Řidiči v Praze parkují zdarma podvodem. Stačí značka na přání

Parking 427955 640

Parkování v Praze je velké téma. Stále více se rozšiřují zóny, kde mohou parkovat buď jenom rezidenti, nebo ti přespolní, kteří zaplatí nemalou částku ať už v rámci parkovacích hodin, nebo s využitím roční karty. Nyní řidiči v Praze zkoušejí zajímavý způsob, jak na placené parkování vyzrát a jak kdekoliv parkovat zdarma.

Elektromobily a hybridy zdarma parkují

Možnost parkovat zdarma mají v Praze elektromobily a hybridy. Jedná se o jednu z výhod, kterou chce město zvýšit zájem o tyto druhy vozů, a tak snížit škodlivé emise. V současné době lze jak na klasický elektromobil, tak i na plug-in hybrid pořídit registrační značku, která začíná písmeny EL. Právě tato kombinace dvou počátečních písmen opravňuje tyto vozy k parkování zdarma kdekoliv.

Mohlo by vás zajímat:  Hypermoderní automobil Lotus Evija sází na výkon. Pod kapotou ukrývá 1972 koní

Lidé si registrují značky na přání

Cestou, jak se vyhnout platbě za parkování má být značka na přání. A to taková, která bude taktéž začínat písmeny EL. Zákon umožňuje si po zaplacení příslušného poplatku nechat zaregistrovat v podstatě jakoukoliv značku na přání, která ještě není obsazena, nejsou na ní vulgarismy a počet znaků a skladbo odpovídá současné vyhlášce. Lidé si tak začínají registrovat takové značky na přání, které začínají právě písmeny EL.

Vyplatí se to? To zatím nikdo neví

Můžete namítat, že značka na přání stojí 10 000 Kč. To je sice pravda, ale nezapomínejme, že roční parkovací kupon stojí v Praze 12 000 Kč. To je roční úspora 2 000 Kč a následující rok už jde o úsporu ve výši 12 000 Kč. A stejně tak každý další. Pokud by fígl se značkou na přání skutečně vyšel, úspora by byla nemalá. Otázkou však zůstává to, zda při kontrole v ulicích, která probíhá víceméně automaticky pomocí systému čtení registračních značek dojde k tomu, zda lze systém ošálit značkou na přání, nebo nikoliv.

Mohlo by vás zajímat:  Audi přechází se svou produktovou řadou na novou emisní normu Euro 6d

Připomeňme, že majitelé elektromobilů a hybridů se značkou EL nemusí projít klasickou registrací parkování zdarma, jako tomu dříve u klasických SPZ. Dá se tedy očekávat, že zjištění, zda tento fígl funguje nebo ne přijde až ve chvíli, kdy majitel vozu se značkou na přání dostane první pokutu. A jelikož to může být klidně i za několik měsíců, už není finanční ztráta až tak vysoká v porovnání s tím, kolik se mu tímto podvodem podařilo ušetřit.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora