Dnes vám přinášíme další rozhovor z osobou z rallyového prostředí. Konkrétně je to spolujezdec Lukáš Votava, kterého můžete znát z navigátorského sedadla v bílé Škodě 130 LR týmu PERAGRO Přísečná, kterou pilotuje Jiří Perník. Letos mají za sebou kluci povedenou sezónu v ČMPR (Českomoravský pohár v rally), kde dvakrát vyhráli svou třídu H3 a vyzkoušeli si i start na Rallylegend v San Marinu.
Jak jsi se dostal k závodění?
K závodům jsem přičichl už jako malý kluk díky mému tátovi, Romanu Votavovi, který jezdil MMČR (Mezinárodní mistrovství České republiky) v historikách na sedadle spolujezdce. Takže jsme ho s bráchou doprovázeli na rally. Měl jsem horké sedadlo takřka předurčené.
Jezdíš jako spolujezdec, nelákalo tě nkdy vyzkoušet i místo za volantem?
Je to zvláštní, ale neláká mě to. Jako spolujezdec jsem chtěl jezdit od malička a teď si plním svůj sen. Popravdě bych na to neměl ani ruce, aby jízda k něčemu vypadala a dopadla.
Říká se, že pozice navigátora je vlastně horší, prtože nekoukáš na trať, ale do rozpisu. Souhlasíš s tim?
Je pravda, že v technických pasážích, kde máme napsáno hodně údajů, opravdu není čas na to kouknout se z auta. Na našich RZ je ale tokových míst minimum, nebo jsou krátká. Rozhodně za volantem je větší práce.
Jezdíte s vozem Škoda 130 LR. Jak jste se k tomuto vozu dostali?
Bel to sen Jirky Perníka, se kterým jezdím. Je nadšenec pro typ 130 LR, tak jednou na Rally Český Krumlov zašel za panem Marchalem, který Škodovky staví a domluvil se na stavbě.
Jedná se o stavbu ze sériovky?
Ano, vzniklo to z obyčejného sedanu.
Máš nějaké vzory, ať už na světové či domácí scéně?
Určitě za vzor považuji svého tátu, který mě k tomuhle sportu dostal. Jinak samozřejmě vážně obdivuji a vždy budu obdivovat Seba Loeba, nebo z českých jezdců Martina Prokopa a Emila Trinera. Nemůžu zapomenout samozřejmě na Jirku Perníka, který v životě žádné závody nejezdil. Letos to byla jeho první větší sezóna a rychle se s volantem sžil a je hodně rychlý. A ani na mojí přítelkyni, která má nadšení pro rally a sama jezdí slalomy.
Letos jste se účastnili slavné Rallylegend v SanMarinu. Co vás motivovalo ke startu?
Kdokoliv v San Marinu na Legendách byl, říkal, že atmosféra a erzety, které se tam jezdí, jsou nezapomenutelné. Byl to pro nás takový malý splněný sen a ohromná zkušenost. Když startujete mezi takovými hvězdami a auty, které na Legendách jezdí, je to neuvěřitelně skvělý pocit.
Je nějaký soutěžácký sen, co by sis chtěl splnit?
Stojím nohama na zemi, tak doufám v to, že se jako mitfára budu moci bavit i nadále. To je můj sen. Samozřejmě že i start v plnokrevném WRC nebo start na finské rally by určitě také byly v mojich top snech. Rallysprtem žiju a tak si přeji hlavně pokračovat a být někomu potřebným.
Které z období rally považuješ za nejlepší? A případně i které auto je tvé oblíbené?
Jednoznačně éra skupiny B. Monstra která dříve létala po tratích byla obdivuhodná. Z dnešních aut k mým nejoblíbenějším patří nynější WRC a určitě
Jaké jsou plány na příští sezonu?
Příští sezónu bychom měli s Jirkou absolvovat závody MČR a určitě bychom chtěli trochu potrápit tamní konkurenci.
Díky za rozhovor a ať se vám daří.
Foto: Tomáš Klíma