První jízda: Lexus GS 450h F SPORT

První jízda: Lexus GS 450h F SPORT

Nová generace Lexusu GS se světu poprvé představila již loni v srpnu. V současné době se vůz zabydluje na českém trhu, kde se pomalu, ale jistě stává trnem v oku BMW řady 5, Audi A6, Mercedesu třídy E nebo rekordy ověnčenému Infiniti M. Minulý týden jsme dostali zvláštní příležitost se s novým Luxusem projet, abychom Vám mohli přinést čerstvé jízdní dojmy. Tak jdeme na to!

Exteriér – Sto a jeden

Srovnáním tvarů předchozí a nové generace Lexusu GS registruji citelný posun kupředu. Zmizely boubelaté křivky, dvojitá přední světla a trochu nafouklá záď. Vše je nahrazeno vyváženým mixem hran a oblin a novými charakteristickými prvky všech modelů značky Lexus. Testovaný kousek byl navíc vybaven sportovním paketem F SPORT, který mu díky agresivnějším nárazníkům, nástavcům prahů a především exkluzivním 19“ litým kolům dodává jedinečný a neokoukatelný šmrnc.

V přímém srovnání s BMW řady 5 je nový Lexus GS o 49 milimetrů kratší (4850 mm), 20 milimetrů užší (1840 mm) a o 9 milimetrů nižší (1455 mm). Právě zmiňovaný paket F SPORT však vůz opticky rozšiřuje, díky čemuž vypadá neuvěřitelně dravě. 

Interiér – Moderní apartmá

Nebudu nic skrývat – po usednutí do Lexusu mi okamžitě spadla čelist! Ano, očekával jsem špičkový komfort, ale první dojem naprosto předčil všechny mé domněnky. V luxusních, plně elektricky seřiditelných kožených sedačkách s kosočtvercovým perforováním jsem si ihned našel potřebné pohodlí a to i po usednutí dozadu, při seřízení předního sedadla na svou výšku. Všechno působí neuvěřitelně vzdušně a přehledně a drtivá většina evropské populace si nebude mít v oblasti vnitřního prostoru na co stěžovat. 

Mohlo by vás zajímat:  Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G194 AWD A/T – ojedinělé SUV

Oproti standardní verzi je testovaný F SPORT vybaven sportovním tříramenným volantem s perforovanou kůží, již zmiňovaným červeným čalouněním, obložením z kartáčovaného hliníku a vrtanými sportovními pedály. Kombinace těchto čtyř hlavních prvků má na svědomí dokonalou harmonii elegance a sportovnosti, kterou se v dané třídě může pyšnit jen hrstka vyvolených. 

Nový Lexus GS neupustil od tradičního ovládání důležitých funkcí prostřednictvím systému Remote Touch, nyní již ve své druhé generaci. Třída GS se také může chlubit nejširším a plně vybaveným multimediálním displejem, který nabízí úhlopříčku 12,3 palce a extrémně široký formát 24:9. Dobrá srozumitelnost systému a především menu v češtině umožní sledovat dva obrazy najednou, což přijde vhod hlavně v kombinaci s příplatkovým systémem nočního vidění.

Testovaný model je vybaven hybridním pohonným ústrojím Lexus Hybrid Drive. Mimo skvělých výkonových výsledků a spotřeby paliva, k čemuž se ještě dostaneme, je jednou z hlídaných hodnot objem zavazadlového prostoru. Inženýrům Lexusu se povedly všechny nezbytné komponenty umístit tak, že vznikl objem 482 litrů! Ve srovnání s BMW řady 5 sice Lexus 38 litrů ztrácí, 350 litrový objem Infiniti M35h však tvrdě válcuje. 

Motor – Hybridní klasika

Nový Lexus GS je dostupný s dvojicí motorů. Slabší šestiválec o objemu 2,5 litru nese označení 250 a je známý například ze sedanu IS. Druhou alternativou je testovaná verze 450h. Pod kapotou se v tomto případě nachází vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru, který spolupracuje se synchronním elektromotorem s permanentním magnetem. Benzínovou jednotku o výkonu 215 kW tak svými 147 kW elektromotor doplňuje, díky čemuž vzniká souhrnný výkon 254 kW (345 koní). Není třeba blíže rozebírat, že si početné stádo hravě poradí s vozem o hmotnosti 1820 kilogramů. Důkazem toho je zrychlení z 0-100 km/h za 5,9 vteřiny a papírová kombinovaná spotřeba paliva 6,2 l/100 km.

Jak jsme si již mohli u Lexusu zvyknout, spolupracuje hybridní ústrojí s elektronicky řízenou převodovkou E-CVT s plynule měnitelným převodem. Většina lidí si pod touto specifikací představí nepříjemné bzučení a motor stále ve vysokých otáčkách. Lexusu se však povedlo především díky předvoleným rychlostním stupňům vyladit převodovku na nejlepší možnou úroveň. V praxi to znamená, že o voze při klidném režimu jízdy prakticky nevíte, v režimu Sport či Sport + však naplno odhalí svůj potenciál a dovede zajistit i řádný kopanec do zad! Řazení jednotlivých stupňů přitom můžete nechat na automatice nebo se více vžít do dění za volantem a řadit pomocí pádel. 

Mohlo by vás zajímat:  Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI – česká stálice prošla modernizací

Jízda – Dvě tváře

To jsou přesně ta slova, která specifikují pocity za volantem Lexusu GS 450h. Vše záleží pouze na tom, jaký režim si vyberete, popřípadě na co máte zrovna chuť. V režimu Normal či ECO přenecháváte veškerou práci na samotný vůz a pracujete pouze volantem, brzdou a plynem. Podvozek i řízení jsou zde naladěny především do komfortu. Lexus se v těchto módech odvděčí spotřebou okolo 8 l/100 km, přičemž se při práci s plynem nemusíte vůbec omezovat. Ve městě jsem ocenil rychlé dobíjení Nikl – metal hydridového akumulátoru, díky čemuž jsem se ve všech kolonách pohyboval prakticky bez emisí. Pro co nejlepší výsledky v boji se spotřebou paliva doporučuji využívat přehledný ekonoměr, který je ve zmíněných dvou režimech zobrazen na místě otáčkoměru (režimy Sport a Sport + zobrazí otáčkoměr). 

Mohlo by vás zajímat:  Harley-Davidson Low Rider S: Test motorky pro opravdové rebely

Naprostá proměna charakteru vozu však nastane, když vyjedete za město s cílem si užít zakroucené okresky. V mém případě putoval přepínač režimů okamžitě na Sport + a řazení jsem převzal do svých rukou prostřednictvím pádel pod volantem. Již v prvním okamžiku bylo cítit výrazné ztuhnutí podvozku a hřebenového řízení a zrychlily se reakce plynového pedálu. Za volantem jsem se pevně obepnut koženou sedačkou cítil rázem jako ve sporťáku, užíval jsem si perfektní odezvu vozu na mé pokyny a liboval si výraznou zvukovou kulisou atmosférického šestiválce. I tak ale v koutku duše myslí Lexus na pohodlí posádky, takže není třeba se obávat namožených obratlů, odražených ledvin a podobně. Také v tomto režimu jízdy jsem byl potěšen spotřebou paliva. I při opravdu sportovním stylu jízdy se totiž na displeji palubního počítače neobjevila vyšší hodnota než 12,8, což vzhledem k výkonům, povaze a hmotnosti vozu shledávám zcela nevídaným!

První dojem

První svezení s Luxusem GS 450h ve mně zanechalo celou řadu kladných pocitů. Zamyslím-li se zpětně, nenašel jsem na voze jedinou věc, která by znepříjemňovala cestování. Oceňuji výborné chování ve všech režimech jízdy, luxusní a skvěle zpracovaný interiér, stejně jako dobré hodnoty spotřeby paliva. 

Tím však cesta nového Lexusu na našich stránkách nekončí! Těšit se dále můžete na srovnávací test s Infiniti M35h a také s tvrdou německou konkurencí. Sledujte nás i nadále!

Porovnejte parametry vozu Lexus GS s konkurencí na Autohled.cz