Opel Vivaro a Renault Trafic v detailnějším představení

Březen přinesl první fotografie a také hrstku informací o nové generaci dvojčat Renault TraficOpel Vivaro. Duben nám pro změnu servíruje opět tato dvojčata, avšak v daleko detailnějším představení.

O karosérii jsme se už rozepsali v samostatných představeních obou modelů, avšak poprvé můžeme nahlédnout do interiéru obou dodávek. Ten je koncipovaný jako mobilní kancelář a nabízí až 14 úložných prostor s celkovou kapacitou 90 litrů. Přístrojový štít vychází z posledních modelů značky Renault, na středové konzoli má své místo rádio, ve vyšších verzích nahrazené multimediálním systémem se sedmipalcovou obrazovkou. K většímu komfortu přispívají nová sedadla s větší boční oporou a anatomičtějším tvarováním. Díky o 36 mm níže posazenému sedadlu řidiče v kombinaci s jeho více nakloněným opěradlem se poloha za volantem údajně ještě více přiblížila osobnímu automobilu.

Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen Transporter Edition dostal sportovní nádech

V klasické skříňové verzi jsou Vivaro a Trafic dostupní ve dvou délkách L1 (4999 mm) a L2 (5399 mm), dvou rozvorech L1 (3098 mm) a L2 (3498 mm) a dvou výškách H1 (1971 mm) a H2 (2465 mm). V provedení L1H1 dokáže Vivaro či Trafic pojmout 5,2 m3 nákladu, v provedení L1H2 je to 7,2 m3 nákladu, v provedení L2H1 6,0 m3 nákladu a konečně u L2H2 je to 8,6 m3 nákladu. Díky dvěma poklopům (první se nachází v dolní části přepážky a druhý pod sedadlem spolujezdce) dokážou obě dodávky, se zavřenými dveřmi, pojmout předmět o délce až 3,75 m u verze L1 a 4,15 m u verze L2. Kromě skříňové varianty se v nabídce dále objeví valník, podvozek nebo osobní verze se dvojicí bočních posuvných dveří. Celkem bude k dispozici až 270 verzí!

Mohlo by vás zajímat:  Suzuki představilo novou generaci modelu Carry

Pod kapotou najdeme celkem čtyři jednotky – všechny jsou dieselové, dva z nich mají jedno turbodmychadlo a dva disponují dvojicí turbodmychadel. Jedno turbo nabízejí dieselové šestnáctistovky (u Renaultu dCi, u Opelu CDTI) o výkonu 90 a 115 koní, respektive s točivým momentem 260 a 300 Nm. U silnějšího z této dvojice udávají značky i spotřebu – 6,5 l/100 km. Dvě turbodmychadla nabízejí také šestnáctistovky (u Renault s označením Energy dCi Twin Turbo, u Opelu CDTI BiTurbo), tentokrát však o výkonu 120 a 140 koní, respektive s točivým momentem 320 a 340 Nm. Slabší jednotka má spotřebu 5,7 l/100 km (osobní verze 5,9 /100 km), silnější pak 6,1 l/100 km. 

Mohlo by vás zajímat:  Suzuki zmodernizovalo kei model Every

Na závěr jsme si nechali téma bezpečnostních asistentů. V nabídce obou modelů najdeme zpětnou kameru, která a je umístěna u zadního brzdového světla v horní části dveří nebo víka ložného prostoru a jejíž obraz je zobrazen ve vnitřním zpětném zrcátku nebo u verzí s multimediálním systémem na obrazovce navigace, asistent pro rozjezd do kopce či systém Extended grip, který zlepšuje trakci vozidla v náročných podmínkách. 

Zdroj: Opel, Renault