Rozhovor s Lukášem Votavou

Dnes vám přinášíme další rozhovor z osobou z rallyového prostředí. Konkrétně je to spolujezdec Lukáš Votava, kterého můžete znát z navigátorského sedadla v bílé Škodě 130 LR týmu PERAGRO Přísečná, kterou pilotuje Jiří Perník. Letos mají za sebou kluci povedenou sezónu v ČMPR (Českomoravský pohár v rally), kde dvakrát vyhráli svou třídu H3 a vyzkoušeli si i start na Rallylegend v San Marinu.

Jak jsi se dostal k závodění?

K závodům jsem přičichl už jako malý kluk díky mému tátovi, Romanu Votavovi, který jezdil MMČR (Mezinárodní mistrovství České republiky) v historikách na sedadle spolujezdce. Takže jsme ho s bráchou doprovázeli na rally. Měl jsem horké sedadlo takřka předurčené.

Když říkáš, že tvůj táta je spolujezdec, co říká na tvoje působení? A radí ti ještě nějak?
 
Samozřejmě je pyšný, zná pocity co zažívám takže mě stále podporuje. Jinak rad nebude asi nikdy dost ale v poslední době spíše co se týče předpisů a řádů.

Jezdíš jako spolujezdec, nelákalo tě nkdy vyzkoušet i místo za volantem?

Mohlo by vás zajímat:  Rozhovor s Janem Semlbauerem

Je to zvláštní, ale neláká mě to. Jako spolujezdec jsem chtěl jezdit od malička a teď si plním svůj sen. Popravdě bych na to neměl ani ruce, aby jízda k něčemu vypadala a dopadla.

Říká se, že pozice navigátora je vlastně horší, prtože nekoukáš na trať, ale do rozpisu. Souhlasíš s tim?

Je pravda, že v technických pasážích, kde máme napsáno hodně údajů, opravdu není čas na to kouknout se z auta. Na našich RZ je ale tokových míst minimum, nebo jsou krátká. Rozhodně za volantem je větší práce.

Jezdíte s vozem Škoda 130 LR. Jak jste se k tomuto vozu dostali?

Bel to sen Jirky Perníka, se kterým jezdím. Je nadšenec pro typ 130 LR, tak jednou na Rally Český Krumlov zašel za panem Marchalem, který Škodovky staví a domluvil se na stavbě.

Jedná se o stavbu ze sériovky?

Mohlo by vás zajímat:  Rozhovor s Martinem Macíkem mladším

Ano, vzniklo to z obyčejného sedanu.

Máš nějaké vzory, ať už na světové či domácí scéně?

Určitě za vzor považuji svého tátu, který mě k tomuhle sportu dostal. Jinak samozřejmě vážně obdivuji a vždy budu obdivovat Seba Loeba, nebo z českých jezdců Martina Prokopa a Emila Trinera. Nemůžu zapomenout samozřejmě na Jirku Perníka, který v životě žádné závody nejezdil. Letos to byla jeho první větší sezóna a rychle se s volantem sžil a je hodně rychlý. A ani na mojí přítelkyni, která má nadšení pro rally a sama jezdí slalomy.

Letos jste se účastnili slavné Rallylegend v SanMarinu. Co vás motivovalo ke startu?

Kdokoliv v San Marinu na Legendách byl, říkal, že atmosféra a erzety, které se tam jezdí, jsou nezapomenutelné. Byl to pro nás takový malý splněný sen a ohromná zkušenost. Když startujete mezi takovými hvězdami a auty, které na Legendách jezdí, je to neuvěřitelně skvělý pocit.

Jaká je tvá nejoblíbenější soutěž?
 
Z kalendáře ČMPR je to Radouňská rally, jinak co se týče velkých závodů tak určitě domácí Rallye Český Krumlov.

Je nějaký soutěžácký sen, co by sis chtěl splnit?

Mohlo by vás zajímat:  Rozhovor s Martinem Macíkem mladším

Stojím nohama na zemi, tak doufám v to, že se jako mitfára budu moci bavit i nadále. To je můj sen. Samozřejmě že i start v plnokrevném WRC nebo start na finské rally by určitě také byly v mojich top snech. Rallysprtem žiju a tak si přeji hlavně pokračovat a být někomu potřebným.

Které z období rally považuješ za nejlepší? A případně i které auto je tvé oblíbené?

Jednoznačně éra skupiny B. Monstra která dříve létala po tratích byla obdivuhodná. Z dnešních aut k mým nejoblíbenějším patří nynější WRC a určitě

Jaké jsou plány na příští sezonu?

Příští sezónu bychom měli s Jirkou absolvovat závody MČR a určitě bychom chtěli trochu potrápit tamní konkurenci.

Díky za rozhovor a ať se vám daří.

Foto: Tomáš Klíma