Volkswagen T1 Bus ve stylové úpravě

Šest let strávil švýcarský karosář Fred Bernhard stavbou tohoto do detailu propracovaného Volkswagenu T1. Ten přitom začal svůj život už v roce 1962 a k Bernhardovi se dostal ve značně zuboženém stavu. 

Po šesti letech tvrdé práce však model, populární i mezi hippies, opět vypadá, jako kdyby právě vyjel z továrny. Nečekejte však nějaký dýchavičný motor. Vzadu je uložen vzduchem chlazený šestiválec z Porsche 911 (993) doplněný o dvojici turbodmychadel. Dohromady má minibus 530 koní a 757 Nm. Tato síla je na kola přenášena pomocí manuální šestistupňové převodovky z Porsche 911 GT3 (996), respektive závodní spojky Sachs a uzamykatelného diferenciálu. Podvozek se rovněž dočkal individuální péče, což znamená tlumiče Bilstein, pružiny Eibach, prvky z novějšího VW T3 nebo zadní stabilizační tyč z Porsche 911 (993). Ze stejného modelu přitom pocházejí také brzdy, ABS a řízení. Hmotnost se povedlo udržet na zhruba 1500 kilogramech, maximální rychlost je tak příjemných 230 km/h.

Mohlo by vás zajímat:  Mercedes-Benz E-Class Coupe Cabrio v podání FAB Designu

Karosérie na první pohled vypadá stejně jako originální T1, přesto je o 21 cm širší, má karbonovou střechu a laminátové přední rozdělené okno. Jako mnoho prvků, i zrcátka pocházejí od Porsche, na kapotě motoru je navíc logo „Turbo“ a pod ní velký nápis Porsche. Stylové zbarvení doplňují 18palcová kola BBS s pneumatikami o rozměru 285/30. Kámen na kameni nezůstal ani v kabině – místo početné party kamarádů dnes T1 převeze v anatomických křeslech Recaro jen čtyři lidi, palubní deska navíc pochází opět z 911 (993). O větší bezpečí se stará dodatečně montovaná ochranná klec.

Mohlo by vás zajímat:  Audi S6 Avant ABT - Pořádně našlapaný stěhovák

Zdroj: Fred Bernhard