Tuning, tuning, tuning… Musím povolně říci, že se mi čas od času otevírá nůž v kapse ve chvíli, kdy kolem mě ve městě projíždí vytuněná hustokára typu Peugeot 306 s okopaným předním nárazníkem, velmi vzdáleně připomínající základní prvky ze hry Need For Speed. Totéž se samozřejmě opakuje i vzadu, ovšem s rozdílem nepřirozeně čouhající komínové roury, „vkusně“ protažené asymetrickým otvorem v tahokovu. Však to znáte.
Naštěstí se mimo dobře provedené úpravy luxusních vozů dostane čas od času do světa balíček i pro model, jenž potkáváme na cestách prakticky každý den a který by si nejeden nadšenec docela přál mít ve své garáži. Důkazem tomu je tento Opel Astra, vyšperkovaný německou společností Senner Tuning.
Základem úpravy je pětidveřový hatchback, pod jehož kapotou se ukrývá turbodmychadlem plněný čtyřválec o objemu 1,4 litru a původním výkonu 103 kW. To však bylo inženýrům v Senner Tuning málo a proto došlo k navýšení na konečných 121 kW, přičemž i točivý moment vzrostl o 50 Nm na celkových 250 Nm.
Je tedy jasné, že výkonem Astra příliš oplývat nebude a stejně tak ji ani neuvidíme v oblaku kouře na křižovatkách ve chvíli, kdy padne zelená. V Německu se proto dále zaměřili na nenásilnou úpravu vzhledu, čítající lízátko předního nárazníku, originální masku chladiče Steinmetz, boční nástavce prahů a zadní difuzor, včetně dvou koncovek výfuku. Samozřejmostí je i nový koncový tlumič, dodávající ke sportovnímu zevnějšku i sportovní zvuk.
O tom, že „kola dělaj auto“ informoval v dnešním testu můj kolega Petr. Tato konkrétní Astra se vozí na 19“ ráfcích Alutec. Osobně bych však volil jednodušší design a o palec menší rozměr. Tak jak se Vám líbí?
Je však nutno podotknout, že každá sranda všechno stojí a přestože se jedná jen o Astru, účtuje si úpravce docela přemrštěnou cenu 11 900 €. Tento konkrétní kus tedy zřejmě nebude mít v českých končinách mnoho příznivců.