0 – 100 km/h za 13,2 s, 177 km/h, 4,9 l/100 km) a její silnější sestřička (110 koní, 175 Nm, 0 – 100 km/h za 10,7 s, 192 km/h, 5,0 l/100 km). Druhou benzínovou volnou je 1.4 TSI opět ve slabším (125 k, 200 Nm, 0 – 100 km/h za 9,9 s, 200 km/h, 5,4 l/100 km) a silnějším (150 k, 250 Nm, 0 – 100 km/h za 8,8 s, 212 km/h, 5,5 l/100 km) provedení. Diesely zastupuje 1.6 TDI (110 k, 250 Nm, 0 – 100 km/h za 11,3 s, 196 km/h, 3,9 l/100 km) a 2.0 TDI (150 k, 340 Nm, 0 – 100 km/h za 9,2 s, 212 km/h, 4,3 l/100 km). Standardem pro slabší 1.2 TSI a 1.6 TDI je pětistupňový manuál, ostatní motory jsou v základu kombinovány s šestistupňovým manuálem. Za příplatek lze mít ke všem motorizacím, kromě základního modelu, dvouspojkový automat DSG se sedmi nebo šesti stupni (2.0 TDI).
V České Republice je Golf Sportsvan k dispozici ve dvou výbavových stupních – Comfortline a Highline. V základu verze Comfortline najdeme 7 airbagů, automatickou klimatizaci, rádio s pětipalcovým dotykovým displejem, tempomat, hlídač únavy řidiče nebo ESP a elektronickou uzávěrku diferenciálu XDS. Uvedené výbavě však odpovídá také základní cena za verzi s motorem 1.2 TSI (85 k), která činí 433 900 Kč. Druhý stupeň ještě přidává lepší rádio s 5,8palcovým dotykovým displejem, dešťový senzor, sportovní sedadla, palubní počítač nebo mlhovky. Základní cena za verzi 1.2 TSI (110 k) činí 491 900 Kč. Kompletní ceník naleznete zde.
Zdroj: Volkswagen