Seat Leon ST – Nové kombi na českém trhu

Dle samotných zástupců značky se Seatu po letech trablů začíná dařit. Minimálně v České republice si mezi roky 2012 a 2013 automobilka polepšila v podílu na trhu a odbytu o 60 – 70 procent. Mezi stejnými roky pak při změně generací modelu Leon přišel největší skok. Nárůst odbytu o téměř 900%! A právě do této modelové řady přibývá pravděpodobně nejdůležitější článek na našem trhu – kombi verze ST. Byli jsme u její české prezentace.

Hned na úvod se nám představili dva noví generální ředitelé Porsche Česká republika, kterými jsou Franz PommerVratislav Strašil. V úřadu jsou zatím krátce, proto se ještě nepouští do žádných výrazných změn. Dali si závazek tři měsíce se rozkoukat, a poté nastoupit v plné síle na proces zlepšení celé společnosti. Po tomto úvodu začala samotná prezentace modelu Leon ST.

Ten je prvním kombíkem značky v daném segmentu a tak si od něj značka přirozeně slibuje mnohé. Obzvlášť na našem trhu, posedlém litry v zavazadlovém prostoru. Cílit ale Seat hodlá také na fleetové zákazníky, u nichž očekává největší zájem o motorizaci 1.6 TDI v cenové hladině 420 až 450 tisíc korun včetně DPH. Celkový seznam motorizací, dostupných hned na začátku prodejů, je následovný:

OBJEM

VÝKON

TOČIVÝ MOMENT

ZRYCHLENÍ

MAXIMÁLNÍ RYCHLOST

SPOTŘEBA

EMISE CO2

1.2 TSI

63kW/86 k

160 Nm

12,1 s

178 km/h

5,2 l/100 km

119 g/km

1.2 TSI

77kW/105 k

175 Nm

10,4 s

191 km/h

5,2 l/100 km

119 g/km

1.4 TSI

90kW/122 k

200 Nm

9,6 s

202 km/h

5,3 l/100 km

123 g/km

1.4 TSI

103kW/140 k

250 Nm

8,4 s

211 km/h

5,3 l/100 km

121 g/km

1.8 TSI

132kW/180 k

250 Nm

7,8 s

226 km/h

5,9 l/100 km

137 g/km

1.6 TDI CR

66kW/90 k

230 Nm

13,0 s

178 km/h

4,1 l/100 km

108 g/km

1.6 TDI CR

77kW/105 k

250 Nm

11,1 s

191 km/h

4,1 l/100 km

108 g/km

1.6 TDI CR Ecomotive

81kW/110 k

250 Nm

10.6 s

199 km/h

3,3 l/100 km

87 g/km

2.0 TDI CR

110kW/150 k

320 Nm

8,6 s

215 km/h

4,1 l/100 km

106 g/km

Mohlo by vás zajímat:  Prezentace vozů Škoda 130 RS firmy Tym-Motorsport

Kromě nejslabších jednotek benzinového i naftového spektra, jsou všechny motory standardně nebo na přání dostupné se systémem Start/Stop. Leon využívá modulární platformu MQB, to znamená u většiny motorizací vlečenou zadní nápravu a multilink jen pro motory s více než 110 kW. Pro propracovanější verzi podvozku je přichystán systém DCC měnící jeho charakteristiku v závislosti na volbě řidiče. Seat údajně zvažuje nabídnout DCC i pro slabší motorizace, což by znamenalo instalaci víceprvkové zadní nápravy také pod hranici 110 kW. Leon ST bude v některých verzích dostupný také s pohonem všech kol prostřednictvím 5. generace mezinápravové spojky Haldex.

Mohlo by vás zajímat:  Milovníci italských skútrů zbystřete! 10. ročník PragoVespy se blíží

 
Co se dalších novinek v modelové řadě Leon týče, můžeme se letos těšit na následující:
 

  Březen 2014

Leon ST 1.6 TDI 105k 6M 4×4

  Duben 2014

Leon 5D Cupra 2.0 TSI 280k 6M/DSG

  Duben 2014

Leon 5D 1.4 TGI 110k 6M (CNG)

  Červen 2014

Leon ST 2.0 TDI 150k 6M 4×4

  Červenec 2014

Leon ST Cupra 2.0 TSI 280k 6M/DSG

  Listopad 2014

Leon ST 1.4 TGI 110k 6M (CNG)

  Listopad 2014

Leon Xperience (obdoba Octavie Scout)

 
Nové kombi ST na délku měří 4 535 milimetrů, rozvor činí 2 636 mm, šířka 1 816 mm a výška 1 451 mm nebo 1 454 mm se střešními nosiči. Důležitou hodnotou je objem kufru, který v základním uspořádání nabídne 587 litrů po roletku, a pod podlážkou stále najdete dojezdovou rezervu. Po sklopení druhé řady sedadel se objeví jeskyně se 1 470 litry, přičemž je možné ještě připlatit zhruba 2 500,- Kč za sklopné opěradlo spolujezdce. Seat si samozřejmě potrpí na špičkovou kvalitu, zpracování, materiály a technologie, což se odráží nejen na technice, ale také v interiéru. Základní výbavové stupně mají vzestupně název Basis, Reference, Style a FR. Časem pak přijde vrcholná Cupra a poloterénní Xperience.

Automobilka nešetřila na bezpečnostní výbavě, která již v základu nabídne 7 airbagů, upozornění o nezapnutém pásu na předních sedačkách, ESC, Isofix, multikolizní brzdu a podobné. Za příplatek je možno dostat asistent rozjezdu do kopce, rozpoznání únavy řidiče, adaptivní tempomat se systémem Front Assist a mnohé další. Z jízdních prvků můžete dostat již zmiňované DCC v kombinaci s progresivním řízením, nebo elektronickou uzávěrku diferenciálu XDS.

Mohlo by vás zajímat:  Slalom na Korábu - Tradiční pošumavské vlhko

Oficiální prodej byl zahájen 01.01.2014, přičemž si Seat zakládá na atraktivním financování a servisních plánech. Dostupné je značné množství doplňkového příslušenství nebo prodloužené záruky. Pro bližší specifikace a ceny kontaktujte svého nejbližšího prodejce značky Seat. Nám se Leon ST velice zamlouvá a i posed v něm je velice příjemný. Minimálně zkušební jízdou určitě neprohloupíte. Prostoru je ve voze dostatek ve všech směrech, interiér působí velice moderně a kvalitně a kufr je na stylové kombi objemný více než dost. Automobilka si také pohrála s jeho využitelností, za kterou by se nemusela stydět ani chalupářská verze Octavie. My Leonu ST fandíme a značce děkujeme za pozvání na příjemnou národní prezentaci modelu.

##LeonST##