Klasický Fox, prostorný SpaceFox i z něj odvozený terénní SpaceCross mají modernizaci za sebou, posledním z liščí rodiny Volkswagenu tak zůstal CrossFox. Jeho modernizovaná podoba však překvapí málokoho.
Design je v podstatě takový, jaký v návaznosti na základní Fox čekáte. Nová jsou světla, především ta vpředu výrazně inspirovaná Golfem, maska chladiče s charakteristickou stříbrnou linkou i oba nárazníky. Verzi Cross dále identifikují plasty lemované blatníky a nárazníky, vyšší světlá výška, 15palcová litá kola (pneu 205/60 R15), střešní ližiny a náhradní kolo na pátých dveřích. Zajímavou drobností je podobizna lišky v zadním nárazníku. Vůbec poprvé bude díky CrossFoxu v nabídce celé modelové řady červený odstín Opera, stříbrný Lunar, modrý Night a oranžový Sahara.
O novém interiéru Foxe jsme psal již několikrát, jen ve zkratce se tak sluší připomenout, že zcela nový je multifunkční volant, kaplička přístrojů i čalounění sedadel, kvalitnějšího povrchu se dočkaly plastové plochy. V rámci příplatků se dostalo na multimediální systém s 5,5palcovou dotykovou obrazovkou, tempomat nebo dešťový senzor.
Pod kapotou najdeme zcela novou šestnáctistovku MSI, která je schopná jet na benzín či etanol. V prvním případě má výkon 110 koní při 5750 ot./min a točivý moment 155 Nm při 4000 ot./min, ve druhém případě hodnoty poskočí na 120 koní a 165 Nm, oboje dostupné ve stejných otáčkách. Již 85% točivého momentu je přitom dostupné ve 2000 ot./min. Poháněná jsou přední kola přes šestistupňovou manuální či automatickou převodovku. Chybějící pohon všech kol supluje na například mokré či kluzké vozovce funkce Off-road, která upraví nastavení kontroly stability i ABS. Nechybí ani elektronická uzávěrka diferenciálu, brzdový asistent či asistent pro rozjezd do kopce.
V rámci modelové řady stojí CrossFox na úplném vrcholu, čemuž odpovídá i cena. Ta startuje na 57 990 realech (cca 528 000 korun) a končí na 61 180 realech (cca 557 000 korun).
Zdroj: Volkswagen