Produkce automobilky Hyundai je v poslední době velmi bohatá, a to nejen v podobě nových modelů, ale také v modernizaci těch stávajících. Hyundai se dále snaží zahrát na notu sportovně založeným zákazníkům a své ostré „enkové“ verze celkem úspěšně doplňuje pakety N Line, které dnes již znatelně prostupují portfoliem automobilky.
Náš aktuálně testovány vůz je toho důkazem. Hyundai se totiž rozhodl svého nejmenšího člena stáje doplnit o tuto ostřejší verzi, která se rozhodně neprezentuje jen nějakým laciným optickým paketem.
Nová třetí generace „desítky“ nám doznala menších proporčních korekcí, vůz je nyní nižší a zároveň širší, nově pak disponuje delším rozvorem o cca 4 cm. Hyundai i10 nám tak opticky výrazně zmohutněl a díky nápaditě řešeným detailům vypadá nyní o poznání lépe.
Avizovaná robustnost se pak hojně uplatňuje například při pohledu na zadní partii vozu. Blatníky nad zadními koly se jemně tlačí z karoserie ven a vůz tak disponuje poměrně jistým a stabilním postojem.
Přední partie nabídne elegantně střižené světlomety, bohatě tvarovaný nárazník a objemnou přední masku. Verze N Line pak disponuje jinak tvarovanými prvky denního svícení, v rámci přední masky jsou navíc vtipně umístěny decentní červeně zabarvené výplně samotné mřížky chlazení. Červená barva pokrývá celou plochu střechy a výrazné červené linky pak podtrhují dynamický styl vozu ve spodních partiích obou nárazníků.
Zapomenout nesmíme ani na dvojici poctivých chromovaných „laufů“, nebo elegantně tvarovaná 16“ kola.
O samotném interiéru jsme vás již informovali v předchozím testu klasické i10. Jeho rozvržení je plně v duchu aktuálního trendu automobilky. Interiér je tedy přehledný a ergonomicky dobře zvládnutý. K jeho slabším stránkám pak řadím přítomnost tvrdších a levně vypadajících plastů.
Palubní deska třetí generace nově sdružuje kapličku přístrojů před řidičem s displej palubního infotainmentu v jeden kompaktní celek. V kapličce přístrojů před řidičem jsou pak umístěny dva klasické analogové ukazatele, rychlosti a otáčkoměru, dále pak digitální displej palubního počítače.
Obdobně je to i u displeje palubního infotainmentu, který disponuje stále stejným prostředím, jen s o něco lepší grafikou. Samozřejmostí je pak možnost připojení přes Apple Car Play nebo Android Auto.
Výbavový stupeň N Line pak interiér i10 opticky obohacuje o výrazné červené prošívání, které je patrné jak na sedačkách, multifunkčním volantu, tak i v místech okolo řadicí páky. Ta navíc disponuje sportovní hlavicí s logem N. Červeně jsou zbarvené také samotné výdechy klimatizace.
Vnitřní prostor nové generace i10 je pak celkem prostorný, a to dokonce i na zadních pozicích, kde se velmi pozitivně projevil mezigenerační nárůst rozvoru vozu.
Samotný zavazadlový prostor disponuje 250 – ti litry základního objemu a má poměrně slušné půdorysné rozměry.
Hyundai i10 je aktuálně v nabídce s trojicí benzínových motorizací. Základ tvoří litrový tříválec, který disponuje výkonem 67 koní, další volbou je pak čtyřválcová dvanáctistovka s výkonem 84 koní. Testovaná vrcholná verze i10 N Line pak navíc nabídne přeplňovanou litrovou motorizaci, která disponuje výkonem rovných 100 koní. Všechny motorizace se pojí pouze s klasickým pětistupňovým manuálem.
Avizovaný přeplňovaný tříválec je tedy určený pouze pro výbavový stupeň N Line, jeho 74 kW výkonu (100 koní) a 172 Nm točivého momentu dávají tomuto převážně městskému vozítku slušnou dávku agility a mrštnosti. Vždyť z 0 – 100 km/h to malá i10 zvládá za slušných 10,5 sekundy.
Projev přeplňovaného tříválce je v nízkých otáčkách lehce rozpačitý, jakmile se ale dostaví účinek přeplňování, je to úplně o ničem jiném. Na tváři se vám objeví lehký úsměv a vy sázíte jeden kvalt za druhým, jen ho nesmíte nechat vydechnout.
A když už jsme u toho „sázení“, zde musím zcela jednoznačně pochválit samotnou kulisu pětistupňového manuálu, dráhy řazení jsou ideálně krátké a přesné.
Velmi příjemným překvapením se pak pro mě stalo chování i10 N Line na dálnici. Dálniční limit zvládá s opravdu velkým přehledem a otáčky drží někde okolo třech tisíc. V případě potřeby předjet pak velice ochotně a znatelně zrychluje nad rámec povolené rychlosti.
Přeplňovaný tříválec potěší také svojí spotřebou, osobně jsem ho během redakčního testu vůbec nešetřil a se spotřebou se přesto pohyboval okolo průměrných 6,5 litrů na 100 km.
Novou generaci Hyundaie i10 koupíte v rámci akční ceny již od slušných 229 900 Kč včetně DPH. Jedná se základní variantu disponující výbavou Start, litrovou motorizací a pětistupňovou manuální převodovkou.
Hyundai i10 je dále dostupný ve výbavových stupních COMFORT, SMART, N Line, STYLE a N Line STYLE. Testovaná výbava N Line pak s přeplňovanou litrovou motorizací startuje na částce od 369 990 Kč včetně DPH. Samotným ceníkovým vrcholem, kterým disponoval také náš vůz, se stává výbava N Line STYLE. Takto vybavený vůz pořídíte od 389 990 Kč včetně daně.
Dále je tu ještě příplatkový paket Premium N line, který vůz obohatí o střechu v odlišném barevném provedení, integrovanou navigaci s 8“ dotykovým displejem, nebo funkcí rozpoznávání dopravních značek.
Hyundai i10 třetí generace je rozhodně povedeným vozem, který umí nabídnout „cool“ exteriér a na poměry své třídy také prostorný interiér. Aktuálně testovaný N Line přináší vozu bohatou výbavu a slušný sportovní charakter, který je podpořen dynamickým vnějším vzhledem a hlavně potentní benzínovou motorizací.
Zdroj: Autorský text
Zdroj obrázků: Vlastní fotografie autora