Historie Porsche B32

Volkswagen řady T známe především jako nezničitelného pracanta, který bez mrknutí oka převeze náklad, početnou rodinu nebo kombinaci obojího. Nicméně, málokdo by si německou krabici spojil se sportováním, neřkuli značkou Porsche. Osmdesátá léta však byla érou netušených automobilových možností, a tak se i tehdy aktuální VW T3 jednoho dne objevil v továrně v Zuffenhausenu. …

Číst více

Historie Porsche 924

Základní modely Porsche to nikdy neměly jednoduché. Typ 912 je dnes vzácnější, než chlup na vejci, 914 si sebou nese často hanlivě vyslovovaný název Volkswagen Porsche a Boxster je prý jen pro chudáky, co nemají na 911. A k tomu všemu je tu typ 924 se vším tím posměchem kvůli motoru. Ale zaslouží …

Číst více

Historie Porsche 934.5

Porsche 934.5 má sice zvláštní jméno a ještě podivnější vzhled, ale skvěle zapadlo do přehnaných 70. let. Důvod vzniku podobné bestie je prostý, ostatně jako vždy – závody. Mělo dominovat a snad i ponížit veškerou konkurenci na závodní dráze. Je to vlastně mezistupeň mezi závodními modely 934 a 935 – dvou velmi úspěšných závodních vozů. …

Číst více

Porsche 912 SWB na prodej

Jednou přijde doba, kdy ceny Porsche 912 budou vyšší než klasické 911. Protože jich bylo hodně málo. Zatím ale tenhle sběratelský potenciál zůstává neobjeven, takže se vyplatí rychle jednu koupit. A proč ne 912 SWB z roku 1968. Má najeto 98,5 tisíce mil a jeho motor dosahuje výkonu 80 koní. Původně byl vůz v Kalifornii, takže jeho stav je výborný. Na cenovce najdete sumu 518 tisíc korun.

Číst více

Porsche 914 na prodej

Základní modely Porsche to nikdy neměly snadné. Majitelé Boxsteru jsou prý jen ti neúspěšní, co nemají na typ 911, majitelé 924 si zase koupili motor z dodávky v líbivé karoserii. Pravda pochopitelně není ani jedno. A tenhle trend odstartoval už typ 914, někdy také prodávaný pod názvem Volkswagen-Porsche. Jenže tahle kranatá klasika jde zrovna do módy a navíc má skvělou koncepci.

Číst více

Historie koncepčního Porsche C88

V ceníku Porsche dnes nenajdete auto s cenou pod milion korun, přesto jsou prodeje nejlepší za celou dobu existence stuttgartské automobilky. V relativně nedávné minulosti však existoval projekt se jménem Porsche, který by dnes ze všeho nejvíc konkuroval rumunské Dacii. Koncept levného sedanu C88 vznikl za pouhé čtyři měsíce a hnacím motorem pro …

Číst více