Subaru odhalilo novou generaci Outbacku

Po klasickém sedanu Legacy se dostalo i na novou generaci odvozeného terénního kombi Subaru Outback. To je větší než doposud, nabízí lepší průchodnost terénem a hlavně dostalo novou designovou identitu značky.

Základní proporce se sice nezměnily, jinak ale nemá Outback s předchůdcem společné skoro nic. Nová šestiúhelníková maska chladiče odkazuje, podobně jako tvar světlometů, na nové Legacy, světlá výška 220 cm a mohutná plastová ochrana blatníků a nárazníků zase prozrazuje dobrodružnou povahu modelu. Kola korespondují s větším vykrojením blatníků a tak mají velikost sedmnáct nebo osmnáct palců, v zadní části pak najdeme decentní střešní spoiler.

Mohlo by vás zajímat:  BMW představilo facelift SUV X3

Interiér těží především z větších rozměrů – do délky nový Outback narostl o 1,5 cm, do šířky o 1,8 cm a co do rozvoru náprav o 0,5 cm. Výsledkem je délka 4816 mm, šířka 1839 mm, výška 1689 mm a rozvor 2746 mm spolu s větším prostorem pro ramena i kolena cestujících a též jejich zavazadla. Samotný prostor kolem řidiče je opět velmi podobný modelu Legacy, když dostal nejen lepší měkčené plasty, ale také již v základu 6,2palcový displej multimediálního systému a 3,5palcový displej mezi budíky. Vyšší verze výbavy disponují čalouněním perforovanou kůží, dřevěným obložením, dvouzónovou klimatizací nebo audiem Harman/Kardon. Zajímavostí nejvyšší verze Limited je možnost zamknout si auto pomocí pinu, čímž je ještě víc chráněno proti případným zlodějům.

Mohlo by vás zajímat:  luxusní obytný Mercedes-Benz Zetros

Pod kapotou samozřejmě vládnou zážehové motory typu Boxer. Slabší je 2.5litrový čtyřválec o výkonu 177 koní s točivým momentem 235 Nm, silnější má šestici válců, objem 3.6 litru a výkon vrcholící na hodnotě 260 koní. Točivý moment je 334 Nm. Obě jednotky spolupracují výhradně s převodovkou Lineartronic, která má plynule měnitelný převod, a pohonem všech kol, který je vybaven režimem X-Mode, známý už třeba z nového Foresteru. 

##subaru_outback##

Zdroj: Subaru