Test Dacia Jogger Extreme: Zaměřeno na početné rodiny

Img 20231114 114230

O Dacii si můžeme myslet cokoliv, ale pokud hledáme normální auto, stoprocentně se nám dostane do hledáčku. I v případě, že to má být auto pro početnou rodinu. A je dost možné, že se dostane nejenom do užšího výběru, ale stane se i vítězem. Konkrétně mode Dacia Jogger, ve výbavě Extreme, na benzín i na LPG, se sedmi místy, k tomu má hodně slušně nakročeno.

Design

Spíše jednodušší design, při jehož prohlížení si zcela určitě vzpomenete na populární Logan MCV. Dacia Jogger je pochopitelně designově o kousek modernější, ale na druhou stranu určitě nejde o žádný velký extrém, auto vypadá spíše usedleji. Vzhledem k důrazu na praktičnost, od čehož se odvíjí i samotný tvar siluety, není až tolik prostoru pro extrémní designové kreace.

Img 20231114 114302
Foto: David Hampl

Určitě si lze všimnout měděných krytů zrcátek, loga Dacia ve stejné barvě, na discích kol. Nebo výrazného stejnobarevného označení v zadní části. Povedeným designovým prvkem je boční dekorativní polep. To vše je spojeno s výbavou Extreme, která umí auto od úplného základu odlišit nejenom výbavově, ale také designově. A vcelku povedeně, i když jak říkám, stále spíše jednoduše a usedleji. Ale proč ne.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Subaru Forester

Interiér

Onen měděný nádech designových prvků se dostal i do interiéru, třeba u výdechů klimatizace, nebo linií na dveřích. Stejně jako v exteriéru, i v interiéru hraje prim především jednoduchost. Možná bych se nebál říct i obyčejnost. Ale bavíme se o autě praktickým, s velmi příznivou cenovkou a někde to šetření musí být vidět.

Ona jednoduchost a obyčejnost jde ale ruku v ruce s ergonomií. Těch míst, kam sáhnout na nějaké tlačítko, zase není tolik, a tak máte vše jednoduše po ruce, snadno v dosahu. Jednoduchostí a menší velikostí oplývá i infotainment, který je dnes už standardem, ať chceme, nebo ne.

Img 20231114 115137
Foto: David Hampl

Je třeba uvést, že jsem měl možnost testovat Dacia Jogger Extreme v sedmimístné variantě. Tedy verzi pro početnější rodiny. To znamená, že auto disponuje ještě třetí řadou sedadel, která nabízí dvě samostatné sedačky, které se dají nejenom jednotlivě sklopit, ale v případě potřeby i úplně (a jednoduše) vyjmout. Najednou máte pětimístné auto s obrovským zavazadlovým prostorem. A když potřebujete jet v sedmi, nasadíte, vyklopíte a jedete. A stále vám ještě dostatečný, i když už skromější, zavazadelník zbývá.

Mohlo by vás zajímat:  Test SsangYong Korando 1.5 T-GDI PREMIUM - povedený návrat na scénu

Motorizace

Jestli hledáte další eso v rukávu, které může Dacia Jogger nabídnout, je to určitě motorizace. V katalogu ji najdete pod označením Eco-G 100 a umožní vám jezdit jak na benzín, tak i na LPG. Když natankujete do plna, máte v autě připravených 50 litrů benzínu a 40 litrů plynu. To znamená, že při normální jízdě, úplně v pohodě, najedete kombinovaně i víc než tisíc kilometrů. Výhodnější je pochopitelně jezdit na plyn, takže benzínová nádrž poslouží spíše jako hodně slušná rezerva.

Img 20231114 114748
Foto: David Hampl

Ta číslovka v označení motorizace znamená výkon, v koních. Takže Dacia Jogger disponuje pouhými sto koňmi, což není úplně optimální varianta, když si představíte že jedete v sedmi lidech, s plným zavazadelníkem. Takže v takovém případě je nutné přece jenom trochu více podřazovat a motor více točit, aby to aspoň trochu jelo. Když budou podobné jízdy spíše sporadické a standardně budete jezdit ve 2 – 4 lidech, je auto sice také línější, ale sto koní bude úplně stačit.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Nissan Pulsar

Jízdní vlastnosti

Jak jsem už naznačil, se stokoňovým výkonem je Dacia Jogger celkově línější auto, což poznáte hlavně při rozjezdech nebo předjížděcích manévrech. Když ale zvolíte klidný, rozvážný a plynulý styl, odmění se vám slušnou spotřebou. Vzhledem k velikosti auta očekávejte slušnou stabilitu, při prudších manévrech ale pozor na vyšší náklony.

Img 20231114 114251
Foto: David Hampl

Podvozek o sobě sice dává na větších nerovnostech vědět, ale na průměrné silnici potěší jeho komfortní naladění. Vše je víceméně takové, jak má být. Rozhodně se není třeba bát, že by se nízká cena nějak negativně podepsala na jízdních vlastnostech auta. Naopak, Dacia Jogger ukazuje, že i když jde o lowcost, může splnit očekávání.

Závěr

Dacia Jogger, i ve výbavě Extreme, je stále jednoduché, cenově dostupné auto. Pro toho, kdo nepotřebuje hi-tech výbavu, nadčasový design, nebo extrémní výkony, může být optimální, slušnou volbou. Odměnou bude především jednoduchost, slušná spotřeba, dobrý dojezd, LPG z výroby i slušné jízdní vlastnosti.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora