Problém Toyoty s DPF filtry se týká až 250 000 vozidel. Majitelé se chtějí bránit žalobou

Truck 4252742 960 720[1]

Toyota je dlouhodobě známá jako výrobce velmi kvalitních vozidel. V tomto případě více než kdy jindy platí, že „i mistr tesař se někdy utne“. V Austrálii aktuálně vrcholí kauza vadných DPF filtrů, které byly dodávány do modelů s naftovým motorem. Právníci, kteří zastupují řadu poškozených řidičů uvádějí, že se problémy mohou týkat až 250 000 vozidel.

Problémy se týkají vozů vyrobených v rozmezí 2015 – 2018

Alarmující na celé skutečnosti není jenom to, že se problém týká až 250 000 vozidel, ale také to, že jde o o vozy vyráběné nikoliv v určitém krátkém časovém rozmezí – kde by se dal problém ještě pochopit, ale jedná se o vody vyráběné od roku 2015 do roku 2018. Nejde navíc jenom o jeden jediný model, ale jedná se o vozidla Toyota HiLux , Prado a Fortuner. Konkrétně o ty, které mají pod kapotou 2,8 litrový naftový čtyřválec.

Mohlo by vás zajímat:  Standard v podobě LED svícení může mnoha autům jen uškodit. Stávají se neviditelná

Nefunkční filtr pevných částic

Problémem těchto vozů je vadný filtr pevných částic. Za ideálních podmínek pracuje DPF filtr tak, že během běžné jízdy dochází k takzvané regeneraci. Během ní se zvýší teplota, usazené částice se spálí a filtr je opět čistý a schopný plnit svou funkci. V dotčených vozech však DPF filtr podle podané žaloby nefunguje tak, jak by měl. Nedochází k účinné regeneraci, což vede k jeho následnému ucpávání. To má vliv nejenom na to, že se škodlivé částice hromadí ve filtru, ale vede to také k tomu, že se vozům může snižovat výkon, objevuje se větší kouřivost vozu, zvyšuje se spotřeba paliva a může dojít i k celkovému poškození motoru.

Mohlo by vás zajímat:  Jsou tu nové řadové šestiválce pro BMW řady 7

Toyota nabídla výměnu, nebo vyčištění

V reakci na stížnosti lidí nabídlo australské zastoupení Toyoty řešení v podobě vyčištění filtru, nebo v podobě jeho výměny.  Dalším návrhem byla montáž dodatečného tlačítka pro spuštění ruční regenerace filtru pevných částic. Postupně si začala automobilka dotčené vozy svolávat do servisu. Žádná další případná finanční kompenzace však ze strany automobilky navržena nebyla.

Případ musí vyřešit soud

Žaloba je podána a aktuálně bude záležet na rozhodnutí soudu v tom, zda majitelé více než 250 000 vozidel musí přijmout pouze návrh Toyoty spojenou s několika servisními úkony, nebo budou mít nárok na odškodnění z důvodu, že jim automobilka prodala vůz, který nesplňoval to, co by měl.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora