TEST Škoda Karoq SPORTLINE 2.0 TDI – český oblíbenec prošel modernizací

0

Škoda Karoq je stálicí segmentu SUV již od roku 2017, tento stran prodejnosti mladoboleslavský SUV premiant byl sesazen teprve nedávno, a to modelem Kamiq. V rámci SUV portfolia automobilky Škoda tvoří Karoq zlatou střední cestu, jedná se tedy o vůz disponující dostatečně dimenzovaným vnitřním prostorem, kvalitně zpracovaným interiérem a obsáhlou paletu nabízených motorizací.

Vůz nedávno prošel tradiční generační modernizací, která celkem účelně nejvíce zapracovala na jeho vnějším vzhledu. My jsme aktuálně vyzkoušeli Karoq ve sportovní verzi Sportline, dvoulitrovou naftovou motorizací a šestistupňovou manuální převodovkou.

Foto: Jan Horský

Exteriér

Modernizovaný vnější vzhled nového Karoqu je ve výsledku poměrně decentní. Jeho nové tvarování je pak velmi účelné, neustálý boj za snižováním hodnot emisí CO2 přineslo tomuto vozu jistá vylepšení, která se podepsala právě na jeho vnějším vzhledu.

Přední část vozu se dočkala lehkých optických retuší v tradičních partiích. Změny tedy nastaly v proporcích přední masky, nově je tvarovaný nárazník a také světla, ta dostala nový světelný podpis pro denní osvětlení a také technologii LED Matrix.

Zadní partie nově působí o poznání uhlazeněji, nově je tvarován zadní nárazník a koncová světla, která dostala animovanou grafiku. Modernizovaný Karoq je pak vybaven výraznějším křídlem s finlety po jeho bocích, které snižují odpor vzduchu a tvorbu vírů.

Na bocích vozu si pak všimněme litých kol s aerodynamickými kryty, které jsou jedním z avizovaných opatření snižující koeficient odporu vzduchu a s tím tak spojené nižší emise CO2. K dalším aerodynamickým prvkům patří aktivní žaluzie chladiče nebo vzduchová clona Air Curtain směřující vzduch okolo předního nárazníku a zamezující tak jeho víření po boku karoserie. Dále je vůz vybaven více zakrytovaným podvozkem a použity byly také pneumatiky s nižším valivým odporem.

Mohlo by vás zajímat:  Honda Civic 4D 1.5 VTEC Turbo (2020) – stylový vůz zaměřený na řidiče

Testovanou verzi Sportline podtrhují černě lakované doplňky, jako jsou kryty vnějších zpětných zrcátek, rámeček s maskou chladiče nebo prvky ve spodní části předního nárazníku. Samozřejmostí jsou také adekvátní plaketky „Sportline“ na obou předních blatnících.

Aktuální modernizaci exteriéru Škody Karoq lze ve výsledku řadit k těm spíše decentnějším. Změna vnějšího vzhledu se především opírá o vylepšenou aerodynamiku vozu, Karoqu ale rozhodně prospěla a vůz nyní působí výrazně svěžejším dojmem.

Foto: Jan Horský

Interiér

V rámci modernizace vozu se do jeho interiéru zasahovalo jen okrajově. Karoq i nadále velmi dobře pracuje s vnitřní prostorností a výbornou vnitřní ergonomií. Rozložení palubní desky je tedy přehledné a ovládání vozu je stále zastoupeno převážně klasickými ovladači, což je velmi pozitivní informace. Vůz je nově vybaven jinými dekory palubní desky a čalouněním, které může být vyrobeno z recyklovaných materiálů.

Subtilní a dobře rozvržené palubní desce dominuje dvojice přehledných displejů. V rámci klasické kapličky je umístěn plně digitální a bohatě dimenzovaný virtuální kokpit (standardně dodávaný a s úhlopříčkou až 10,25″), střední části palubní desky dominuje displej palubního infotainmentu elegantně integrovaný mezi dvojici výdechů klimatizace.

Testovaná, sportovně střižená verze Sportline ladí interiér do černé barvy, adekvátní plaketkou je pak vybaven také multifunkční volant. Interiéru navíc dominují sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy a dostatečným bočním vedením. Sportline je dále vybaven karbonovým dekorem ve výplních dveří a sportovní charakter dále zdůrazňuje také černá stropnice.

