Škoda Octavia RS a ceny v Německu

O nejrychlejší sériově vyráběné Octavii všech dob toho z našeho prvního článku víte docela hodně. Škoda totiž hned na úvod prozradila téměř všechny své technické finesy a inovace. Důležitá věc do skládačky však chyběla. Projděte si proto ještě jednou kompletní představení Octavie RS a to včetně ceníku auta v Německu.

Rozměry

Klasický liftback je dlouhý 4685 mm, široký 1814 mm a vysoký 1449 mm. Rozvor náprav má délku 2680 mm. Pokud to porovnáme se základní Octavii, dozvíme se, že liftback je o 26 mm delší o 12 mm nižší a má o 6 mm kratší rozvor. Pohotovostní hmotnost verze s benzínovým motorem je 1425 kg, dieselová varianta má pohotovostní hmotnost 1487 kg. Automat vždy přidá 20 kg. 

Kombi je na tom rozměrově velmi podobně. Na délku má 4685 mm, na šířku 1814 mm a na výšku 1452 mm. Rozvor náprav je, stejně jako u liftbacku, 2680 mm. Znamená to tedy nárůst délky o 26 mm, snížení o 13 mm a kratší rozvor o 6 mm. Pohotovostní hmotnost kombi je oproti liftbacku nepatrně vyšší. Ve verzi s benzínovým motorem o 17 kg (1442 kg), s nafťákem pod kapotou je kombi o 25 kg těžší (1462 kg). Automat opět přidává 20 kg.

Mohlo by vás zajímat:  Video - Škoda Octavia III na Nürburgringu!

Motory

Pod kapotou se nachází dvojice motorů – zážehový čtyřválec 2.0 TSI o výkonu 220 koní mezi 4500 – 6200 ot./min a vznětový čtyřválec 2.0 TDI o výkonu 184 koní mezi 3500 – 4000 ot./min. Maximální točivý moment TSI je 350 Nm mezi 1500 – 4400 ot./min, TDI točí maximálně 380 Nm mezi 1750 – 3000 ot./min. V nabídce jsou také dvě převodovky – šestistupňový manuálšestistupňový automat DSG

Dynamiku jízdy ovlivňuje zvolená převodovka. Liftback s manuálem a benzínovým motorem jede maximálně 248 km/h, na 100 km/h zrychluje za 6,8 vteřiny a spotřebuje kombinovaně 6,2 l/100 km. Stejná karosérie i motor jen s automatem DSG je o 3 km/h pomalejší, na 100 km/h je o 0,7 vteřiny později a v kombinaci spotřebuje o 0,2 l/100 km víc. Kombi se stejným motorem a manuální převodovkou jede maximálně 244 km/h, na 100 km/h je za 6,9 vteřiny a spotřebuje 6,2 l/100 km. S automatickou převodovkou je kombi o 2 km/h pomalejší, na 100 km/h je o 0,2 vteřiny později a spotřebuje o 0,2 l/100 km víc.  

Mohlo by vás zajímat:  Škoda Enyaq iV: Další krok ve vývoji designu

Naftový liftback s manuální převodovkou jede maximálně 232 km/h, zrychluje na 100 km/h za 8,1 vteřiny a spotřebuje 4,6 l/100 km. Verze s automatem je o 2 km/h pomalejší, na 100 km/h je o 0,1 vteřinu později a spotřebuje o 0,4 l/100 km víc. Kombi s naftovým motorem pod kapotou a manuální převodovkou jede maximálně 230 km/h, zrychluje na 100 km/h za 8,2 vteřiny a spotřebuje 4,6 l/100 km. Verze s automatem je o 2 km/h pomalejší, na 100 km/h je o 0,1 vteřiny později a spotřebuje o 0,5 l/100 km víc. 

Mohlo by vás zajímat:  Sportovní, praktické a elegantní: Nové modely Audi Q5 Sportback a SQ5 Sportback TDI

Ceny

Liftback

2.0 TSI – 29 390 euro (cca 756 000 Kč)

2.0 TSI DSG – 31 190 euro (cca 802 000 Kč)

2.0 TDI – 29 890 euro (cca 769 000 Kč)

2.0 TDI DSG – 31 690 euro (cca 815 000 Kč)

Kombi

2.0 TSI – 30 040 euro (cca 773 000 Kč)

2.0 TSI DSG – 31 840 euro (cca 819 000 Kč)

2.0 TDI – 30 540 euro (cca 785 000 Kč)

2.0 TDI DSG – 32 340 euro (cca 832 000 Kč)

Zdroj: Škoda Auto Německo