113. ročník mezinárodního autosalonu v New Yorku otevře své brány již tento pátek a na svých výstavních plochách představí více než 1000 vozů poslední doby. Malá revoluce se přitom odehraje na stánku Range Roveru, který si vybral americkou půdu za místo oficiálního představení nové generace modelu Sport. Ta nahrazuje stávající, osm let starou verzi, a konkurenci deklasuje celohliníkovou karoserií a technikou z nové generace velkého Range Roveru.
Nový Range Rover Sport se do prodeje dostane v říjnu letošního roku. Výrobce o něm mluví jako o nejrychlejším a nejagilnějším Range Roveru všech dob, což zcela podporuje zveřejněná nabídka motorů. Základ bude tvořit naftový šestiválec TDV6 o objemu 3,0 litru a maximálním výkonu 190 kW. Prozatím nejsilnějším dieselem v nabídce bude motor 3,0 SDV6 s výkonem 215 kW. Záměrně píšu „prozatím“, protože ještě letos by se měl na scéně objevit motor 4,4 SDV8 o výkonu 250 kW.
Zájemci o benzínové agregáty budou moci vybírat mezi známým přeplňovaným osmiválcem 5,0 Supercharged o výkonu 385 kW a novým šestiválcem 3,0 V6 Supercharged (250 kW). Obě verze jsou přeplňovány kompresorem.
V příštím roce se počítá s příchodem hybridní verze a dokonce se uvažuje o zástavbě přeplňovaného benzínového čtyřválcového dvoulitru. Tak či tak, všechny dosud zmiňované motory budou spolupracovat s chytrým pohonem všech čtyř kol, automatickou osmistupňovou převodovkou ZF a systémem Stop/Start.
Stejně jako velký Range Rover, který se již vesele prohání po českých silnicích, dostal i Sport celohliníkovou karoserii. Ta ušetřila neuvěřitelných 420 kilogramů, díky čemuž vůz s motorem TDV6 váží jen 2115 kg. Hmotnost přitom neklesala na úkor vnějších rozměrů. Naopak. Nový Range Rover Sport se mezigeneračně prodloužil o 62 milimetrů, rozvor náprav je dokonce o 178 milimetrů delší! To umožnilo zástavbu třetí řady sedadel, která dosud byla výsadou pouze modelu Land Rover Discovery.
Jak jsem již naznačil, prodej bude zahájen ve třetím čtvrtletí letošního roku a to na 169 trzích světa. Zákazníci budou moci vybírat mezi verzemi S, SE, HSE a Autobioghraphy. Podle neoficiálních informací se základní cena s motorem TDV6 vyšplhá na 1,8 milionu korun.
Zdroj: Land Rover