Americká automobilka RAM, která je od roku 2010 v rámci koncernu Chrysler samostatnou divizí, představila v těchto dnech modernizaci svého obrovitého pick-upu Heavy Duty 2500/3500. Ten se vyznačuje především novou maskou chladiče, upraveným tvarem předních světlometů a novým designem litých kol. Ale tím facelift rozhodně nekončí.
V interiéru se nachází nový volič automatické převodovky, přepracovaná přístrojová kaplička a nové čalounění. Novinkou je například středová konzola se 115 V zásůvkou, audio systém Alpine s deseti reproduktory či bezklíčový vstup a startování.
Pod obrovitou přední kapotou lze nalézt dvojici pohonných jednotek. Tou první je legendární vidlicový osmiválec HEMI o zdvihovém objemu 5,7 litrů naladěný na výkon 286 kW (383 koní) a točivý moment 542 Nm dostupný od 3950 otáček za minutu. Alternativou pro tento motor pak bude 6,7 litrový turbodiesel Cummins o šesti válcích s variabilní geometrií lopatek, jenž bude nabízen hned ve třech variantách výkonu. Nejslabší verze disponuje výkonem 261 kW (350 koní) a 881 Nm točivého momentu, střední verze výkonem 276 kW (370 koní) a 1084 Nm točivého momentu a vrcholem celé nabídky pak bude výkon 287 kW (385 koní) a mamutí točivý moment 1152 Nm dostupný od 1500 otáček za minutu.
Obě varianty, které svou velikostí musí v každém Evropanovi vzbuzovat jen samou hrůzu, jsou vybaveny žebřinovým rámem z vysokopevnostní oceli s dvojicí podelníků a osmi příčníky. Nechybí ani pohon všech kol s možností vypnutí přední nápravy. Vetší verze navíc mají na zadní nápravě dvojmontáž a listová pera.
Modernizovaný Ram Heavy Duty se ve výrobě objeví počátkem příštího roku za zatím nespecifikované ceny.