Měl to být hit a ukázka toho, kudy povede cesta Volkswagenu. Nová generace modelu Volkswagen e-Golf měla být vylepšením stávající verze elektrického Golfu a další ukázkou toho, že elektromobilita má smysl. Jak se nyní ukazuje, něco se přece jenom nepovedlo. A to u dvou z klíčových parametrů, kterými je dojezd a spotřeba. Obě věci spolu také poměrně výrazně souvisí, a hlavně v případě dojezdu jde o něco, na co většina zákazníků stále hledí.
Porovnání obou vozů potvrzuje, že nový je horší
Díky různým měřením a testováním se dají nasbírat četná data, která následně poslouží k porovnání jednotlivých modelů. A právě ty nyní přinesly Volkswagenu v podstatě medvědí službu, jelikož se ukázalo, že očekávaná nová generace elektrického Golfu má o něco horší vlastnosti než současná. S daným měřením přišla EPA a vypadá skutečně zajímavě.
Současný Volkswagen e-Golf
Podívejme se na současnou generaci vozu Volkswagen e-Golf. Její dojezd má hodnotu 201 kilometrů na jedno plné nabití. Spotřeba auta je mimo město 304, v městě 267 a v případě kombinované hodnoty 283. Hodnota je uvedena ve Wh, ale nikoliv na jeden kilometr, ale na jednu míli, jelikož EPA zaznamenává jednotlivé parametry právě v těchto jednotkách.
Nový Volkswagen e-Golf
A nyní se podívejme na novinku, na novou generaci modelu Volkswagen e-Golf, který měl být opět o něco lepší a zajímavější. Jak už nyní víme, něco se pravděpodobně nepovedlo. Pokud jde o dojezd na jedno celé plné nabití, je o 3 kilometry kratším, protože má hodnotu 198 kilometrů. A jak jsou na tom spotřeby? Mimo město je to 324, ve městě je to 276 a hodnota kombinované spotřeby činí 298 Wh na míli. To je zvýšení o zhruba 5 procent.
Co na to Volkswagen?
Ten svůj nový elektrický Golf i nadále hájí, odkazuje se na možné změny metodiky měření ze strany EPA, k čemuž však dojít nemělo. Vznikla tak poměrně zajímavá situace, kdy je nová generace vozu horší než předchozí.