Nový Renault Kadjar je samé příjemné překvapení

Car 2247146 960 720[1]

Kompaktní SUV z dílny francouzské automobilky si od roku 2015 vybudovala poměrně silné renomé. Mezi zákazníky oblíbený vůz je opět o něco dokonalejší a pokrokovější.

Sázka na pohodlí

Nový Kadjar se vyšvihl zejména, co se týče komfortu. Zvenčí zůstaly zachovány tradiční designové prvky, nový šat dostala přední a zadní část – širší mřížka, stylovější nárazníky v barvě karoserie a celkově masívnější dojem. To jsou aspekty, které by měly zanechat ještě lepší první dojem.

Céčkové provedení LED Pure Vision světel doplňují obdélníkové mlhovky. Nová světelná technologie až šestkrát snižuje spotřebu energie oproti halogenům. Nový Kadjar budou zdobit nově 17 až 19 palcové kola, přibude trojice nových barev – zelená Oural Green, Modrá Iron Blue a Šedá Highland Grey. Interiér poskytuje podstatně víc prostoru. Palubní desce vévodí nový multimediální dotykový 7 palcový displej. K systém R-LINK 2 s ovládacími prvky na obou stranách obrazovky lze připojit zařízení jak s OS Android, tak i Apple. Kompletní obměny se dočkaly vnitřní panely dveří. Ovládací prvky dostaly světelnou podporu. Cestující vzadu mají k dispozici dva usb porty pro nabíjení telefonu, či jiného příslušenství.

Mohlo by vás zajímat:  Na výlet i s vašimi potomky. Vybavte je kvalitními dětskými horskými koly

Změny se skrývají i pod kapotou

Nový Kadjar skrývá pod kapotou novou generaci motorů Renault. Obě verze jsou technologicky nejnovější, což zaručuje nejen regulaci produkce emisí, ale také spotřebu paliva, při optimalizaci výkonu. Ultramoderní motor 1.3 TCe byl prvně použitý u modelů Scénic, následně Captur a Mégane. Byl vyvinutý Aliancí v spolupráci s Daimlerem a splňuje nejvyšší standardy. Prošel 40 000 hodinami testování, což mělo simulovat 14 leté užívání vozidla osm hodin denně. Agregát je k dispozici ve třech verzích:

  • TCe 140 GPF se 6-stupňovou manuální převodovkou
  • TCe 160 GPF se 6-stupňovou manuální převodovkou
  • TCe 160 GPF se dvou spojkovou automatickou převodovkou EDC.
  • Blue dCi 115 s manuální převodovkou
David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora