Před dvěma lety přišel úspěšný český designér Petr Novague (vlastním jménem Petr Novák) s myšlenkou oživit jeden z nejkrásnějších českých automobilů minulého století. Škoda 110 R Coupé se tak alespoň na papíře dočkala moderní sestřičky se jménem Erko R2. Už tehdy bylo auto připravené na malosériovou výrobu, další rok a půl nicméně zabrala montáž prvního prototypu. Výsledkem práce je kupé R200 Non-Ficition, jehož první vyrobený kus je až do 11. května k vidění v pražské galerii DOX.
Ačkoliv je to možná trošku škoda, domácí automobilka se na vývoji oranžového modelu nikterak nepodílela, proto na karosérii a vlastně ani nikde jinde nenajdete její znak či nápis. Místo toho se o malosériovou výrobu postará Marek Hoffmann prostřednictvím své firmy Kovovýroba Hoffmann, spolupracující například i s Bentley nebo Volkswagenem. Ostatně právě koncernové díly využívala dvojice Novague Hoffmann při výrobě nejvíce.
Základem 4400 mm dlouhého, 1300 mm vysokého a 2000 mm širokého prototypu R200 je Audi R8 předchozí generace s atmosférickým osmiválcem o výkonu 430 koní, pohonem všech kol a šestistupňovou manuální převodovkou. Přesné dynamické údaje zatím neznají ani samotní tvůrci, testy totiž proběhnou až po konci prezentace v galerii DOX a to na plně funkčním výstavním prototypu. Z koncernových modelů dále pocházejí i některé prvky celohliníkové karosérie s detaily z kompozitu. Předně jde o boční okna opět z R8, přední světla pak pocházejí od Bentley a ta zadní od Lamborghini. Ostatně, kdo bude pozorný, nemůže si nevšimnout podobné siluety, jakou disponuje několikrát zmiňované Audi R8.
Přes všechnu příbuznost s luxusními modely věhlasných značek je vzhled karosérie naprosto originální a nezaměnitelný. Totéž se dá říct také o interiéru, potaženém černou a béžovou kůží s karbonovými výplněmi dveří a vtipně vyřešenými vnitřními klikami dveří. I zde však bystré oko najde některé detaily z již známých modelů, opět ale nejde o nic, co by snižovalo kredit tohoto na české poměry pozoruhodného počinu.
Zahájení malosériové výroby je naplánováno na leden roku 2016 a každý měsíc mají převážně ručně vzniknout dva kusy. Exkluzivní výrobě, designu i technice nicméně odpovídá cena zhruba sedm milionů korun za jeden kus. Dobrou zprávou je, že auto má všechny potřebné homologace a může jak na silnice, tak i okruh. A nám nezbývá než doufat, že ambiciózní projekt neskončí pouze u jednoho prototypu tak, jako některé před ním…
Zdroj: Novague