Volkswagen Golf VII 2.0TDI 4Motion 6MT – Pan dokonalý

Volkswagen Golf VII 2.0TDI 4Motion 6MT - Pan dokonalý

Model Golf od Volkswagenu určitě není auto, které by bylo nutno nějak dlouze představovat. Přeci jen se jedná o vůz, který zná snad celý svět a je symbolem kvality, spolehlivosti a jistoty. Sedmá generace na tom nic nemění. My jsme měli možnost otestovat pětidveřový hatchback s dvoulitrovým turbodieselem a připojitelným pohonem všech kol 4Motion.

Sedmá generace Volkswagenu Golf se letos opět stala evropským autem roku, což o voze říká mnohé. Na rozdíl od předchozí generace je sedmička od základu novým vozem, čímž konkurenci nasazuje laťku zase o něco výše.

Nenápadný, elegantní

Po stránce designu jsem nikdy z Golfu nadšený nebyl, ovšem to ani není účel tohoto auta. Každá nová generace prochází spíše evoluční vzhledovou změnou, což modelu jako takovému zajišťuje snadnou rozpoznatelnost. Díky vypiplanému designu Golf ani vizuálně nestárne tak rychle, jako někteří konkurenti.

Při pohledu na testovanou verzi zvenčí musím uznat, že styl vozu není tak nudný, jak jsem si vždy myslel. Ano, všechny křivky a detaily jsou navrženy velmi opatrně a s citem, ale při osobním setkání celek působí velmi elegantně. Na druhou stranu nepřitahuje pozornost – Golf prostě všichni znají.

Promyšlený interiér

Ani po usednutí do interiéru Vás nečeká nepříjemné překvapení. Testovaný model byl vybaven příplatkovými předními sedačkami ergoActive v kombinaci látka/kůže. Ty mají výrazné a příjemně tuhé boční vedení s širokou možností manuálního nastavení, včetně opory stehen. Součástí je také vyhřívání. Řidičovo sedadlo navíc nabízí elektronicky nastavitelnou bederní opěrku s masážní funkcí, což jsem ocenil při dlouhých trasách.

Zadní sedadla nabízejí dostatek prostoru pro dvě dospělé osoby. Vůz je homologovaný jako pětimístný, ale prostřední místo vzadu není příliš pohodlné. Nejenže překáží výstupek na podlaze, ale posed samotný je tvrdý a úzký. Na nouzový převoz to stačí, jinak doporučuji cestovat vzadu pouze ve dvou a místo třetího pasažéra si sklopit loketní opěrku s držáky na nápoje.

Horní část palubní desky vepředu je zhotovena z měkčených plastů, spodní část je naopak z plastů tvrdých, což však neubírá nic na jejich vizuální kvalitě. Středový panel je mírně natočen směrem k řidiči a to se mi velice líbilo. Opačně na mě působil lesklý černý dekor, na kterém zůstávaly šmouhy po dotyku a ani usazovaný prach nevypadal nejlépe.

Mohlo by vás zajímat:  Testujeme Dacia Duster. Toto levné SUV má i něco, co najdeme u luxusnějších aut

Multimediální systém postrádá navigaci, což je ve voze za téměř 700 tisíc korun zarážející. Jinak k systému nemám nejmenších výhrad. Ovládání je snadné, intuitivní a obrazovka má dostatečný rozměr se slušným rozlišením a grafikou. Stejně bezproblémové je ovládání dvouzónové automatické klimatizace.

Golf disponuje také více než dostatečným množstvím odkládacích prostor vpředu. Klasické kapsy ve dveřích mají dobré rozměry a přístupnost. Podobně je na tom osvětlená chlazená schránka před spolujezdcem. Dále jsou k dispozici prostory před řadicí pákou, vlevo pod volantem, šuplík pod sedadlem spolujezdce, schránka pod loketní opěrkou a dvojice krytých držáků na nápoje za řadicí pákou. Problém s umístěním svých drobností tu rozhodně mít nebudete.

Jízdně bezchybný

Jak jsem psal již výše – přední sedačky jsou velmi kvalitní, což řidiči dost usnadní sžití s vozem. Příjemné je také nastavení volantu ve dvou směrech se slušným rozsahem. Věnec volantu je možná trochu užší, než by mi bylo příjemné, ale jde pouze o zvyk. Lidem s drobnějšíma rukama zřejmě bude naprosto vyhovovat.

Přístrojový štít snad ani nelze navrhnout lépe, než předvádí Golf. Vše je jasné, velké a přehledné. Neměl jsem nejmenší problém se zorientovat okamžitě po prvním usednutí. Přestože mám rád trochu té inovace a vzhledových hrátek, v případě přístrojového štítu jsem velmi staromódní. Když má automobil dva velké kruhové budíky otáčkoměru a rychloměru s masivními číslicemi, chrochtám si blahem. Analogové ukazatele paliva a teploty chladicí kapaliny jsou vítaným bonusem.

Řidič se v novém Golfu uvelebí a zorientuje velmi rychle. Nic mu pak nebrání vyrazit na silnice, kde rychle zjistí, že vůz pod jeho rukama je kvalitní i při jízdě. Řízení je lehké a přesné a hlavice řadicí páky padne do dlaně. Řazení jako takové je velmi přesné a příjemné, dráhy dostatečně krátké.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Nissan 300ZX

Testovaný dvoulitrový turbodiesel je na soužití takřka dokonalý. Maximum točivého momentu je dostupné již od 1.750 ot/min a tak nejsou rozjezdy žádným problémem. Nejvyšší výkon motoru je dostupný mezi 3.500 a 4.000 ot/min, ale pro běžnou klidnou jízdu stačí točit mezi 1.500 a maximálně 2.000 ot/min. Rádce řazení se občas dokonce snaží vás přesvědčit, abyste otáčky srazili až někam k 1.100 ot/min. Při ustálené jízdě to není pro pohonnou jednotku problém, ovšem při takto nízkých otáčkách pocítíte relativně výrazné vibrace ve volantu.

Náš Golf byl, kromě připojitelného pohonu zadních kol, vybaven také sportovním podvozkem, který snížil jeho světlou výšku o 15 milimetrů. Odpružení je v této konfiguraci tužší, ale zdaleka ne nepříjemné. Filtrování menších nerovností zvládá Golf zcela bez problémů, větší už dá poznat. Podvozek celkově je velmi jistý i při velmi rychlém průjezdu zatáček a ani horší povrch silnice vůz nerozhází. Na Golf se zkrátka můžete spolehnout. A to i v případě, že přední kola ztratí trakci. V tom případě přijdou ke slovu zadní kola, připojená pomocí mezinápravové spojky Haldex. Jejich zásah je rychlý a pro neznalého řidiče takřka nezaznamenatelný. Vůz během redakčního testu však jezdil především na suchém a kvalitním povrchu, zadní kola tedy nepřišla ke slovu příliš často.

Co se spotřeby týče, není absolutně žádný důvod ke stížnostem. Přestože motor nabízí 150 koní a 320Nm, díru do peněženky Vám nevyžere. Výrobcem udávané kombinované spotřeby 4.7 litru na 100 kilometrů se nám sice nepodařilo dosáhnout, ale ani 5.8l/100km není tragická hodnota. Když vezmete v úvahu, že jsme měli k dispozici pohon všech kol a většina testu probíhala ve svižnějším tempu, těžko si přát lepší výslednou spotřebu. Pokud by někdo chtěl jet vyloženě úsporně, nebyl by dle mě problém přiblížit se oficiální hodnotě.

Mohlo by vás zajímat:  Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D – offroad ve společenském obleku

Je dokonalý?

Je Volkswagen Golf sedmé generace dokonalý? Ne. Ale má k tomu velice blízko! Největší slabinou je především jeho cena. Absolutní základ sice pořídíte za sympatických 349.900,- korun včetně DPH, ale testovaný kousek se cenou vyšplhal na 690.900,- Kč! Připlácíte si především za výkonný diesel, pohon všech kol, sportovní podvozek a výborné přední sedačky. Tedy za ryze funkční věci. Stranou zůstávají vcelku nepotřebné záležitosti jako celokožené čalounění sedaček, navigační systém, adaptivní tempomat a další. Což na jednu stranu zamrzí, ale když se člověk zamyslí, k životu tyto věci ani nepotřebuje.

Cena testované verze je tedy opravdu celkem vysoká, ale nepřicházíte o nic důležitého a máte jistotu perfektního vozu po stránce denní využitelnosti. Byť jsem osobně fanouškem spíše benzinových motorů, testovaný diesel se výborně hodí na běžné ježdění. Má dostatek síly a výbornou spotřebu. Spárování se šestistupňovým manuálem je pak perfektní.

Pokud tedy jste člověkem, který hledá naprosto bezproblémové auto na denní soužití, mohu nový Golf vřele doporučit. Volkswagen si sice nechá docela dobře zaplatit, ale na druhou stranu nabízí vůz, který svým zpracováním a schopnostmi předčí snad všechny konkurenty.

 

Za laskavé pořízení fotografií testovaného vozu děkujeme panu Bohuslavu Koukalovi (www.kookie.cz).

 

Základní cena vozu (Golf VII Trendline 1.2TSI): 353.900,- Kč s DPH

Základní cena testovaného vozu (Golf VII Highline 2.0TDI 4Motion): 604.900,- Kč s DPH

Cena testovaného vozu včetně příplatků: 690.900,- Kč s DPH

 

Klady:

– střízlivý a elegantní design

– kvalitní zpracování

– skvělé jízdní vlastnosti

– silný a úsporný motor

– dostatek odkládacích prostor

 

Zápory:

– vyšší cena

– lesklý černý dekor středového panelu

– absence navigace

– vibrace ve volantu při nízkých otáčkách

– nepohodlné sezení vzadu uprostřed

Porovnejte parametry vozu Volkswagen Golf s konkurencí na Autohled.cz