Má to být rychlá spojnice mezi Prahou a Brnem. Reálně je nyní D1 spíše staveništěm s omezenou rychlostí. Ty budou navíc hlídat radary. Tak tomu bylo už v loňském roce a jinak tomu nebude ani v roce letošním. Na místech, kde budou probíhat stavební práce, bude rychlost snížena na 80 kilometrů v hodině. A aby byla dodržována a byla zachována bezpečnost na dálnici, bude využita ta nejméně populární možnost. Radary.
Minimálně 4 úseková měření
Půjde o takzvané úsekové radary, které vypočítávají průměrnou rychlost řidiče v rámci daného úseku. Nestačí tak před kamerou pouze zpomalit a následně se vrátit na původní rychlost. Je třeba celý úsek projet tak, aby průměrná rychlost nepřesáhla osmdesátku. Pokud by k tomu došlo, páchá řidič přestupek, za který může být potrestán. A to na minimálně 4 úsecích, kde je letošní rok v plánu měřit. A to nonstop.
Kde si dát pozor?
Víme, kde budou úseková měření umístěna a kde by si řidiči na dodržování předepsané osmdesátky skutečně měli dát pozor. Jedná se hned o 4 úseky na opravované D1, a to konkrétně o tyto:
- Mirošovice–Hvězdonice (21.–29. km)
- Soutice–Loket (56.–66. km)
- Humpolec – Větrný Jeníkov (90.–104. km)
- Velký Beranov – Měřín (119.–134. km)
Stačí pár počtů a je jasné, že dané úseky dávají dohromady skoro 50 kilometrů. Tolik budou dohromady měřit úseky s hlídanou osmdesátkou, kterou bude nutné dodržovat, jinak si řidič koleduje o trest. Ne každý ale osmdesátku na dálnici zvládne, což jasně potvrdil loňský rok.
V loňském roce radary odhalily 102 tisíc překročení rychlosti
Úsekové měření bylo na D1 aktivní i v loňském roce a jasně ukázalo, že jet osmdesátkou je pro mnoho řidičů skutečně problém. Radary zde totiž zaznamenaly kolem 102 tisíc překročení rychlosti. To je celkem vysoké číslo i na to, že se vytíženost naší největší dálnice pohybuje v rozmezí 35 000 – 95 700 vozidel denně.
Zdroj: Autorský text, PČR, MDČR, ČTK