Peugeot 508 SW jsem aktuálně vyzkoušel v té nejvyšší specifikaci. Model 508 se pro mě stal již celkem věrným „parťákem“, kterého si cením především pro jeho povedený vnější design, dobře fungující interiér a nadprůměrné jízdní vlastnosti.
„Pětsetosmu“ a její „liftbackové“ provedení jsem v minulosti otestoval již dvakrát, do rukou se mi následně dostalo také mladší „kombíkové“ provedení SW. Nyní tu máme kombi druhé, tentokrát s nejvyšší výbavou GT. Aktuálně testované „gétéčko“ dále disponovalo nejsilnějším 130 – ti kW naftovým dvoulitrem a osmistupňovým automatem EAT8.
O povedeném modelu 508 jsem toho v předchozích testech napsal už celkem mnoho, tuto recenzi tedy zaměřím spíše na nejvyšší výbavu GT.
Sportovní charakter, rodinné ambice
Peugeot 508 SW svým vnějším vzhledem velmi úspěšně následuje svého „liftbackového“ sourozence. Shodná přední partie nesoucí široké proporce disponuje typickým světelným podpisem, který na sebe celkem snadno strhává zrak kolemjdoucích. Dále tu máme velmi nízkou boční siluetu vozu, která je i u karoserie kombi doprovázena bezrámovým zasklením bočních dveří. Provedení SW pak v rámci zadní partie nabídne velice elegantní provedení této karosářské varianty. „Nafouknuté“ zadní blatníky a striktní horizontální proporce vypadají velmi efektně. Horizontálně orientované lampy vycházející z „liftbackového“ provedení pak celkový efekt celkem jasně podtrhují.
Testovaná nejvyšší výbava GT se, po stránce vnějšího designu, oproti nižší GT Line nikterak výrazně neliší. Rozeznávacím znamením těchto výbav se pak stává buď monogram na předních blatnicích, nebo design disků kol. GT Line nabídne 18“ disky HIRONE, GT 18“ disky SPERONE, „gétéčko“ pak umí navíc nabídnout i velmi slušivé 19“ disky AUGUSTA.
Peugeot 508 SW je karosářsky velmi povedeným vozem, jeho pohledná nízká silueta sice bere objem zavazadlovému prostoru, výsledný dojem ale rozhodně stojí za to.
Interiér a výbava GT
Interiéru 508 SW celkem jasně vládne princip i-Cockpitu, dále pak velmi elegantní a líbivé horizontální proporce. Do horní partie palubní desky je integrován 12,3“ široký displej přístrojů před řidičem a výdechy klimatizace. Plně digitální displej přístrojů má velmi příjemnou grafiku a zobrazované údaje si lze nastavit v různých módech zobrazení. V další úrovni palubní desky, která obdobně jako ta horní elegantně navazuje na výplně dveří, dominuje 10“ displej palubního infotainmentu. V jeho spodní části se nachází efektní klaviatura disponující jednotlivými ovladači. Pod avizovanou klaviaturou se nachází další ovladače, které však nedisponují klasickými tlačítky, ale jsou pouze dotykové.
Na palubku navazující mohutný nakloněný středový panel je vybaven voličem automatické převodovky, voličem jízdních režimů, startovacím tlačítkem, nebo elektronickou ruční brzdou, v další části pak úložnou schránkou a držáky na nápoje.
V interiéru výbavy GT na první pohled zaujme pojednáním jednotlivých sedadel, ty nabídnou kombinované čalounění ALCANTARY a černé kůže NAPPA. Testovaný vůz pak disponoval příplatkovými sedáky s masážní vícebodovou funkcí, elektrickou bederní opěrkou, celokoženým čalouněním NAPPA s černým prošíváním a v případě sedadla řidiče s dvěma paměťovými polohami.
Palubní deska a boční výplně dveří jsou v případě „gétéčka“ vyloženy dřevěným dekorem Zebrano, případně příplatkovým dekorem Grey Oak. Za zmínku pak stojí velmi efektní a od výbavy GT Line dostupné tmavé čalounění stropu. Dále pak hliníkové pedály a opěrka nohy.
Výbava GT pak disponuje prémiovým Hi-Fi systémem FOCAL, který nabídne 9 reproduktorů, v kufru umístěný subwoofer a celkových 515 W výkonu. U výbavy Allure a GT Line pak tuto skvělou muziku pořídíte s příplatkem 25 000 Kč.
Zavazadlový prostor 508 SW nabídne pod krytem zavazadlového prostoru 530 litrů objemu. Se sklopenými sedadly v druhé řadě a až po strop 1780 litrů. Součástí výbavy GT jsou pak kolejnice s posuvnými kotevními oky (u ostatních výbav za příplatek). Stran půdorysných rozměrů není zavazadlový prostor 508 SW vůbec malý, bohužel jistá daň za krásu v podobě nízké střechy sebou přináší jistá omezení v jeho výšce.
Motorizace pro výbavu GT
Peugeot 508 SW GT se nabízí pouze s dvojicí pohonných jednotek. Jedná se buď o přeplňovanou benzínovou šestnáctistovku PureTech, která nabídne 165 kW (225 koní), nebo o přeplňovaný naftový dvoulitr disponující 130 – ti kW (177 koňmi). Obě motorizace pak spolupracují pouze s osmistupňovým automatem EAT8.
Naším redakčním testem tentokrát prošlo „gétéčko“ vybavené naftovou motorizací. Ta ke svým 130 – ti kW nabídne ještě velmi slušných 400 Nm točivého momentu a zrychlení na 100 km/h za 8,4 sekundy. Kombinace potentní naftové pohonné jednotky a osmistupňového automatu funguje velmi dobře. Motorizace je ve většině případů podporována rychle a vhodně řadícím automatem. To vše při průměrné spotřebě necelých sedmi litrů.
508 SW nabízí také možnost volby jízdního režimu, vedle klasického je v nabídce také režim SPORT, režim ECO a režim manuálního řazení. Sportovní režim vůz opravdu znatelně oživí, změní se reakce na plynový pedál a změnu pocítíte také od samotného řízení. Režim ECO je pak pravým opakem toho sportovního, reakce vozu na pokyny od plynového pedálu jsou velmi vlažné.
Chování podvozku, řízení a převodovky je odvislé od zvoleného jízdního režimu. Peugeot 508 umí být vláčný a houpavý, na druhou stranu umí značně přitvrdit a s dynamickou jízdou nemít sebemenší problém.
Závěr
Model 508 SW pořídíte již od 770 000 Kč včetně DPH, a to v základní výbavě Active s naftovou přeplňovanou patnáctistovkou BlueHDi 130 S&S a manuální šestistupňovou převodovkou. Základní výbava Active je dále k dispozici se zmiňovaným dieselem a osmistupňovým automatem, dále pak s benzínovou šestnáctistovkou PureTech a osmistupňovým automatem, nebo se slabším z dvoulitrových dieselů a opět s osmistupňovým automatem.
V pořadí další výbava Allure startuje na 895 000 Kč včetně DPH, GT Line na 985 000 Kč včetně DPH a testovanou top výbavu GT pořídíte od 1 100 000 Kč včetně DPH.
Peugeot 508 u mě boduje především díky svému originálnímu a dynamickému vnějšímu stylu, dále díky vyváženým jízdním vlastnostem, které umí nabídnout více poloh a v neposlední řadě díky svému nápaditému interiéru. Varianta SW mu dodala více praktičnosti a naštěstí mu nesebrala nic z jeho šarmu.
A jak je to s nejvyšší výbavou GT ? Stupeň výbavy je otázkou vašich priorit a požadavků. Osobně si myslím, že Peugeot 508 lehce bojuje s vyšší pořizovací cenou a v případě „gétéčka“, které startuje na 1,1 milionu Kč, je tento problém nejmarkantnější. Na druhou stranu, model 508 je natolik zajímavým, pohledným a originálním vozem, že nejvyšší výbava k němu jednoznačně patří.