Škoda se minulý rok pokusila o překonání jednoho světového rekordu na solné pláni v Bonneville. A to je, jak sami uznáte, pořádná výzva. Jak všechno probíhalo? Čtěte dále!
O co jde?
Loni slavila Škoda 10 let působení modelů RS (v UK vRS) ve Velké Britanii, a tamní zastoupení se to rozhodlo pořádně oslavit. Několik měsíců vyvíjeli speciál pro závod na solném jezeře Bonneville, kde se každoročně konají závody o překonání nejrůznějších rychlostních rekordů. Tato Škodovka chtěla zaútočit na rekord mezi přeplňovanými produkčními dvoulitrovými auty, který měl hodnotu
Technika
Aby toho byla Škodovka schopna zvládnout, muselo být některé z jejich aut patřičně upraveno. Volba padla na Octavii vRS. Tým Škodovky několik měsíců tajně vyvíjel tento stroj v Milton Keynes (mj. sídlo Red Bullu F1) ve spolupráci s přední Anglickou tuningovou společností REVO Technik. A za oněch několik měsíců jsme mohli poprvé spatřit výsledek!
Octavia vRS byla kompletně snížena o
Co se motoru týká, základ je stejný jako v klasické vRS – tedy čtyřválec 2.0 TSI. Zde ale veškerá podobnost končí! Standardní turbo bylo nahrazeno lepším turbem Garret s maximálním plnícím tlakem 1,93 baru. Auto už nejezdí na Natural 95, ale na závodní palivo se 120-ti oktany. Také převodovka je jiná – klasická 6-ti stupňová manuální byla nahrazena 6-ti stupňovou manuální původem však z Octavie Greenline II. Z Greenlinu pocházejí i přední kotoučové brzdy.
Výsledek těchto úprav? Takto zběsilá Octavia má výkon 441 kW což je 600 koní! Točivý moment 450 Nm vrcholí při 6 000 až 7 700 ot./min. Maximální rychlost byla stanovena na základní hodnotu 200 m/h + (
Překonání rekordu
Jak už hovoří tento nadpis, rekord, který je zmiňovaný v úvodu článku se podařilo překonat! Ale nebylo to nic jednoduchého!
Už v pondělí 15. srpna 2011 se tým snažil se speciální Octavií, která byla řízená Richardem Meadenem, prolomit stanovených 200 m/h. Na první pokus se auto rozjelo rychlostí 195,69 m/h. Ani v dalších čtyřech pokusech se 200 m/h za hodinu nepovedlo překonat. Až šestým pokusem se Richardu Meadenovi povedlo prolomit 200 m/h a to konkrétně rychlostí 202,15 m/h což je
Díky tomu, že překonali 200 m/h tak brzy, rozhodl se tým zaútočit i na oficiální rekord mezi přeplňovanými produkčními dvoulitrovými auty. A v pátek 19. srpna 2011 v 7:45 ráno se to povedlo! Richard Meaden jel ve čtvrtek 18.srpna 2011 rychlostí 225,513 m/h (