Mohlo by vás zajímat:  Test Citroën C4: Auto jako z jiného světa, se kterým se nechcete držet při zemi

Vnitřní prostornost vozu je i nadále velmi dobrá. Škoda Karoq stále nabízí systém VarioFlex, tedy variabilní uspořádání zadních sedadel. Principiálně se jedná o tři dělené sedačky v poměru 40:20:40, které lze individuálně posouvat, sklápět, případně z vozu úplně vyjmout. Příplatkové řešení, které do vozu přináší jistou variabilnost a větší vnitřní prostornost.

Foto: Jan Horský

Nabízené motorizace a jízdní dojmy

Pod kapotou modernizovaného Karoqu se i nadále nachází poměrně široká paleta koncernových motorizací. V nabídce je tedy hned trojice benzínových a jedna naftová motorizace.

Základem se stává tříválcový benzín 1.0 TSI (81 kW) spolupracující se šestistupňovou manuální převodovkou. Dále je v nabídce čtyřválec 1.5 TSI (110 kW) spolupracující buď s šestistupňovou manuální převodovkou nebo sedmistupňovým DSG automatem. Vrcholem v rámci benzínových motorizací se stává čtyřválcové 2.0 TSI (140 kW), které spolupracuje výhradně se sedmistupňovým DSG automatem a nabídne pohon obou náprav.

Naftové 2.0 TDI je k dispozici ve dvou výkonových variantách. Verze s 85 kW je v nabídce s šestistupňovou manuální převodovkou nebo sedmistupňovým DSG automatem. Výkonnější verze se 110 kW nabídne stejnou specifikaci pouze s rozdílem, že provedení s DSG převodovkou je vybaveno pohonem obou náprav.

Testovaný Sportline byl vybaven vrcholnou (110 kW) naftou, která spolupracovala se šestistupňovou manuální převodovkou a poháněla pouze přední nápravu. Naftové motorizaci pod kapotou Karoqu se pak málo co vytýká. Pohonná jednotka je směrem do interiéru velmi dobře odhlučněná, nabídne kultivovaný chod a se svými 110 kW také dostatek výkonu. Její spolupráce s šestistupňovým manuálem je velmi dobře odladěna, slušných 340 Nm točivého momentu je dostupných již od nějakých 1600 ot/min, zátah tedy přichází již od nízkých otáček a vás tak nenutí neustále řadit. Defenzivní jízdní styl přináší velmi slušné hodnoty spotřeby, osobně jsem se dostal i na hodnotu 4,8 l/100 km. V týdenním průměru si pak naftový Karoq řekl o 5,8 l/100 km.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Škoda Octavia Scout

Vůz byl dále vybaven příplatkovým adaptivním podvozkem DCC, jehož tuhost je odvislá od zvoleného jízdního režimu (Eco, Comfort, Normal, Sport a Individual). I Karoq vás tedy umí rozmazlovat příjemně houpavým podvozkem v rámci komfortního režimu, případně dodat více jistoty tužším odpružením sportovního režimu.

Foto: Jan Horský

Závěrem

Modernizovaný Karoq je nově v nabídce od 638 900 Kč včetně DPH. Zde se jedná o základní výbavový stupeň Ambition s benzínovou motorizací 1.0 TSI (81 kW) a manuální převodovkou. Nejlevnější naftová motorizace 2.0 TDI (85 kW) je k dispozici od 688 900 Kč, opět v základním stupni výbavy Ambition a s manuální převodovkou.

Nejlevnější čtyřkolku pak pořídíte v naftové specifikaci, tedy 2.0 TDI (110 kW) DSG 4 x 4 a to v základní výbavě Ambition od 838 900 Kč. Vůz s pohonem obou náprav a benzínovou motorizací je pak k dispozici až od výbavového stupně Sportline, jeho pořizovací cena pak startuje na nemalé částce 913 900 Kč včetně DPH.

Škoda Karoq nám tedy po modernizaci celkem podražila, i nadále se však jedná o dlouhodobě povedený vůz nabízející kvalitně zpracovaný a prostorný interiér, nově omlazený a o poznání svěžejší vnější vzhled a v neposlední řadě pak širokou paletu nabízených motorizací včetně pohonu obou náprav.

Zdroj: Autorský text

Zdroj obrázků: Vlastní fotografie autora

Jan Horský

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora