Škoda Karoq Scout odhalen. Podívejte se na vše, co vás zajímá

Car 3330998 960 720[1]

Jednou z řad mladoboleslavské Škodovky jsou i vozy, které nesou označení Scout. S tímto značením najdete v portfoliu jak model Octavia, tak i model Kodiaq. A nyní se k této dvojici přidal ještě model číslo tři, kterým je Škoda Karoq Scout. Auto již bylo odhaleno, ale nutno říci, že na jeho oficiální představení bude nutné si ještě nějaký ten měsíc počkat.

V tomto směru Škoda uvedla, že ho poprvé ukáže až v říjnu. A to na autosalonu v Paříži. Půjde tedy událost, při které bude možné auto vidět takzvaně „na živo“. Pokud jde o jeho parametry nebo design, ten je znám už nyní. A to díky fotografiím a také specifikacím.

Jak je na tom design?

Začněme tím, co vás jistě zajímá nejvíce. Tedy to, jak se Škoda Karoq Scout liší od klasické verze. Nejmarkantnějším poznávacím znakem jsou rozhodně stříbrné prvky samotné karoserie. Zde se na lesku opravdu nešetřilo a tak se blyští jak zpětná zrcátka, tak třeba i střešní ližiny, ale i přední nárazník ve své spodní části. Dále se také lehce ztmavovalo, což je charakteristické u veškerých skel která mají tmavší tónování, než je tomu u běžné verze.

Mohlo by vás zajímat:  Ferrari 458 Scuderia - Žhavý supersport debutuje ve Frankfurtu

Také bylo přidáno oplastování, které je jasně markantní hlavě u blatníků, které díky tomu působí podstatě robustnějším dojmem. Zajímavým, i když pro někoho možná lehce přehlédnutelným prvkem je paketa Stout, která má smáznout jakékoliv pochyby o tom, zda jde o klasickou verzi Škoda Karoq. Zde se samozřejmě nezapomínalo také na samotná kola, která mají jak svůj specifický design, tak umí zaujmout také svou velikostí. K dispozici je možné mít jak rozměr 18 palců, tak i rozměr podstatně zajímavější, a to o hodnotě 19 palců.

Pouze s pohonem 4×4

Tady nemáte na výběr. Ať už je zvolena jakákoliv motorizace, tak bude vždy spojena výhradně jenom s pohonem 4×4. Zde je využito osvědčené řešení, kterým je mezinápravová spojka s označení Haldex, a to již ve své páté generaci. Jenom to potvrzuje, že Škoda Karoq Scout rozhodně nebude pouze vozem, kterým můžete zaujmout na pohled, ale potvrdí se také to, že se mluví o voze, kterým zaujmete i při jízdě v terénu, kde se pohon 4 kol bude hodit primárně.

Mohlo by vás zajímat:  Audi e-tron začíná na americkém trhu ztrácet. Po dvouměsíčním úspěchu přišel pokles o celých 16 %

Jak je to s motorizacemi? Budou celkem 3

Jasno je i o tom, jaké motory budou pod kapotou vozu Škoda Karoq Scout. Prvním motorem, na který se podíváme, je benzinový agregát objemu 1,5 litru, který nabídne výkon 110 kW neboli 150 koní. Ten bude spárovaný se sedmistupňovou převodovkou DSG. Dost možná je využití této motorizace záměrem. Ne proto, že by se standardní Škoda Karoq nedala objednat v benzínu, ale proto, že kdo zároveň bude trvat na pohonu 4×4, ten nemá jinou možnost, než sáhnout právě po verzi Scout.

Mohlo by vás zajímat:  Shelby Cobra 289 FIA - Výroční 50th Anniversary Edition

Další dvě motorizace už jsou dieselové. I když obecně od nich řada automobilek upouští, zde hrají stále prim. První variantou bude turbodiesel s výkonem shodným jako benzin, a to 110 kW neboli 150 koní. Druhá dieselová motorizace je zároveň nejsilnějším a tedy vrcholným motorem z celé trojice. Nabídne 140 kW neboli 190 koní.

Ceny? Zatím neznámé

O voze jsme toho uvedli celkem dost k tomu, abyste si mohli udělat obrázek o tom, jak bude vypadat, nebo jak pojede. Co zatím zůstává utajeno, to jsou ceny. Zda budou odhaleny až po podzimní premiéře v Paříži, nebo dříve, o tom lze zatím jenom spekulovat. Kdo by přece jenom chtěl být o trochu napřed, ten se může zaměřit na modely Octavia Scout a Kodiaq Scout a porovnat si, o kolik je daná verze dražší proti klasice.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora