Volkswagen odhalil podobu osmé generace modelu Passat

Osmá generace Volkswagenu Passat má na co navazovat. Jeho sedmi předchůdců se totiž za 41 let na trhu prodalo přes 23 milionů kusů. Novinka má každopádně ty nejlepší předpoklady tuhle báječnou bilanci rozšířit o nějaký ten kousek, o čemž se zákazníci přesvědčí již v listopadu letošního roku.

Kdo viděl nákresy, které Volkswagn vypustil asi před měsícem, nemůže být vzhledem osmého pokračování Passatu (ve verzi sedan i kombi Variant) nikterak překvapen. Přední maska dále rozvijí styl, publikovaný na předchozích konceptech automobilky nebo třeba na novému Golfu Sportsvan, když přední maska a světla tvoří vizuálně jeden celek. Hlavní světlomety jsou v levnějších verzích vybaveny halogeny, naopak u lepších modelů (u Highline standardně) nechybí LED diody (v nejvyšší verzi vybavené automatickou regulací světelného toku). Ty najdeme rovněž v zadních skupinových svítilnách, kde budou k dispozici dokonce dvě provedení. Jejich design však pouze dále rozvijí styl současné sedmé generace.

Hlavním prvkem kabiny je jistě nový přístrojový štít, tvořený 12,3palcovým displejem s rozlišením 1 440 x 540 pixelů. Jedná se o stejné řešení, které používá Audi u modelu TT a stejně jako v TT, bude i u Passata takto tvořený přístrojový štít s označením Active Info Display v nabídce za příplatek. Základní konfigurace má klasické analogové budíky. Displej má oproti nim velkou výhodu v široké možnosti zobrazování informací. Vedle klasických budíků se tak může před Vámi promítat také navigace (ve 2D nebo 3D) nebo informace o přehrávané hudbě. Aby displejů nebylo málo, na středové konzoli najdeme druhou generaci zábavního systému MIB, který kromě konektivity s chytrým telefonem přináší rovněž možnost připojení na palubní Wi-Fi spot. V závislosti na verzi dostanete displej o rozměru 5 palců, 6,5 palce (může být vybaven navigací) a 8 palců s navigací. Zajímavé je ztvárnění výdechů ventilace, táhnoucí se takřka po celé délce palubní desky. Zbytek interiéru se nese v tradičním duchu německého VW – tedy kvalitní zpracování a ještě kvalitnější materiály, mezi kterými nechybí kůže nebo dřevo. S tím, že chce Passat zamířit mezi výrazně dražší konkurenty to však ani jinak nejde.

Mohlo by vás zajímat:  Daihatsu představilo nové Move

Už z dřívějška víme, že osmá generace Passat bude jezdit na modulární platformě MQB, díky které zhubne až o výrazných 85 kg (v závislosti na motorizaci) a nejlehčí verze tak váží jen 1312 kg. Rozvor se díky nové platformě natáhne o 79 mm na 2791 mm a šířka naroste o 12 mm na 1832 mm, naopak délka 4767 mm a výška 1456 mm znamenají u sedanu o 2 mm, respektive 14 mm méně než u předchůdce. Kombi v těchto dvou disciplínách nabídne 4882 mm, respektive 1477 mm, což znamená nárůst délky o 111 mm a snížení o 39 mm. Přesto by mělo být v interiéru více místa – Volkswagen uvádí, že délka kabiny se natáhla o 33 mm na 1830 mm a základní objem zavazadlového prostoru vzrostl u sedanu o 21 litrů (586 litrů) a u kombi o 47 litrů (650 litrů, po sklopení sedadel až 1780 litrů). 

Mohlo by vás zajímat:  Nové BMW R 1250 RT: Synonymum pro kombinaci komfortu a radosti

Pod kapotou najde místo hned devět motorů – pět benzínových a čtyři naftové. Benzínová škála je zastoupena výhradně turbem dopovanými motory TSI – nejslabší čtrnáctistovka má výkon 125 nebo 150 koní (verze s vypínáním válců), prostřední osmnáctistovka produkuje 180 koní a nejsilnější dvoulitr má 220 nebo 280 koní. Dieselová řada bude českého zákazníka zajímat asi více a podobně jako u benzínů vládne TSI, u dieselů jsou to magická písmenka TDI. Passat nabídne šestnáctistovku o výkonu 120 koní, dvě verze dvoulitru s jedním dmychadlem o výkonu 150 nebo 190 koní a vrcholný dvoulitr BiTDI, se dvěma turbodmychadly, o výkonu 240 koní s točivým momentem 500 Nm. Standardem tohoto modelu je pohon všech kol 4Motion (k dispozici i pro některé další jednotky) a sedmistupňový automat DSG. Již zmíněný sedmistupňový automat DSG je standardně k dispozici i pro obě verze dvoulitrového TSI, jeho šestistupňovou verzi dostane motor 2.0 TDI o výkonu 150 koní a ostatní motory mohou být automatem DSG vybaveny za příplatek na úkor šestistupňového manuálu. Mimo hlavní proud spalovacích motorů bude stát plug-in hybridní varianta se 156koňovou 1.4 TSI a 109koňovým elektromotorem. V kombinovaném režimu má jednotka výkon 211 koní a točivý moment 400 Nm, přičemž maximální dojezd je 966 km s bateriemi o kapacitě 9,9 kWh (čistě elektrický dojezd je 50 km).

Mohlo by vás zajímat:  Nový Seat Ateca 2020: Nová kapitola úspěšného příběhu

Ani v Passatu nebudou chybět pokrokové technologie, začínající již v interiéru, kde se poprvé ve voze Volkswagenu objeví head up displej. Z elektronických pomocníků lze jmenovat parkovací asistent, kamery hlídající 360 stupňů kolem auta, asistent pro jízdu s přívěsem, systém varující před čelní kolizí, asistent hlídající prostor za autem, hlídač mrtvého úhlu nebo autonomní brzdění. Za samostatnou zmínku stojí systém progresivního řízení, které výrazně pomůže manévrovatelnosti, protože od dorazu k dorazu bude stačit poue 2,1 otáčky (bez něj 2,75 otáčky). Spolu s ním však budete muset v autě mít také sportovní nebo adaptivní podvozek.

Zachovány zůstaly výbavové stupně Trendline, Comfortline a Highline a v nabídce rovněž nechybí sportovní interiérový a exteriérový paket R-Line. Ten vizuálně přidá nové nárazníky, odlišnou masku chladiče, střešní spoiler, difuzor nebo větší kola, v interiéru čekají sportovní pedály, čalounění v kombinace kůže/látka, multifunkční sportovní volant nebo černé čalounění stropu. V Německu začne předprodej příští týden za základní cenu 25 875 euro (cca 710 000 Kč) ze sedan, respektive 25 950 euro (cca 712 000 Kč) za kombi Variant. V Česku se předprodej rozběhne na přelomu července a srpna, obě země se pak prvních hmatatelných kusů dočkají v listopadu po říjnové premiéře v Paříži.

##passat_b81##

##passat_b82##

##passat_b83##

##passat_b84##

Zdroj: Volkswagen