Kromě klasických taxislužeb jsou v Praze i ty alternativní, ke kterým se brzy ještě jedna přidá. Přichází z Chorvatska a stojí za ní bývalý basketbalový hráč a trenér Zoran Helbich. Cíl taxislužby je jasný. Má v plánu urvat část zákazníků těch služeb, které už jsou v metropoli zavedené. A podle všeho se to má podařit především nízkou sazbou za kilometr.
Komfort nečekejme
Vozový park rozhodně nebudí dojem toho, že bychom měli očekávat maximálně pohodlné, až luxusní svezení. Vozový park alternativní taxislužby Cammeo totiž čítá vozy Dacia Logan. Tato rumunská automobilka je dlouhodobě vyhlášená tím, že se specializuje na ty zákazníky, kteří chtějí co nejlevnější auto a tomu také odpovídá provedení, nebo výbava. Už to naznačuje, že Cammeo určitě nebude volbou pro manažery a další osoby, hledající při svezení určitý komfort.

Jízda na plyn
Aby mohla taxislužba nabídnout i nízkou cenu za kilometr, je třeba, aby i samotné vozy jezdily pokud možno úsporně. Toho má být dosaženo využitím alternativního paliva. Nečekejme však elektřinu, jak tomu může být zvykem u platforem na sdílení aut. Ostatně i proto, že rumunská Dacia ještě žádný oficiálně vyráběný elektromobil ani nemá. Tím alternativním palivem má být LPG. Tímto pohonem mají být vybaveny všechny vozy, které si následně jednotliví řidiči pronajímají.

Nejlevnější ve městě
Alespoň takto láká taxi Cammeo své zákazníky polepem na dveřích svého vozového parku. A nutno říci, že cena opravdu bude velmi levná. Kombinace lowcost vozového parku a jízdy na plyn může službě dovolit jezdit za cenu 8 korun za kilometr. Ta bude počítána nikoliv prostřednictvím klasických taxametrů, ale v rámci aplikace, skrz kterou si bude možné konkrétní vlz této alternativní taxislužby objednat. Klasické stopnutí vozu na ulici, jako u standardních taxi, možné nebude. To je však u alternativních taxislužeb obecně věc, která je běžná.
Zdroj: Autorský text, Cammeo Group, Adriatik