Řídit dodávku bude snazší. Ty od Fordu umí sami zaparkovat, kolmo i podélně

The New Ford Transit Offers A Wide Range Of Technologies To Help

Zaparkovat dodávku o metr delší než Mondeo někde na rušné ulici může být noční můrou nejen pro nezkušené řidiče. I drobný „ťukanec“ se přitom provozovateli prodraží. Jednak v nákladech na opravu, ale také kvůli tomu, že vůz musí být po dobu opravy odstaven. Ford Transit je však vybaven moderními systémy, které vzniku takových nepříjemností při parkování předcházejí.

Aktivní parkovací asistent pomůže řidičům Transitu vyhledat místo odpovídající velikosti a poté do něj vůz navede. Řidič obsluhuje pouze pedály. Systém se uplatní při podélném parkování na okraji silnice, ale také třeba při couvání mezi ostatní dodávky k nakládací rampě. K podélnému zaparkování postačuje mezera pouze o 0,8 metru delší než samotný vůz.

Mohlo by vás zajímat:  Kia využívá elektromotory jinak. Díky nim dosáhne plynulejšího řazení
Zdroj obrázku: Tiskové materiály Ford

Transit dále nabízí asistent vyparkování, systém upozornění na jiná vozidla při couvání z parkovacího místa, systém boční ochrany nebo širokoúhlé kamery vpředu i vzadu.

Pokročilé technologie Transitu

Aktivní parkovací asistent pro vozy Ford Transit a Transit Custom využívá dvanácti ultrazvukových senzorů, rozmístěných po obvodu karoserie. Poradí si i tehdy, když není okraj vozovky ohraničený obrubníkem, nebo při parkování ve svahu.

Součástí aktivního parkovacího asistentu je rovněž asistent vyparkování, který zajistí opětovné vyjetí z parkovacího místa.

Zdroj obrázku: Tiskové materiály Ford

Funkce upozornění na blížící se vozidlo při couvání do vozovky zvyšuje bezpečnost při couvání z parkovacího místa kolmo do silnice, kdy řidič nemá dobrý přehled o provozu. Vedle motorových vozidel zaznamená i jízdní kolo.

Mohlo by vás zajímat:  Toyota chce lépe testovat své vozy. Postavila si nový polygon

Systém boční ochrany akusticky i vizuálně informuje řidiče o boční vzdálenosti od nejbližší překážky při parkování a manévrování.

Širokoúhlé kamery vpředu i vzadu dávají řidiči lepší přehled o situaci například při vjíždění do nepřehledných křižovatek tvaru T nebo při vyjíždění z úzkého průjezdu na ulici.

Zadní kamera je umístěná až nad zadními dveřmi do nákladového prostoru. Díky tomu zajišťuje řidiči lepší výhled, zejména při manévrování s otevřenými dveřmi.

Zdroj obrázku: Tiskové materiály Ford

Pomáhají firmám uspět

Inovované verze užitkových modelů Ford Transit a Transit Custom, uvedené na trh v roce 2019, byly vyvíjeny s cílem pomoci firmám uspět v moderním podnikatelském prostředí.

Mohlo by vás zajímat:  Jak může snadná oprava auta svépomocí způsobit ještě více škody

Větší Ford Transit odveze více nákladu, spotřebuje méně paliva a řídí se snadněji než kdy dříve. Jako první vůz v segmentu se nabízí také s 48V mild-hybridním pohonem a inovativními asistenčními funkcemi.

Také Transit Custom se dodává s nejnovějšími motory EcoBlue i v mild-hybridní variantě. Zabudovaný modem FordPass Connect umožňuje provozovatelům maximálně využít potenciálu vozu.

Elektrifikovaná řada Transit Custom Hybrid získala prestižní ocenění International Van of the Year 2020 (Mezinárodní dodávka roku 2020).

Z hlediska počtu prodaných užitkových vozů se loňský rok stal pro Ford nejlepším za posledních 25 let. Značka je zároveň již pátým rokem jedničkou na evropském trhu užitkových automobilů.

Zdroj: TZ Ford
Tomáš Dunajčík

O Tomáš Dunajčík

Kontakt na autora: tomas.dunajcik@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora