Sedmá generace německé klasiky Volkswagenu Golf si před několika týdny odbyla první momenty před zraky veřejnosti. Vlajková loď automobilky zůstává z velké části věrná svým léty prověřeným tvarům, něco se však na „sedmičce“ přece jen liší.
Stará tvář s novými rysy
Dá se říct, že sedmý Golf dostal do vínku to nejlepší z předchozí generace, což inženýři z VW doplnili o několik velmi vkusných detailů a praktických funkcí. Motoristický laik jen sotva rozpozná, že před ním stojí zbrusu nový model, tím spíš pokud nemá srovnání s tím předchozím.
Asi nejvýraznější změnou „vizáže“ vozu jsou poněkud ostřejší rysy přední masky, představované elegantní linkou, táhnoucí se od kapoty k zadnímu spoileru, a ostře řezanými liniemi světel a kapoty. Sportovnější vzhled dodává Golfu také několikacentimetrové prodloužení karoserie a zároveň její znatelné snížení, což také značně vylepšuje aerodynamiku vozu.
Již v základní výbavě má sedmá generace rozhodně co nabídnout. Inženýři z Volkswagenu dokázali znatelně snížit spotřebu vozu a zároveň připravili pod kapotu Golfu i úsporný hybridní motor. I přesto bylo Berlínské představení vozu doprovázenou skupinou ekologických aktivistů, brojících proti ničení životního prostředí výfukovými plyny.
Mezi další možnou výbavu navíc patří například parkovací asistent, tempomat, rozpoznávání značek či různě veliký dotykový displej pro ovládání navigace či zábavy v autě.
Konec šesti generací?
Přestože nový Golf má určitě co nabídnout a jeho příchod na český trh se očekává již na přelomu října a listopadu, oblíbené vozy předchozích generací určitě ze silnic nevytlačí. Podle odborníka z AutoESA patří právě Volkswagen Golf do první trojice nejoblíbenějších bazarových vozů.
Pokud vás tenhle elegantní vůz opravdu zaujal a rádi byste ho ubytovali ve své garáži, ale nemáte právě přebytečných několik set tisíc, nezoufejte. I tak můžete mít svůj nádherný nový Volkswagen Golf, bazary totiž určitě budou mít v zásobě nějaký téměř nový kousek šesté generace, který koneckonců vypadá skoro stejně.