Škoda Auto představuje novou identitu značky Škoda a urychluje elektrickou ofenzívu

01 Skoda Vision 7s Sketch 1920x1325

V rámci strategie NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030 představuje ŠKODA AUTO novou identitu značky ŠKODA, která zahrnuje nový designový jazyk, nové logo a velkou změnu firemní identity. ŠKODA AUTO také zrychluje a rozšiřuje svou elektrickou ofenzívu. Do roku 2026 uvede na trh tři nové čistě elektrické modely a další budou následovat. Studie VISION 7S nabízí konkrétní pohled na jeden z těchto modelů. Podíl čistě elektrických vozů na prodeji značky ŠKODA má v Evropě do roku 2030 vzrůst na více než 70 %. ŠKODA AUTO investuje v příštích pěti letech dalších 5,6 miliard eur do elektromobility a 700 milionů eur do digitalizace.

Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO, říká: „Dnešek je výjimečným dnem v historii společnosti ŠKODA AUTO. Představujeme novou identitu značky ŠKODA, včetně nového loga, a novou firemní identitu. Prostřednictvím studie VISION 7S nabízíme konkrétní pohled na zcela nový model ŠKODA, kterým rozšíříme produktové portfolio a naši zákaznickou základnu. Výrazně tak zrychlujeme naši elektrickou ofenzívu – do roku 2026 uvedeme na trh tři nové čistě elektrické modely a další budou následovat. Ještě intenzivněji se tak připravujeme na desetiletí transformace. V příštích pěti letech investujeme celkem 5,6 miliard eur do elektromobility a dalších 700 milionů eur do digitalizace, a tím i do budoucí životaschopnosti společnosti ŠKODA AUTO a pracovních míst.“

Mohlo by vás zajímat:  Snadno použitelný, zábavný a funkční: Motocykl Honda MSX125 Grom

Martin Jahn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast prodeje a marketingu, říká: „S novou identitou značky se ŠKODA přizpůsobuje elektrické budoucnosti a zaujímá jasnou pozici mezi konkurenty. Zároveň se ještě zřetelněji vymezuje od ostatních značek koncernu Volkswagen. VISION 7S je předzvěstí nového designového jazyka značky ŠKODA, který v příštích letech zavedeme do celého produktového portfolia a s nímž se ještě více zaměříme na oslovování zákazníků. Posouváme tak značku ŠKODA na novou úroveň, abychom ji přizpůsobili novým potřebám a očekáváním našich zákazníků, pokud jde o uživatelskou zkušenost, konektivitu a celou cestu zákazníka.“

Urychlení elektrické ofenzívy: Do roku 2026 jsou v plánu tři nové modely, další budou následovat

ŠKODA AUTO výrazně zrychluje svou elektrickou ofenzívu. Do roku 2026 uvede na trh tři nové čistě elektrické vozy. Kromě modelu z kategorie malých vozů jsou v plánu také kompaktní SUV a sedmimístný rodinný vůz. Konkrétní představu sedmimístného elektrického SUV nabízí studie VISION 7S s dojezdem více než 600 km a maximálním nabíjecím výkonem 200 kW. Do roku 2030 chce ŠKODA AUTO dosáhnout podílu čistě elektrických modelů v Evropě přes 70 %. Ve fázi přechodu na e-mobilitu však ŠKODA posiluje také své produktové portfolio vysoce účinných spalovacích motorů a ve druhé polovině příštího roku představí novou generaci modelů SUPERB a KODIAQ. V roce 2024 bude následovat modernizovaná OCTAVIA.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda Octavia s paketem Dynamic Plus – co nabídne?
Zdroj obrázku: Škoda Auto

ŠKODA VISION 7S: Sedmimístné SUV postavené na platformě MEB s dojezdem více než 600 km

VISION 7S je první konkrétní ukázkou zcela nového modelu značky ŠKODA s novým designovým jazykem. Čistě elektrické SUV nabízí velkorysý prostor až pro sedm cestujících a řadu Simply Clever prvků. ŠKODA AUTO tak rozšiřuje své produktové portfolio a zákaznickou základnu. Studie na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen má baterii s kapacitou 89 kWh, která umožňuje dojezd více než 600 km v režimu WLTP.

Nový designový jazyk, nové logo, změna firemní identity

Pro éru elektromobility a digitalizace vytvořila ŠKODA AUTO nový designový jazyk, který bude postupně zaváděn od příštího roku. Vyznačuje se jasnými minimalistickými liniemi, které zdůrazňují jednoduchost a kvalitu nových modelů ŠKODA. Charakteristickými prvky nového designového jazyka jsou nová příď vozu s tzv. maskou Tech-Deck Face a udržitelné materiály použité v interiéru.

Nové logo značky ŠKODA je prezentováno bez plastické 3D grafiky. ŠKODA AUTO tak reaguje na rostoucí přesun marketingových a komunikačních aktivit z tisku na internet. Velkou změnou prošla také firemní identita. ŠKODA AUTO bude používat dva různé odstíny zelené: smaragdovou a elektrickou zelenou, které symbolizují ekologii, udržitelnost a elektromobilitu.

Ambiciózní cíle udržitelnosti v celém hodnotovém řetězci

V oblasti výroby je ŠKODA AUTO silným zastáncem trvalé udržitelnosti v celém hodnotovém řetězci. ŠKODA AUTO tak využívá elektřinu z obnovitelných zdrojů a například v Mladé Boleslavi přímo vyrábí baterie, což zásadně snižuje nároky na přepravu. Kromě toho jsou zde pro transportní účely využívány také dva nákladní vozy s elektrickým pohonem. Od roku 2030 mají být vozidla v českých a indických závodech vyráběna s nulovými emisemi. V čele stojí závod ve Vrchlabí, který vyrábí CO2 neutrálně již od roku 2020.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda Scala v Česku jen v lepší výbavě. Základ nekoupíte

Značka ŠKODA se také důsledně zaměřuje na udržitelnost svých produktů. Například ENYAQ iV využívá více než 13 kg recyklovaných plastů získaných z obalů starých baterií a nárazníků. Podíl recyklovaných materiálů činí u oceli použité při výrobě karoserie 40 %, v případě hliníku dokonce 60 %. Boční okna vozu ENYAQ iV tvoří z 20 % recyklované sklo. V interiéru nabízí ENYAQ iV potahy sedadel vyrobené ze 40 % z přírodní vlny a z 60 % z recyklovaných PET lahví.

Při realizaci svých ambiciózních cílů v oblasti udržitelného rozvoje se ŠKODA AUTO zároveň spoléhá na podporu Poradního výboru pro udržitelný rozvoj. Pět členů nezávislého a nestranného grémia disponujících mezinárodními zkušenostmi přináší nové podněty a návrhy týkající se aktuálních a budoucích opatření v oblasti udržitelného rozvoje. Tímto způsobem podporují rozmanitější dialog o tématech udržitelného rozvoje mezi automobilkou a dalšími zainteresovanými subjekty.

Zdroj: TZ Škoda
Tomáš Dunajčík

O Tomáš Dunajčík

Kontakt na autora: tomas.dunajcik@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora