TEST Hyundai I 40 – výborný společník nejen na dlouhé cesty

TEST Hyundai I 40 – výborný společník nejen na dlouhé cesty

Právě jsme otestovali modernizovaný Hyundai I40 a to ve verzi kombi s výbavou Premium a paketem Luxury s panoramatickou střechou.

Jedná se o velice praktické kombi, které má mezi svými konkurenty v dané třídě již vydobytou pevnou pozici.

Škoda Superb, Ford Mondeo, Volkswagen Passat, nebo námi nedávno testovaná Mazda 6, ti pro Hyundai opravdu nejsou lehcí soupeři.

Námi testovaná verze byla vybavena naftovou sedmnáctistovkou s automatickou převodovkou.

EXTERIÉR

Čtyřicítka svým designem oproti své předchůdkyni „přiostřila hrany“. To se nejvíce projevuje na přední masce vozu, která výrazně narostla a rozšířila se až do prostoru samotného nárazníku vozu.

Přední maska dostala horizontální chromované mřížkování s výrazným bočním, také chromovaným zalomením, tak jak je to poslední dobou in . Ta spolu s přepracovanými světlomety s LED osvětlením dodává přední partii vozu dynamický, dravý vzhled.

O boční siluetě vozu je zapotřebí se také zmínit. Střecha vozu dosahuje svého vrcholu v místech, kde končí přední dveře. Od tohoto místa se střecha pomalu svažuje směrem k zádi, kde přechází v poměrně výrazné a objemné lízátko zadních dveří, ve kterém je integrováno brzdové světlo.

Všechna boční okna jsou lemována chromovanou linkou, která v samotném konci přechází v zaoblenou špičku, ta tvoří zajímavý protipól k zadním svítidlům v boční partii vozu.

Zadní části čtyřicítky vévodí poměrně veliká koncová svítidla, která se výrazně uplatňují a přesahují do bočních partií vozu. Zadní svítidla jsou propojena chromovanou linkou, která celou záď podtrhuje.

Mohlo by vás zajímat:  Opel Grandland 1.6 CDTI - „Zlaťák s bleskem ve znaku“

Testovaná verze byla vybavena efektními 18-ti palcovými disky v kontrastní černo – chromové kombinaci s nízkoprofilovými pneumatikami.

Design vozu patří v dané třídě k těm odvážnějším, čtyřicítka se chce líbit a to se jí daří.

INTERIÉR

Po usednutí do vozu jste přivítáni melodií a je Vám naznačeno, že je vše připraveno a může se jet :). Dále se Vaše sedačka vrátí do naposledy nastavené polohy (při otevření dveří byla totiž odsunuta pro lepší nastupování a vystupování). V dané výbavě jsou samozřejmostí 2 paměti nastavení pozice sedadla.

Přístrojová deska působí mohutným dojmem, její zpracování je však kvalitní.

Spolu s volantem je osázena množstvím různých ovladačů, což je způsobeno poměrně bohatou výbavou, kterou vůz disponuje. Ovládání je celkem intuitivní a zvyknete si na něj poměrně rychle.

Přístrojové desce vévodí v její středové části sedmipalcový dotykový digitální displej, který je spolu s výdechy větrání a dalšími ovládacími prvky vozu vsazen do jakési dynamické hmoty, kapličky, která efektně vyrůstá ze středového panelu, na kterém pokračují další ovládací prvky například výhřev, větrání sedaček, nebo volba jízdního módu.

Ano I40 má na výběr ze 3 jízdních módů, normal, eco a sport.

Ve středovém panelu jsou krom voliče automatu ovladače parkovacího asistentu nebo ovladač ruční brzdy.

Volant vozidla je vybaven ovládáním audio systému, palubního počítače, bluetooth handsfree telefonu a tempomatu, v testované výbavě byl navíc také vyhřívaný.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Peugeotu 508 SW GT 1,6 PureTech 225 EAT8 – nejlepší specifikace pro tento vůz

Kaplička před řidičem je vybavena otáčkoměrem a rychloměrem v jejichž středech jsou znázorněny palivoměr, teplota motoru a zařazený rychlostní stupeň. Mezi otáčkoměrem a rychloměrem je pak umístěný displej palubního počítače.

Testovaná verze byla vybavena předními i zadními parkovacími senzory, ty zcela jistě oceníte, protože poměrně mohutný A sloupek a nižší boční okna Vám výhledu z auta moc nedopřejí.

Čtyřicítka byla dále vybavena automatickým parkovacím systémem a parkovací kamerou pro případ „zaparkuji si raději sám“.

Sedadla byla kožená, přední sedadla navíc vybavena výhřevem případně větráním, v obou případech ve třech stupních intenzity. Samozřejmostí bylo také elektrické nastavení pozice předních sedadel.

Ve vozidle byl dále nainstalován asistent pro udržování jízdního pruhu. Asistent Vás zvukovým signálem upozorní na to, že auto bez použití blinkru přejelo jízdní pruh, čtyřicítka však sama pohybem volantu vrací auto do původního pruhu. Je však nutné mít ruce na volantu, pokud ne jste na to upozorněni a systém se následně vypne. Osobně jsem v těchto věcech trochu staromilec a asistentu jsem nevyužíval.

Co jsem ocenil byla schopnost čtyřicítky číst dopravní značky. To se při troše nepozornosti a přehlédnutí aktuální značky jistě hodí.

Dále je zapotřebí zmínit panoramatickou výsuvnou prosklenou střechu. Velice efektivní, samozřejmě za příplatek.

Zadní sedadla vozidla jsou pohodlná a prostorná. Jejich opěradla se sklápí páčkami přímo z prostoru kufru, který se svým objemem 533l patří k těm prostornějším.

Mohlo by vás zajímat:  Test Toyoty Yaris 1.5 Hybrid e-CVT – robustní design a dynamicky laděný hybridní pohon

Páté dveře kufru jsou vyklápěny automaticky dálkovým ovladačem, nebo tlačítkem na přístrojové desce.

Podlaha kufru byla navíc vybavena systémem, který zamezuje pohybu jednotlivých předmětů.

MOTOR A JÍZDA

Testovaná verze byla osazena naftovou sedmnáctistovkou s automatickou dvouspojkovou převodovkou DCT.

Motor byl sice v rámci modernizace v roce 2015 posílen o 4kW na celkových 104 kW výkonu, ale pořád to není to, co by takovému vozidlu, které má silné ambice, úplně slušelo.

Sedmistupňový automat spolupracuje s motorem celkem dobře. Při dálničních 130km/h točí motor okolo příjemných 2300 otáček.

Automatickou převodovku lze ovládat také pádly pod volantem. Pádla ani změnu jízdních režimů jsem moc nepoužíval, čtyřicítka je prostě o něčem jiném než o tomto, ale chápu snahu po uspokojení širokého spektra zákazníků.

Spotřeba paliva se v rámci testu pohybovala lehce nad hranicí 6-ti litrů.

Podvozek vozu je komfortně naladěn, testovaný vůz byl obut na nízkoprofilových 18 –kách, tudíž s pocitů komfortu nám bylo trochu odepřeno ve prospěch pocitu jistoty průjezdu v zatáčkách.

ZÁVĚR

Auto osloví spíše klidně laděné řidiče, samozřejmě uspokojí i nároky rozrůstající se rodiny, nebo jako flotila služebních vozů prosperující firmy.

Hyundai I40 je na trhu už nějakou dobu, její aktuální omlazená verze nalila modelu nové krve do žil a nám se líbí.

Porovnejte parametry vozu Hyundai i40 s konkurencí na Autohled.cz

Jan Horský

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora