Porsche Macan 2014 – Kompaktní SUV oficiálně!

Segment kompaktních SUV hraje v prodejích nových vozů stále důležitější roli a tak německá automobilka Porsche nehodlá zůstat pozadu. Na obrovský úspěch svého SUV Cayenne chce navázat menším a sportovnějším Macanem. Ten se právě oficiálně odhalil.

Vzhledově novinka jasně navazuje na ostatní modely značky, především na hybridní supersport 918 Spyder, který představuje evoluci designového jazyka výrobce. Již na první pohled je tedy Macan jasně rozpoznatelný jako příslušník rodiny Porsche. K tomu dopomáhá také široký postoj a dramatická linie střechy.

Porsche Macan do prodeje vstoupí ve třech variantách. Tou nejslabší bude Macan S poháněný zážehovým šestiválcem 3.0l s dvojicí turbodmychadel a výkonem 340 koní. Již u tohoto modelu je standardem pohon všech kol s preferovanou zadní nápravousedmistupňová dvouspojková převodovka PDK. Zrychlení z klidu na 100km/h se odehraje během 5.4 sekund a nejvyšší rychlost je 254km/h. Udávaná kombinovaná spotřeba se pohybuje kolem 9l/100km. Druhou variantou je Macan S Diesel se vznětovým šestiválcem 3.0l o výkonu 258 koní pod kapotou. Ten dokáže zrychlit z 0 na 100km/h za 6.3 sekund a nejvyšší rychlost činí 230km/h. Kombinovaná spotřeba se má pohybovat okolo 6.2l/100km. Oba tyto modely se poznají podle kulatých koncovek výfuku.

Mohlo by vás zajímat:  BMW X5 v ojedinělé verzi Pick-up

Vrcholem nabídky se stane Macan Turbopřeplňovaným 3.6l V6, který slaví ve voze značky Porsche premiéru. Jeho výkon je rovných 400 koní, což stačí na sprint z nuly na sto za 4.8 sekundy. Nejvyšší rychlost je 266km/h a udávaná kombinovaná spotřeba činí zhruba 9l/100km. Macan Turbo se pak pozná podle hranatých koncovek výfuku.

Nové SUV bude vyráběno se třemi typy podvozku, kdy ten základní bude využívat klasické ocelové pružinyhliníkové nápravy s pětiprvkovou konstrukcí vpředu a víceprvkovou vzadu. Další možností je kombinace tohoto podvozku se systémem adaptivních tlumičů PASM, který umožňuje volit jízdní režimy s názvy Comfort, Sport a Sport Plus. Vrcholem nabídky je podvozek se vzduchovým odpružením a systémem PASM. Tato varianta má nižší světlou výšku o 15mm oproti základu a možnosti nastavení ve třech výškách – High Level I zvedne podvozek o 40mm na výsledných 230mm, Normal LevelLow Level.

Mohlo by vás zajímat:  Ford F-150 SVT Raptor v úpravě TAG Motorsports

Macan S a Macan S Diesel vyjíždí se standardními pneumatikami o rozměrech 235/60 R18 vpředu a 255/55 R18 vzadu. Silnější Macan Turbo nabídne 235/55 R19 vpředu a 255/50 R19 vzadu, přičemž pro všechny modely jsou dostupná i kola o rozměrech 20 nebo 21 palců.

Do standardní výbavy každého Macanu patří také off-roadový režim, který se aktivuje tlačítkem na středové konzoli při rychlosti do 80km/h. Tento režim přepne všechny relevantní systémy do off-roadového nastavení. Například mezinápravová spojka je připravena rychleji reagovat na prokluz, změní se reakce převodovky a pedálu plynu, vzduchový podvozek se zvedne do nejvyšší polohy a podobně.

Mohlo by vás zajímat:  Dacia Duster Pickup - levný pomocník do lesa!

Již tradičně Porsche nabídne bohatou příplatkovou výbavu, mezi jejíž nejzajímavější prvky patří paket Sport Chrono. Ten nastavuje podvozek, motor, převodovku a tón výfuku na sportovnější notu a pomocí systému Porsche Communication Management (PCM) přináší řidiči takové údaje jako je čas na ujeté kolo, ujetá vzdálenost v daném kole a čase, trvání jízdy a mnohé další. Nedílnou součástí je také Launch Control, který zkrátí sprint na 100km/h o 0.2 sekundy.

Výrobní linka v Lipsku je připravena produkovat přibližně 50.000 Macanů ročně, přičemž toto nové Porsche bude v České republice k dostání od 5. dubna 2014. České ceny zatím neznámé, ale ty německé začínají na 57.930,- eurech (cca 1.578.000,- Kč včetně DPH) shodně za Macan S i Macan S Diesel. Vrcholný Macan Turbo pak přijde na 79.826,- euro, tedy v přepočtu zhruba 2.175.000,- Kč včetně DPH.

##Macan2014##

Zdroj: Porsche