Se socialistickým autem na vrakoviště? Určitě ne. Stoupá na ceně

Transport 3465218 960 720[1]

Na socialistická auta mnoho našich čtenářů vzpomíná. Jednalo se totiž právě o ty vozy, které patřily mezi jejich první. Nabídka v té době nebyla nijak výrazně velká a pokud šlo o provedení aut, rozhodně měly své mouchy, ale na druhou stranu svůj účel plnila celkem dobře. Dnes už jich většina skončila na vrakovišti. Kdo si však auto jako památku ponechal, ten by ho měl dále držet, nebo prodat. Rozhodně nejezdit na vrakoviště, protože ceny zajímavě stoupají.

Tatra 603

Začneme poněkud netradičně, jelikož Tatra 613 rozhodně nepatřila k autům, které by si mohl dovolit každý. Právně naopak. Jednalo se o populární limuzínu té doby, ve které se vozili jenom ti nejmocnější a nejvlivnější. Už to jasně ukazovalo na unikátnost vozu, a to i v souvislosti s cenou. Ta je poměrně vysoká i dnes, jelikož můžeme říci, že startuje na statisících. A to ve stavu, který vyžaduje v podstatě kompletní renovaci.

Mohlo by vás zajímat:  Petrolhead na cestách - Technické muzeum Liberec

Tatra 613

Tento vůz sice už tak výjimečný nebyl, ale také ho lze označit za raritní kousky. Hlavním důvodem je fakt, že bylo vyrobeno jenom necelých 5 000 kusů. A tak když se nějaký objeví, je o něho obrovský zájem. O tady mluvíme o cenách přesahující statisíce. A to doslova bez ohledu na stav vozu.

Škoda 100 MB

Tomuto modelu nikdo neřekl jinak, než „embéčko“. A tím otevíráme dveře do světa těch automobilů, které už byly určené pro klasické obyvatele v socialismu. Kdo takový automobil má, ten může vidět, jak zajímavě jeho cena roste. Ještě před pár lety to bylo zhruba 20 – 25 tisíc. Nyní je cena zhruba dvojnásobná. A kdo se o svůj automobil stará, ten může dostat ještě více.

Škoda 100 a Škoda 110

Tyto vozy rozhodně můžeme zařadit do kategorie těch, které byly v socialistickém Československu těmi nejpopulárnějšími. Na silnicích jich bylo vidět nejvíce. To se však negativně odráží v ceně, která vzhledem k počtu vyrobených kusů stoupá velmi pomalu. I tak je ale zajímavá. Jak Škoda 100, tak i Škoda 110 mohou být prodávány za cenu okolo 50 000 Kč. Samozřejmě v případě zachovalého vozu se všemi papíry.

Mohlo by vás zajímat:  Jako by nestačila auta. V Česku je k vidění první Harley-Davidson s elektromotorem

Škoda 110 R Coupé

Máte tento automobil doma a říkáte si, že vám už překáží a odjedete ho nechat zlikvidovat? Rozhodně to nedělejte, jelikož by to byla velká chyba. Vozy se totiž prodávají za opravdu slušnou cenu. Ostrá verze klasické Škody 110 byla unikátní nejenom ve své době, ale je velkým unikátem i teď. Jasně to potvrzují i ceny, a to v rozmezí 150 – 250 tisíc korun. Před pár lety byla cena zhruba na polovině.

Škoda 120

I tento model patřil mezi velmi populární a na silnicích velmi často vídaný. Podobně jako v předchozím případě, i tady mluvíme o celkem velké produkci, která ovlivnila aktuální ceny. I ty jsou však celkem zajímavé. Ještě před několika lety se Škoda 120 prodávala za 10 – 30 tisíc. A jak je tomu nyní? 30 000 Kč je v podstatě startovní sumou, ze které se lze dostat i na 50 – 80, podle kvality auta.

Mohlo by vás zajímat:  Nová Škoda Enyaq iV vystavena ve Škoda Muzeu

Škoda Favorit

Máte v garáži přece jenom něco modernějšího? A to vůz Škoda Favorit? Pokud ano, můžeme říci, že dnes ještě potkáte pár lidí, kteří s tímto vozem stále ještě jezdí a používají ho. To se podepisuje na faktu, že do starého železa ještě nepatří. Ale brzy bude. V minulosti šlo o vozy prodávané za přepis nebo odvoz, ale dnes už jejich cena stoupá na desetitisíce.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora