TEST Peugeotu 508 SW GT 1,6 PureTech 225 EAT8 – nejlepší specifikace pro tento vůz

0

Četnost testování Peugeotu 508 je přímo úměrná sympatiím, které k tomuto vozu již delší dobu máme. Proto i druhou představenou karosářskou variantu kombi jsme postupně vyzkoušeli hned ve více motorizacích a výbavách.

Aktuálně tedy redakčním testem prošel Peugeot 508 SW s nejsilnější nabízenou přeplňovanou benzínovou motorizací 1,6 PureTech disponující 225 koňmi výkonu, osmistupňovým automatem a nejvyšší výbavou GT.  

V kontextu s již dříve testovanými vozy tohoto modelu mi, k jeho dynamickému charakteru, benzínová motorizace sedí jednoduše nejvíce. Nabídne velmi tichý, potentní a kultivovaný chod. Ve spojitosti se skvělým osmistupňovým automatem pak poskytuje velmi lineární zátah. Její jedinou stinnou stránkou je pak poněkud vyšší apetit, který spotřebu posouvá lehce nad hranici osmi litrů.

„Pětsetosma“ nabídne také volbu jednotlivých jízdních režimů. Od režimu Normal, přes Eco, Komfort, Sport až po režim aktivující ruční řazení. Sportovní režim znatelně zostří reakce vozu na plynový pedál, ztvrdí podvozek, zjemní účinnost posilovače řízení a převodovka pouští motor do vyšších otáček, ve kterých jste odměněni příjemnou „reálnou“ zvukovou odezvou. Sportovnost a skvělý jízdní zážitek pak této motorizaci rozhodně nechybí. I-Cockpit s malým volantem pak tento dojem krásně dotváří.

Podvozek a řízení mění své vlastnosti dle zvoleného jízdního režimu, vůz umí být komfortní a houpavý, stejně tak dobře umí „přitvrdit“ a v kontextu s 225 koňmi naplno ukázat jeho sportovní charakter.

Varianta SW přinesla tomuto vozu o něco více praktičnosti, přesto toto karosářské provedení neztratilo nic ze své krásy a je i nadále neskutečně šmrncovní. Nízké a široké proporce přední partie jsou doprovázeny typickým světelným podpisem, který vůz dělá dravým a značně originálním. Nízké proporce se dále propisují také do partie střechy, která dodává bočnímu profilu velmi elegantní kontury. Ten je i u této karosářské varianty doprovázen bezrámovým zasklením bočních dveří. Samotná střecha pak za mírného sklonu přechází do „lízátka“ pátých dveří.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Rover 3500

Zadní partie disponuje značně „nafouknutými“ blatníky, které je radost sledovat ve zpětných zrcátcích, a které dávají této partii patřičnou šířku a velmi pohledné horizontální proporce. Ty jsou navíc velmi vkusně doplněny o horizontálně orientované zadní lampy, které vychází z „liftbackového“ provedení. Navíc jejich optické propojení napříč celou zádí vozu vypadá opravdu efektně. Benzínová oproti naftové motorizaci pak nabídne dvojici chromovaných koncovek výfuku, které jsou rozděleny a efektně umístěny na každé straně vozu (diesel disponuje dvojicí sdružených koncovek výfuku).

Testované „gétéčko“ pak tradičně stojí na slušivých devatenáctipalcových discích, které jsou obuty do nízkoprofilových pneumatik o rozměrech 235/40.

Peugeot 508 SW je tedy aktuálně jedním z nejhezčích kombíků na trhu a samotná výbava GT jeho povedený vnější vzhled jen podtrhuje.

Od potentní benzínové pohonné jednotky a líbivého vnějšího vzhledu se přesuňme do interiéru, kde hlavní roli hraje uspořádání v duchu i-Cockpitu.

Princip i-Cockpitu společně s proporcemi interiéru modelu 508 sedí skvěle. Horizontalita celé palubní desky si pak s tímto principem skvěle povídá.

