Opel Crossland X – němec s francouzskou technikou

Opel Crossland 1

Jeden z dalších městských rivalů prošel naším týdenním testem, byl jím Opel Crossland X.

Opel od srpna nově patří do francouzského koncernu PSA vyrábějícího vozy značky Peugeot a Citroen. Spolupráce mezi těmito značkami však trvá již delší dobu.

Opel svůj Crossland X prezentuje jako městský crossover, a to je kategorie, která je ve společnosti velmi oblíbená. Jedná se tedy o kombinaci malého hatchbacku s rysy SUV.

V rámci nabídky Oplu se Crossland X velikostně řadí mezi Corsu a Mokku X.

Námi testovaná verze Crosslandu byla vybavena naftovou přeplňovanou šestnáctistovkou s manuální šestistupňovou převodovkou.

EXTERIÉR

Opel Crossland X je vzhledově velice povedený. Jedná se vcelku o malé, přesto robustně vyhlížející vozidlo.

Jak již bylo zmíněno, jde o karoserii klasického hatchbacku s rysy vozidel z kategorie SUV. Opticky je tedy Crossland postaven na pořádném základě. Prahy a spodní části dveří disponují výrazným oplastováním, stejně tak jako lemy vozu, nebo spodní části obou nárazníků.

Crossland X disponuje také vyšší světlou výškou, posed ve voze je tedy vyšší. Do vozu se velice dobře nastupuje i z něj vystupuje.

Mohlo by vás zajímat:  Test PEUGEOT 508 PSE - sportovně už jen s plug-in hybridem

Boční profil vozu zdobí výrazný, elegantní prolis, probíhající přes oboje dveře, až po zadní blatník. Dalším zajímavým prvkem této části vozu je chromovaná linka lemující horní část bočního prosklení. Tato linka zdůrazňuje konturu vozu v jeho horní části, na tuto linku dále navazují zadní lampy.

Zadní partii vozu dominují horizontálně orientovaná světla, dále pak poměrně mohutně vyhlížející zadní nárazník. Víko kufru je ve své horní části opatřeno lízátkem s brzdovým světlem, které optický prodlužuje střechu vozu.

Přední partii vozu dominují přední světlomety a maska s logem automobilky. Světelný podpis denního svícení v podání Crosslandu vypadá velice efektně.

INTERIÉR

Opel Crossland X je uvnitř, díky svému velkému rozvoru a výšce vozu, až překvapivě prostorný

Interiér vozu je klasicky, přehledný a elegantní. 

Palubní deska a její členění disponuje převážně horizontálními proporcemi. Jejímu středu dominuje digitální dotykový displej, ovládající převážně audiosoustavu a navigaci.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Opel Zafira 2.0 CDTI

V rámci středového panelu v místech pod dotykovým displejem najdeme ovladače digitálního displeje a automatické klimatizace, dále pak odkládací a nabíjecí prostor pro mobil a výstup pro USB.

Na tuto část dále navazuje středový tunel s řadicí pákou a ruční brzdou, v prostoru před řádící pákou jsou ještě umístěny vypínače jízdních asistentů, jako je upozornění  na vyjetí z jízdního pruhu, systém start x stop nebo parkovací asistent.

Testovaný vůz byl vybaven multifunkčním volantem, ze kterého je ovládaný tempomat, telefon nebo audiosoustava.

Kaplička přístrojů před řidičem byla vybavena klasickými budíky otáčkoměru a rychloměru s „oplí“ grafikou. Mezi budíky byl pak umístěn digitální displej palubního počítače.

Testovaná verze byla vybavena výsuvným, dobře fungujícím a přehledným head-up displejem. Dále pak obšitím kůže volantu a řadící páky nití ve stejné barvě, jako je barva vozu.

Velký vnitřní prostor vozu se pozitivně projevuje i na zadních sedadlech.

Mohlo by vás zajímat:  První jízda: Lexus GS 450h F SPORT

Opel Crossland X disponuje základním zavazadlovým prostorem o objemu 410l, po sklopení zadních sedadel 1255l.

MOTOR A JÍZDA

Projev naftové přeplňované šestnáctistovky je klidný a kultivovaný. Její spojení s manuální šestistupňovou převodovkou funguje velice dobře.

Dálniční tempo se zařazeným šestým rychlostním stupněm udržuje motor v nízkých otáčkách. Spotřeba vozu se v tomto prostředí pohybuje lehce nad šest litrů.

V městském provozu si pak Crossland X vezme šest a půl litrů nafty.

Opel Crossland X cílí na širší spektrum uživatelů, z toho důvodu je jeho podvozek nalazen do neutrální, spíše měkčí polohy. My jsme s ním neměli žádné problémy a ve výsledku jsme s ním byli spokojeni.

 

ZÁVĚR

Opel Crossland X přichází se zajímavou cenovou politikou. Jeho základní cena totiž startuje na 309 900kč.

Ve spojitosti s tím o jak prostorný vůz se jedná, je to velice zajímavá nabídka.

Opel Crossland X je pohledný vůz s velkým vnitřním prostorem. Námi testovaná naftová verze s manuální převodovkou ve výsledku fungovala velmi dobře.

Jan Horský

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora