BMW 750i V12, v letech jeho produkce 1994-2001 bylo výsadou bohatých zákazníků, kteří chtěli pohodlný automobil na přejíždění mezi meetingy a reprezentovat. Nyní po skoro třinácti letech se tento automobil stává cenově dostupným splněným snem i pro ostatní řidiče.
Tím se dostáváme i k možné individualizaci. Jak tento proces probíhá u nových automobilů, to si můžete přečíst v některých z našich starších článků. Co když ale chceme drobné kosmetické úpravy provést na našem starším automobilu? Pak to bude nejspíše v oblíbeném „clean stylu„, typickém především pro německé vozy. Zvýraznit základní křivky, vhodná kola a precizní lakování. Stejnou situaci řešil i úpravce Vilner ve spolupráci s Bulgarian Design Studio, což jsou specialisté na kvalitní modifikace interiérů vozů. Společně jim padlo do oka právě zmíněné BMW 750i V12, na kterém založili svůj projekt.
Sériový model 750i V12 byl velkým krokem vpřed na poli techniky, stejně tak jako v designu. Pokud se podíváme na jednotlivé generace, je mezi nimi znatelný rozdíl. Pod kapotou se ukrýval dvanáctiválec 5,4 litru, produkující výkon 312 koňských sil a točivý moment 490 Nm. Stejně jako většina německých automobilů, bylo i 750i omezeno na maximální rychlost 250 km/h. Výkon motoru přenášela pětistupňová automatická převodovka.
Sice nemáme kompletní výčet toho, co vše bylo upraveno, ale z fotografií můžeme usoudit, že změny byly komplexní a použilo se mnoho nových detailů ze současných luxusních vozů. Na první pohled určitě zaujmou velká litá kola v černé barvě, která se skvěle hodí k šedo-modré metalíze. K nim Vilner přidal nové přední a zadní světlomety, černé ledvinky a lehce pozměněné znaky BMW na kapotě a víku kufru.
Opakem decentnosti je interiér, ne že by byl křiklavý, ale původních dílů tu moc nezůstalo. Zde došlo na kompletní přečalounění do černé a šedé kůže, která je na sedadlech zdobena prošíváním. Všimli jste si černé lišty na předních sedadlech? Ta se inspirovala u současné Audi A8. Co nestačila pokrýt kůže, toho se ujala alcantara. Zpracování detailů je skutečně mimořádné a jen dokazuje kvalitu práce Bulgarian studia. Náladové osvětlení a decentní chromované štítky jsou už jen třešinkou na dortu.
Takovým automobilem je radost jezdit, protože cesta v něm nebude nikdy dost dlouhá na to, abyste si připadali otrávení a unavení. Je to také velmi dobrý nápad. Nač kazit klasický exteriér moderními výstřelky, když je můžete mít v interiéru, kde působí přirozeně a posouvají automobil na novou, vyšší úroveň.
Zdroj: Carscoops, Vilner