Mohlo by vás zajímat:  Nejenom na dovolenou kombíkem Hyundai i30 v limitované edici All Inclusive

Sportovní charakter a proporce vozu mají za následek velmi nízký posed, palubní deska a přizvednutý středový panel vás pak příjemně obklopují. Samozřejmostí je také oboustranně zploštělý multifunkční volant, zde navíc s plaketkou GT.

Za pochvalu zcela jistě stojí plně digitální displej v kapličce přístrojů před řidičem. Ten zobrazuje data ve velmi dobré grafice, jedním z módů jsou pak i klasické (na poměry současných „frantíků“ celkem ojedinělé) ukazatele rychloměru a otáčkoměru.  

V další úrovni palubní desky, která obdobně jako ta horní elegantně navazuje na výplně dveří, je integrován displej palubního infotainmentu. Pod displejem se pak nachází efektní klaviatura disponující jednotlivými ovladači. Jak už tomu u vozů této značky bývá, přes dotykový displej se ovládá mnoho prvků vozu, což má za následek celkem pozitivní minimalizaci jednotlivých ovladačů ve voze. Pod klaviaturou se nachází další ovladače, které nedisponují klasickými tlačítky, ale jsou pouze dotykové. Tedy velmi efektní a minimalistické řešení.

Na palubní desku dále navazuje již zmiňovaný mohutný a nakloněný středový panel, který je vybaven voličem automatické převodovky, voličem jízdních režimů, startovacím tlačítkem, nebo elektronickou ruční brzdou, v další části pak úložnou schránkou a držáky na nápoje. Naklonění tohoto panelu umožnilo vzniknout dalšímu odkládacímu prostoru, který je pod panelem a umožňuje odložení mobilního telefonu navíc s funkcí bezdrátového dobíjení.

Karoserie kombi přináší pozitiva v podobě komfortnějšího nastupování na zadní pozice, dále také více prostoru nad hlavou pro posádku vzadu. Interiér dále disponuje pohodlnými a bohatě dimenzovanými sedáky. Testovaná výbava GT pak například nabídne masážní sedadla s vícebodovou funkcí pro přední pozice, nebo skvěle hrající audiosystém Hi-Fi Premium FOCAL.

Mohlo by vás zajímat:  Test Toyoty Highlander 2.5 Hybrid i-AWD – sedmimístné rodinné SUV, které umí být i úsporné

Zavazadlový prostor 508 SW, to je 530 litrů objemu pod samotným krytem. Se sklopenými sedadly v druhé řadě a až po strop nabízí toto provedení 1780 litrů. Stran půdorysných rozměrů není zavazadlový prostor 508 SW vůbec malý, bohužel jistá daň za krásu v podobě nízké střechy sebou přináší jistá omezení v jeho výšce.

V aktuálním ceníku tohoto modelu vcelku očekávaně najdete u výbavy GT ty nejdražší vozy. Nejvyšší pořizovací cenou momentálně disponuje nová plug-in hybridní verze, tu konkrétně pořídíte od 1 290 000 Kč včetně DPH. Dále tu máme nejsilnější naftovou motorizaci, která startuje na částce 1 130 000 Kč. Poslední „gétéčkovou“ variantou je námi testovaná verze s 225 – ti koňovým benzínem, který pořídíte od 1 110 000 Kč.

Peugeot 508 jsi mě v průběhu několika testů jednoznačně získal, kombíková SW varianta pak ještě o něco více. Baví mě jeho nápaditý a dynamický vnější vzhled, stejně tak pojednání jeho interiéru, nejsilnější benzínová motorizace a výbava GT mu potom neskutečně sedí. Jedná se tedy o povedenou konfiguraci, která představuje jeden z vrcholů v nabídce tohoto modelu. Bohužel stejně vrcholně si za tento vůz nechá automobilka také zaplatit. Vyšší pořizovací cena je tedy i nadále pro mě tím nejslabším článkem tohoto modelu.

Jan Horský

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora