Toyota HiLux v problémech. Majitelé dostávají pokuty za špatné DPF filtry

00

Toyota HiLux je považována za vůz, který vydrží snad všechno. Co ale nemohou vydržet její majitelé, to jsou pokuty které dostávají za to, že poškozují životní prostředí. Důvodem jsou špatné DPF filtry které jsou příčinou velkého oblaku bílého dýmu, který se objevuje za vozem. Podobné problémy mají stovky řidičů kteří hlásí i to, že dostávají nemalé pokuty za to, že jejich vozy škodí životnímu prostředí. Tak přesně takový situace je aktuálně v Austrálii, kde majitelé daných vozidel chystají dokonce žaloby.

Mohlo by vás zajímat:  Kolik se dá ujet na jeden litr paliva? Letošní rekord "běžných" aut je necelých 430 kilometrů

Toyota HiLux tvoří hustý bílý kouř. Důvodem je DPF filtr

DPF filtr je zařízení, které se má starat o větší ekologičnost naftových motorů. Má fungovat tak že zachytí škodlivé částice, které následně spálí. Toyota HiLux má však s DPF filtry výrazné problémy. Ty nefungují jak mají a následně dochází také k jejich ucpávání. Výsledkem je hustý bílý kouř, který se během jízdy za vozy objevuje. na to doplatila celá řada majitelů těchto aut a dostala pokutu od úřadu kterým je v Austrálii Environmental Protection Authority – EPA.

Mohlo by vás zajímat:  Mitsubishi Outlander PHEV, jednička mezi plug-in-hybridy

Řešení v podobě spínačů

Problém s DPF filtry není u Toyoty úplně nový. Objevil se už v loňském roce u modelů s 2,8 litrovým dieselovým motorem. Ten byl součástí vozidel Toyota HiLux , Toyota Prado a Toyota Fortuner. V daných případech se automobilka rozhodla řešit problém svolávací akcí a instalací nových spínačů. Ty umožnili řidičům spustit regeneraci DPF filtru ručně. Díky tomu nedocházelo k jejich ucpávání a k tvorbě bílého kouře. Problém to vyřešilo jenom částečně jelikož majitelé problémových aut mají o starost navíc a stále jezdí s vědomím, že jejich auto nefunguje jak má.

Mohlo by vás zajímat:  Audi e-tron v Česku již v prodeji. A za kolik?

Vše vyústilo hromadnou žalobou

Jak je patrné, problémy s DPF filtry Toyota v Austrálii má a efektivní řešení problému je v nedohlednu. Proto se majitelé problémových vozů rozhodli k problémové žalobě. A to jak z důvodů že jejich auto nesplňuje očekávání, tak z důvodu že řešení problému je realizováno formou spínače, tak hlavně proto že nechtějí jezdit ve voze, kde jim hrozí pokuta od EPA ve výši v přepočtu kolem 2 000 amerických dolarů.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora