Peugeot 508 Active 2.0 BlueHdi 160 S&S EAT8 – výrazná posila pro střední třídu

0

Peugeot 508, designová perlička francouzské automobilky, která nás opět zásobuje vozy disponující velmi zajímavým, dynamickým a šmrncovním vzhledem. Tento liftback, nesoucí prvky čtyřdvéřového kupé, se opravdu povedl. Já jsem aktuálně otestoval variantu s naftovým dvoulitrem, osmistupňovým automatem a základní výbavou ACTIVE.

Odvážný a sebejistý vnější vzhled

Peugeot po modelech 3008 a 5008 přichází s dalším velmi pohledným vozem, který působí velmi dynamicky a svěže. Segment střední třídy, který se v poslední době netěší tak velkému zájmu uživatelů, dostává velmi zajímavého člena.

Nová „pětsetosma“ zaujme velmi nízkou siluetou karoserie. Její mírný „fastbackový“ sklon střechy, v rámci zadní partie, vypadá velmi efektně. Dojem čtyřdveřového kupé pak dotváří bezrámové zasklení bočních dveří.

Vnější design vozu je tedy opravdu povedený, zde nám Francouzi opět ukazují svoji nápaditost, která se s jistými výkyvy táhne s automobilkou již od jejího vzniku. Konzervatismus jde u nové 508 jednoznačně stranou a vzhled vozu je názorově čistý a jasně čitelný. Hned přední partie a její pojednání světlometů je velmi osobité. Světelné „kly“ dodávají vozu na jisté dravosti a dynamice. Snad jen škoda, že základní testována výbava Active má místo nich jen chromovanou lištu, ochudit základní výbavu o „nejzajímavější“ prvek exteriéru, to je princip, kterému moc nerozumím. Chvalme ale dál, již zmíněná povedená boční silueta, zadní partie disponující světly, které jsou efektně zatmaveny a „integrovány“ do jedné masivní horizontální lišty, nebo odtrhová hrana zadních dveří, to vše jsou detaily, které novou řadu modelu 508 posunuly o velký krok dále.

Mohlo by vás zajímat:  Za volantem legendy: Škoda 120 L

I-Cockpit v hlavní roli

Futuristický vzhled a princip i-Cockpitu zcela očekávaně vládne i v nové 508. Koncept i-Cockpitu nebyl na začátku mezi uživateli zcela oblíben, dnes již ale k automobilce Peugeot zcela neodmyslitelně patří. Palubní desce dominuje výrazné horizontální proporce a členění. Do její horní partie je pak integrován displej přístrojů před řidičem a výdechy klimatizace. Plně digitální displej přístrojů má velmi příjemnou grafiku a zobrazované údaje lze nastavit v různých módech.

V další úrovni palubní desky, která obdobně jako ta horní elegantně navazuje na výplně dveří, trůní displej palubního infotainmentu. Ten je do palubní desky nenásilně zakousnutý. V jeho spodní části se nachází efektní klaviatura disponující jednotlivými ovladači. Jak už tomu u vozů této značky bývá, přes dotykový displej se ovládá mnoho prvků vozu, což má za následek celkem pozitivní minimalizaci jednotlivých ovladačů ve voze. Pod klaviaturou se nachází další ovladače, které nedisponují klasickými tlačítky, ale jsou pouze dotykové. Tedy velmi efektní a minimalistické řešení.

Na palubní desku navazuje mohutný, nakloněný středový panel, který je vybaven voličem automatické převodovky, voličem jízdních režimů, startovacím tlačítkem, nebo elektronickou ruční brzdou, v další části pak úložnou schránkou a držáky na nápoje. Naklonění panelu umožnilo vzniknout dalšímu odkládacímu prostoru, který je pod panelem a umožňuje odložení mobilního telefonu s funkcí bezdrátového dobíjení.

I-cockpit v kontextu se stavbou karoserie vozu přináší celkem nevšední zážitek. Ve voze se sedí velmi nízko a palubní deska včetně nakloněného středového panelu vás efektně obklopuje.

Mohlo by vás zajímat:  Test Toyoty GR Supra 2.0 Fuji Speedway – když méně výkonu neznamená méně zábavy

Sportovní linie karoserie se zcela logicky podepsala i na vnitřní prostornosti vozu. Nízká střecha, převážně pak v zadní partii, lehce znepříjemňuje samotné nastupování do vozu. Jakmile se však dovnitř nasoukáte, zdá se, že máte vyhráno. Nízký posed umožňuje celkem dost prostoru nad hlavou. Testovaná základní výbava Active nabídne sedáky s klasickým látkovým provedením, bohužel bez možnosti výhřevu. Sedačky jsou ale dobře dimenzované a pohodlné.

Zavazadlový prostor o objemu 487 litrů nabídne, díky liftbackovému provedení karoserie, velmi slušný přístup. Uživatelsky příjemná rovná ložná plocha vzniká při sklopení zadních opěráků, kufr následně nabídne objem 1537 litrů.

Motorizace a jízdní vlastnosti

Pohonnou jednotkou testovaného kousku byl naftový přeplňovaný čtyřválec disponující výkonem 160-ti koňmi. Testována motorizace byla dále spjata s osmistupňovým automatem a jejich spolupráci je třeba jednoznačně pochválit.

Peugeot 508 disponující váhou 1610 kg umí s touto potentní motorizací a dobře řadící převodovkou nabídnout velmi živý jízdní zážitek. Napomoci tomu umí i podvozek, který je sice měkčí ale jinak celkem jistý. K tomu všemu nabídne naftový dvoulitr také velmi rozumnou hodnotu spotřeby, já jsem se s ním v rámci týdenního testu pohyboval pod hranicí 6-ti litrů. Velmi příjemné je také odstupňování automatu, kdy při dálniční „stotřicítce“ točí motor okolo 2000 ot/min (to vše při zařazeném osmém rychlostním stupni).

Mohlo by vás zajímat:  Peugeot Traveller, Dangel 4x4, 2.0 Blue HDI – francouzská čtyřkolka

„Pětsetosma“ nabídne také možnost volby jízdního režimu, vedle klasického je v nabídce také režim SPORT a režim ECO. Sportovní režim vůz opravdu znatelně oživí, změní se reakce na plynový pedál a změnu pocítíte také od řízení. Dříve testována 5008 vás ve sportovním režimu navíc  šidila falešným zvukem motoru z reproduktorů vozu. O tento moment vás 508 naštěstí ochudí. Režim ECO je pak pravým opakem toho sportovního, reakce vozu na pokyny od plynového pedálu jsou tedy velmi vlažné.

Ve výsledku lze tedy u testované motorizace tvrdit, že stejně tak dobře jak vůz vypadá, tak také jezdí.

Závěr

V základní výbavě Active s naftovou motorizací 1.5 BlueHDi a manuální šestistupňovou převodovkou startuje 508 na ceně 730 000 Kč včetně DPH. Námi testovaný vůz, který byl navíc vybaven dvoulitrovou naftovou motorizací a osmistupňovým automatem, začíná na 830 000 Kč včetně DPH. V nejvyšší výbavě GT pak cena startuje na hodnotě 1 045 000 Kč včetně DPH.

Peugeot 508 je vozem, který rozvířil celkem stojaté vody segmentu střední třídy. Francouzská automobilka nám připravila další zajímavý vůz, který se nese na její aktuální povedené designové vlně. Líbivý a sportovní vzhled sebou sice nese jistá omezení v rámci vnitřního prostoru vozu, je to však únosná daň za to, že vám v garáži stojí vůz, na který se budete každé ráno těšit.

 

 

Jan Horský

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora