V automobilovém světě jsou různé legendy. Pokud nebudeme zabředávat do úplné minulosti k legendárním autům, ale začneme třeba rokem 2000, tak v našem výčtu rozhodně nebude chybět model Toyota Supra. Kdo ví, zda by se těšil z takové slávy, když by nebyl v roce 2001 obsazen do filmu Rychle a zběsile. To se ale stalo a tak se vůz stal velmi oblíbeným a vyhledávaným po celém světě.
Zájem nekorespondoval s ekonomickými výsledky
I přes takovou popularitu a zvýšený zájem z řad automobilových fanoušků Toyotě nijak dobře nevycházela čísla. A tak se muselo stát nevyhnutelné. Toyota Supra skončila. Došlo k definitivnímu zastavení výroby, a to bez jakékoliv náhrady, nebo jakéhokoliv nástupce, který by posloužil jako vhodná alternativa. Stalo se tak v roce 2002. Od té doby měli zájemci o auto na výběr buď to, že koupili poslední vyrobené kusy, nebo se museli podívat po autobazarech a doufat, že bude auto někdo prodávat.
Zasnil se nový šéf Toyoty?
Od ukončení výroby nic nějak extra nenaznačovalo, že by se někdy Toyota Supra mohla vrátit. Vše se ale změnilo s nástupem nového šéfa, kterým je Akio Toyoda. Kdo ví, zda se v jeho hlavně jenom zrodily šílené plány, nebo se zasnil a zavzpomínal na dobu, kdy se tento model stával jasnou legendou. Ať je to jakkoliv, realita je taková, že Toyota Supra se vrací. Vše bylo potvrzeno na letošním autosalonu v Ženevě, kde bylo možné si auto také naživo prohlédnout. Ne náhodou šlo o jedno z velkých lákadel celého autosalonu.
Na okruh i na silnici
Pojďme na představení hezky popořádku. Když se podíváme na auto, které bylo představeno právě v Ženevě, ta jde o model s označením GR Supra Racing. Jak už napovídá samotný název, jedná se o závodní verzi. A to se vším, co k tomu patří. Výrazný difuzor samozřejmé spoilery, mohutné blatníky, závodní pneumatiky a mnoho dalších věcí, které bude tento závodní speciál při měření sil s ostatními mít.
Kromě této verze vznikne i veze sériové. Tedy klasická Toyota Supra, která by se měla objevit již během roku 2019. Je jasné, že pokud jde o její vzhled, tak bude oproti závodní verzi lehce upravena. Přesto by se ale mělo jednat o auto jasně připomínající závodní sporťák, s delší kapotou, posunutou kabinou a nižší světlou výškou.
Má to i svou stinnou stránku
Jelikož nejde tak úplně o další model do portfolia Toyoty, ale spíše o oživení legendy, je jasné, že Toyota Supra nebude tak úplně pro každého. Potvrzuje to informace o tom, že bude prodávána pod značkou Gazoo. Tedy v podstatě pod divizí, která se zaměřuje na vozy opravdu unikátní. A na takové, u kterých už bude nutné si také něco připlatit. Kdo však zažil hlavní slávu tohoto modelu, a kdo má peníze, rozhodně by měl během příštího roku uvažovat o koupi nového sériového modelu.